T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 23:59 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Swieczki dzialaja w miare szybko sie autko TDI nagrzewa przy temp.na zewnatrz +3'C.
Koledzy mam pytanie z tego wzgledu ze sterowanie swieczek mam z aku,chce zamontowac brzeczyk ktory bedzie halasowal jak bede opuszczal auto a swieczki beda wlaczone.Z czasem mozna zapomniec wiec chce zamontowac na przyszlosc.
Dlatego apel do osob ktore sa dobre w tej branzy czy da sie tu cos zastosowac,jakis przekaznik czy wymontowany brzeczyk jakiegos licznika.
Zerknolem do ksiazki po nr.9 jest brzeczyk wlaczonych swiatel,wiec jutro spojrzę jaki jest na nim nr. i w sobote na szrot jak nie bede mial w swoim archiwum.


Ostatnio edytowano wtorek, 15 maja 2012, 22:08 przez peters, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 16:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Aj tam po co kombinujesz ja zrobiłem pod altek i bimetal i jest bezobsługowo , wybieram ile ma świec grzać i to wszystko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 16:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
wilu8 napisał(a):
Aj tam po co kombinujesz ja zrobiłem pod altek i bimetal i jest bezobsługowo , wybieram ile ma świec grzać i to wszystko


Wszystko fajnie ale na alternatorze masz stały + z aku więc na jedno wychodzi.

Co do brzęczyka to kup taki do świateł i podepnij się do + sterującego przekaźnikiem lub bezpośrednio do zasilania świec i do krańcówki w drzwiach jak będą włączone świece i otworzysz drzwi to brzęczyk będzie wył.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: peters (poniedziałek, 19 grudnia 2011, 21:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 21:22 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dokladnie tak chce zrobic.
Ale dzis specjalnie i z glupoty włączyłem wszystkie 4 swieczki i po 20 min.aku sie rozładował.Dobrze ze w pracy mieli taki do rozruchu 12/24 bo bym musial ciagnac auto do zapalenia,Porazka.Wiecej tego nie zrobie.
Ale piec D3WZ moze chodzic godzine lub lepiej i nie wydoi tak aku jak te świeczki co maja razem 800W.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 22:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Bo piec używa świecy do zapłonu, a jak komora spalania się nagrzeje to świeca jest wyłączana i ropa zapala się sama od temperatury.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 23:15 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Znalazlem przekaznik pod nr.9 i ma napisane 36 na gorze.
Pisze na nim 'Summer' co w tlumaczeniu na nasze znaczy 'brzeczyk'
Problem w tym jak go podlaczyc aby spelnial swoje zadani,musze poszperac w instalacji elektrycznej w ksiazce lub na http://www.t4-wiki.de.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Warnsummer_J ... s_Licht%29
i oznaczenie pinow:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Kl.58L


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 00:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 listopada 2011, 21:29
Posty: 146
Lokalizacja: Kościelisko
model: T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI (102 KM)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Sprawdź sobie włącznik oświetlenia przy drzwiach kierowcy. Tam są dwa kabelki. Jeden jest od oświetlenia a drugi od brzęczyka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 00:52 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
duchol napisał(a):
Sprawdź sobie włącznik oświetlenia przy drzwiach kierowcy. Tam są dwa kabelki. Jeden jest od oświetlenia a drugi od brzęczyka

Wiem kolego,ale ja chce zalozyc dodatkowo brzeczyk.Ja bynajmniej juz mam brzeczyk w zegarach.
dlatego szukam ladnego dzwiekiem brzeczyka obojetnie z jakiegos auta.
Ale w tym jestem zielony. :roll:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 18:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
FocusMED napisał(a):
wilu8 napisał(a):
Aj tam po co kombinujesz ja zrobiłem pod altek i bimetal i jest bezobsługowo , wybieram ile ma świec grzać i to wszystko


Wszystko fajnie ale na alternatorze masz stały + z aku więc na jedno wychodzi.

Co do brzęczyka to kup taki do świateł i podepnij się do + sterującego przekaźnikiem lub bezpośrednio do zasilania świec i do krańcówki w drzwiach jak będą włączone świece i otworzysz drzwi to brzęczyk będzie wył.

A włąśnie ze nie pod stały z altka tylko pobudzenie tam sie pojawia napięcie dopiero po wystąpieniu ładowania i układ grzewczy uruchamia się dopiero po rozruchu silnika , wszystko zrobione na przekażnikach i one dopiero załanczaja stały plus bezpośrednio z aku , schemat był szykowany typowo pod bezpieczeństwo i minimum obciązenia przed rozruchem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 22:11 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dzis definitywnie zakończyłem prace z podgrzewaczem.Założyłem brzęczyk ktory informuje kierowce ze po zgaszeniu auta i wysiadce co jest włączone.
Mam troche zdjec,jutro dopstrykam wiecej,odnosnie zamontowania w komorze silnika.
Pomysl idealny,grzeja pieknie,potrafi w tym miejscu co sa swiece gotowac sie woda.No i bez uruchomionego auta rozladowac aku do stanu krytycznego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cd.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



To tak pokrótce.
MUsze go wymontowac i rozebrac gdyz jest skrecany i widze ze mi przecieka.


Ostatnio edytowano sobota, 7 stycznia 2012, 21:43 przez peters, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 22:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
peters napisał(a):
No i bez uruchomionego auta rozladowac aku do stanu krytycznego:

I właśnie ja zrobiłem to na pobudzenie altka aby takich sytuacji uniknac , silnik nie ładuje grzałka nie chodzi
Profi robota Gratuluje !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 00:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Zastanawiam się nad czymś takim http://www.auto-res.pl/Top-oferty/Nagrz ... bko-cieplo


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 08:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
b8tz napisał(a):
Toż to o tym w tym temacie piszą, tylko kwota w tej firmie wyjdzie Ciut większa :
"Zestaw trzech grzałek (3x30A (90A)) o max. mocy 1kW, zainstalowanych w AUTO-RES to koszt 580 zł. "


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 08:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Ja nie mówię że fiat ma to zakładać, tylko chcialbym zestaw u nich zakupić - wiadomo - co nowe to nowe....


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 stycznia 2012, 20:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Zastanawiam się nad dalszym doposażeniem w coś takiego , http://allegro.pl/ford-mondeo-mk2-1-8-t ... 40031.html
Sterowany przez ten sam układ oddzielnym przekaznikiem rozłanczanym na 70 stopni płynu tylko czy to nie bedzie za ciepła ropa dla silnika ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
sam szukałem i znalazłem przez przypadek takie coś, jak ktoś będzie zainteresowany. na allegro proszę wpisać podgrzewacz tdi
Obrazek

a tu schemat montażu
http://rskiba.da.vip-net.pl/images/grza%B3ki%20sch./3x12%203b.jpg

sam chyba będę to montował więc dam znać później...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 17:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Ja montując taki podgrzewacz na 4 grzałki 4x30A dałem elektronike sterującą dopinającą kolejne grzałki ze wzrostem napięcia. Powyżel 13,6V dopina 2 i rozpina przy 13,45V kolejną dopinana przy 13,8 i rozpinana 13,65 V, ostatnią dopinana przy 14v i rozpinana przy 13,85v . Dopinanie z odpowiednim opóźnieniami coby nie było dyskoteki.
Do tego czujnik temp płynu na dolocie ( 60st) załączający całość .
Działa bezobsługowo.


Ostatnio edytowano czwartek, 9 lutego 2012, 00:35 przez mjacenty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 23:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Cytuj:
Ja montując taki podgrzewacz na 4 grzałki 4x30A dałem elektronike sterującą dopinającą kolejne grzałki ze wzrostem napięcia. Powyżel 13,6V dopina 2 i rozpina przy 13,45V kolejną dopinana przy 13,8 i rozpinana 13,65 V, ostatnią dopinana przy 14v i rozpinana przy 13,85v . Dopinanie z odpowiednim opóźnieniami coby nie było dyskoteki.
Do tego czujnik temp płynu na dolocie ( 60st) załączający całość .
Działa dezobsługowo.


Masz może schemat?? Pzdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 00:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Wiesz właśnie z tym jest problem , bo na bazie schematu wyłącznika swiateł w samochodzie powielonego 3x rzeźbiłem i modyfikowałem na gorąco i nie zrobiłem schematu , a wyprodukowałem działające urządzenie ,a nawet 2 sztuki jednocześnie .
Jak będę miał kidyś trochę czasu to spróbuje odtworzyć schemat z pamięci .
Tak to jest jak cię dopadnie wena twórcza. <cool>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 00:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
wilu8 napisał(a):
peters napisał(a):
No i bez uruchomionego auta rozladowac aku do stanu krytycznego:

I właśnie ja zrobiłem to na pobudzenie altka aby takich sytuacji uniknac , silnik nie ładuje grzałka nie chodzi
Profi robota Gratuluje !!!


Pytanie do osob obeznanych w temacie.
Dzis chcialem przerobic zasilanie przekaznikow co robia ON,OFF swiec grzewczych.Lecz chce wykorzystac przewod 'D+'
pin w skrzynce (D1a).

http://translate.google.pl/translate?hl ... pl:officia

Tzn. chce wykorzystac ten przewod co pojawia sie na nim napiecie gdyz alternator zaczyna ladowac.
Oczywiscie tylko do sterowania cewka przekaznika.Ale nie wiem czy to nie jest zbyt duzoe obciazenie ok.0.3A (pobieraja dwa przekazniki).Mam go wykorzystanego do Pieca D3WZ jako sygnal ladowania.
Moze ktos mi doradzic czy to jest bezpieczne dla alternatora :?:
Dodatkowo chce jeszcze pozniej na przekazniku zrobic swiatla dzienne do automatycznego ON,OFF.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB