T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 03:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 października 2010, 13:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Chcę zmienić licznik na taki z fizem ,a co za tym idzie zalożyć manetkę MFA ,nie wiem tylko czy można kupić taką całą wiązkę co ma tempomat i MFA ? i jakie są koszty (jak występuje to proszę nr,7D0...)
I czy są jakieś problemy by to zainstalować?

wojna
wojnadk@wp.pl


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 listopada 2010, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:57
Posty: 102
Lokalizacja: rzeszów
model: multivan ll
silnik: AHY

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 16 razy
wojnadk napisał(a):
Jak już się podpiołem pod temat to też chce założyć tempomat ,ale przy okazji chcę zmienić licznik na taki z fizem ,a co za tym idzie zalożyć manetkę MFA ,nie wiem tylko czy można kupić taką całą wiązkę co ma tempomat i MFA ? i jakie są koszty (jak występuje to proszę nr,7D0...)
I czy są jakieś problemy by to zainstalowac
wojnadk@wp.pl

potrzebna wiąska kolumny ,wiązka liczników zestaw wskazników i manetki pod sterowanie fisa i musisz wiedzieć początek nr wskazników (919 ew 920) ,i dostęp do VAGA aby odblokować jeżeli idzie po CANIE (920początek nr) ale i tak wskazania lubią oszukiwać .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 listopada 2010, 23:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
jamulti napisał(a):
(919 ew 920) ,i dostęp do VAGA aby odblokować jeżeli idzie po CANIE (920początek nr) ale i tak wskazania lubią oszukiwać .


Nie sugeruj się oznaczeniami liczników z golfa 4/passata b5 w odniesieniu do niebieskich liczników w t4. Sprawa wygląda trochę inaczej zwłaszcza z 919/920.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 13:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
grzesiex napisał(a):
jamulti napisał(a):
(919 ew 920) ,i dostęp do VAGA aby odblokować jeżeli idzie po CANIE (920początek nr) ale i tak wskazania lubią oszukiwać .


Nie sugeruj się oznaczeniami liczników z golfa 4/passata b5 w odniesieniu do niebieskich liczników w t4. Sprawa wygląda trochę inaczej zwłaszcza z 919/920.


Witam! Drogi kolego może troche jaśniej,jeśli można bo troche nie rozumiem tej elektroniki w t4,nie rozumiem tylko po co wymieniać wiązkę licznika jak takowa jest (chyba że dla licznika z fizem jest całkiem inna),wiążkę kolumny to rozumiem jest tam wyprowadzone kable do tempomatu i sterowaniem mfa,temat dla mnie bardzo ważny,bo jak będzie za skomplikowany,to sobie odpuszczę założenie licznika z fizem,i dokupie samą wiązkę na ebay-u do tempomatu,bo manetkę samą juz posiadam i sprawa sie na tym skończy,Może ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał ten temat(zmiana niebieskiego na niebieski z fiz)

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 13:43 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Rozpiska numeru części dla liczników w T4:
XXX 919 XXX -> zielone podświetlenie
XXX 920 XXX -> niebieskie podświetlenie
XXX XXX 8XX -> km/h
XXX XXX 9XX -> mph (mile na godziny)
XXX XXX X0X -> licznik z obrotomierzem i zegarkiem cyfrowym
XXX XXX X2X -> jak wyżej plus MFA
XXX XXX X4X -> ja wyżej, duży fis
XXX XXX XX0 -> zegary bez szynay CAN
XXX XXX XXX -> zegary z szyną can (ostania cyfra inna niż "0")


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 19:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
slimak napisał(a):
Rozpiska numeru części dla liczników w T4:
XXX 919 XXX -> zielone podświetlenie
XXX 920 XXX -> niebieskie podświetlenie
XXX XXX 8XX -> km/h
XXX XXX 9XX -> mph (mile na godziny)
XXX XXX X0X -> licznik z obrotomierzem i zegarkiem cyfrowym
XXX XXX X2X -> jak wyżej plus MFA
XXX XXX X4X -> ja wyżej, duży fis
XXX XXX XX0 -> zegary bez szynay CAN
XXX XXX XXX -> zegary z szyną can (ostania cyfra inna niż "0")


Witam kolegę! wychodzi na to że zmieniając licznik będe musiał zweryfikować go czy jest z szyną ,czy bez tak czy nie? nie jestem pewien czy mam migistrale czy nie,ponieważ kolega kiedyś coś sprawdzał mi wagiem i mi mówił że czegoś nie widzi,ale nie wiem o co mu chodziło,te numery co podałeś dotyczą licznika?.
Najpewniej będzie jak zdejmę stary licznik i zobacze jakie ma oznaczenie.Problem polega jeszcze na tym że nie wiem jaką wiązkę założyć by można manetki podłączyć.

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 listopada 2010, 19:47 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli masz auto z motorem 2,5 TDI obojętnie w której wersji wyprodukowane po 07/99 to na 99,99% masz szynę CAN. Do swojego motoru musisz tylko dopasować podziałkę obrotomierza.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2010, 19:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 listopada 2010, 01:07
Posty: 37
Lokalizacja: tarnów
model: 88KM, 99/00
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
i jak kolego udała sie cała akcja z wymiana zegarów? i jakie to sa koszty w sumie ?
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2010, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
slimak napisał(a):
Jeśli masz auto z motorem 2,5 TDI obojętnie w której wersji wyprodukowane po 07/99 to na 99,99% masz szynę CAN. Do swojego motoru musisz tylko dopasować podziałkę obrotomierza.


Witam wszystkich! Drogi kolego,jako "forumowy guru",masz może doświadczenie ze zmianą licznika zwykłego na fiż ?
Czy jest to skomplikowany temat ,czy da sie go ruszyć ?
Nie rozumiem tylko tego o co ci chodzi z tym obrotomierzem?(może myślisz o tym że jak zamontuje licznik z fizem to będzie obrotomierz od axg lub ahy,czyli czyli czerwone pole znacznie dalej) ja mam ten sam silnik tylko odprężony (kenobi mi to dobrze wytłumaczył),będzie to miało jakieś wielkie znaczenie?
Nikt mi nic nie może powiedzieć na temat wiązki kolumny,czy wystarczy że tylko ją zmienię i zacznie wszystko działać czy jeszcze coś muszę zmienić?

wojna



Za ten wpis autor wojnadk podziękował: xxxkamil (wtorek, 23 lipca 2013, 23:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2010, 21:45 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Silniki 150 konne kręciły się do wyższych obrotów miały więc inaczej niż 102 wyskalowane obrotomierze. Porównaj obroty silnika i prędkość Twojego busa z innym 102 konnym samochodem i będziesz wiedział jak wyskalowanych zegarów potrzebujesz. Do wiązki pod kierownice musisz dołożyć przewody obsługujące manetkę FIS'a (najlepiej kup oryginał razem z kostkami u kogoś kto rozbiera T4) Do tego wymienisz manetkę, zegary, podłączasz czujnik temp zewnętrznej i nic więcej.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2010, 22:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
slimak napisał(a):
Silniki 150 konne kręciły się do wyższych obrotów miały więc inaczej niż 102 wyskalowane obrotomierze. Porównaj obroty silnika i prędkość Twojego busa z innym 102 konnym samochodem i będziesz wiedział jak wyskalowanych zegarów potrzebujesz. Do wiązki pod kierownice musisz dołożyć przewody obsługujące manetkę FIS'a (najlepiej kup oryginał razem z kostkami u kogoś kto rozbiera T4) Do tego wymienisz manetkę, zegary, podłączasz czujnik temp zewnętrznej i nic więcej.


Witam,mam tak samo jak acv, z licznikiem nie będzie problemu,kolega ma kilka modeli licznika z 1/2 fiz i całym fiz,napewno coś dobiore,gorzej tylko z wiązką bo nie wiem jaka ona ma być (być może kolega ma też) tylko jak poznać te właściwą?
(domyślam sie że musi mieć o dwie wtyczki więcej tj.wtyczkę do podłączenia tempomatu i wtyczkę do mfa)Przydałby się nr. tej wiązki by nie błądzić po omacku,kolega mi mówił że za 400 zł sprzeda mi komplet,tylko czy dobry to nie wiem)
Może ktoś zna nr. wiązki?

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 00:24 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Masz w aucie wskaźnik zużycia klocków i czujnik temp/poziomu oleju w misce olejowej?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 18:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
slimak napisał(a):
Masz w aucie wskaźnik zużycia klocków i czujnik temp/poziomu oleju w misce olejowej?


Witam!,napewno mam wskażnik zużycia klocków a czujnik temp/poziomu oleju to ja nie wiem czy mam?!
A co to ma do wiążki?, bo do licznika to rozumiem (tak się domyślam że z pełnym fizem ma więcej bajerów,czy tak?)
Potrzebny jest symbol tej wiązki,bo może naraje taką ale muszę być pewny że to będzie ta.

p.s wiesz może który jest bezpiecznik od nawiewu mi.na przednią szybę bo mi dzisiaj nie odezwał.

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 listopada 2010, 18:50 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Numer katalogowy wiązki która powinna pasować: 7D1 971051B. A co do bezpieczników... pierwszy wątek w dziale "Elektryka" <up> <30>


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 listopada 2010, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
wojnadk napisał(a):
slimak napisał(a):
Masz w aucie wskaźnik zużycia klocków i czujnik temp/poziomu oleju w misce olejowej?


Witam!,napewno mam wskażnik zużycia klocków a czujnik temp/poziomu oleju to ja nie wiem czy mam?!
A co to ma do wiążki?, bo do licznika to rozumiem (tak się domyślam że z pełnym fizem ma więcej bajerów,czy tak?)
Potrzebny jest symbol tej wiązki,bo może naraje taką ale muszę być pewny że to będzie ta.

p.s wiesz może który jest bezpiecznik od nawiewu mi.na przednią szybę bo mi dzisiaj nie odezwał.

wojna


Witam wszystkich! Dziś kolega mi powiedział że mam raczej czujnik temp.oleju bo po przekręceniu stacyjki,oprócz kontrolki oleju pojawia się taka jakby z termometrem,znikają po odpaleniu auta.
Nie wiem czy o tą ci chodziło,może ona jest od czegoś innego?!
Dzięki za numer,nie będe szukał po omacku!

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 listopada 2010, 00:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
slimak napisał(a):
Rozpiska numeru części dla liczników w T4:
XXX XXX XX0 -> zegary bez szynay CAN
XXX XXX XXX -> zegary z szyną can (ostania cyfra inna niż "0")



Nie zgodzę się z tym. Zegary o numerze 7D0920802CX wg etki pasują do AJA/ABL i nie mają CAN'a.
Chyba, że to co napisałeś tyczy się autek od roku modelowego, w którym zaczęto stosować szynę CAN.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 listopada 2010, 00:09 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Masz racje, zegary których numer wymieniłeś to wyjątek o którym nie napisałem. Dla wszystkich pozostałych obowiązuje schemat opisany powyżej.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 listopada 2010, 17:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 28 listopada 2010, 11:52
Posty: 4
Lokalizacja: Opole
model: t4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Co do poszczególnych funkcji kontrolek zegarów, z tego co się orientuję można to wyłączyć lub włączyć za pomocą kodowania licznika. Ja ma m licznik z pełnym fis a nie mam np abs, czujnika klocków i czujnika spryskiwacza i w ogóle to sie na liczniku podczas uruchamiania nie pokazuje. Tu jest wszystko na temat liczników do T4 : http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 listopada 2010, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 29 lipca 2010, 14:35
Posty: 6
Lokalizacja: Poznań

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czy kontrolki oleju i temp cieczy gasną jeszcze przed odpaleniem ?? Bo zmieniłem z zielonych na niebieskie i troszkę mnie to martwi. Też mam problem z kontrolką aku, gaśnie po dodaniu gazu??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 grudnia 2010, 23:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
snovi napisał(a):
Czy kontrolki oleju i temp cieczy gasną jeszcze przed odpaleniem ?? Bo zmieniłem z zielonych na niebieskie i troszkę mnie to martwi. Też mam problem z kontrolką aku, gaśnie po dodaniu gazu??

Musisz wspomóc wzbudzenie żarówką :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB