T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 sierpnia 2013, 15:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Pany czy ktoś rozwiązał problem z tym ślizganiem bo chyba dołącze do grona 'ślizgaczy' :) rozpina przy obciążeniu 4 bieg i są straty na obrotach jak skrzynie lekko zmęcze pod górkę na mocniejszym przytupie. Wygląda to tak jakby lockup nie zapinał do końca, nie czuć charakterystycznego "spięcia" ale skrzynia jest na 4 biegu napewno. Najczęściej w zakresie od 2200 nagle jest uślizg a potem przy próbie utrzymania prędności rosną obroty i zaczyna trzęść budą.


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 stycznia 2015, 12:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 kwietnia 2011, 13:47
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
opis: 2000r, long, 102KM.
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI AUF lub ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 15 razy
U mnie skończyło się po wszelkich możliwych wymianach i naprawach w autojózefów (skrzynia robiona u nich, wymiany oleju, póżniej naprawa sprzęgła - niby to było przyczyną, wymiana jednak komputera -byli pewni że to jest przyczyna) więc skończyło sie na wymianie na manual.
Moje wnioski po tych dwóch i pół roku są następujące:

- autojózefów totalna ściema i naciąganie klienta zwykłe złodziejstwo;
- sprawa sądu i rzeczoznawców to mit - trzeba by przed naprawą u innego mechanika/rzeczoznawcy sklasyfikować stan zespołów, oddać auto do naprawy, po odbiorze znów klasyfikować wykonanie naprawy;
- skrzynia AG4 jest za słaba do T4 podobno montowana była również do AudiA3 A4;
- remont skrzyni to loteria, może się udać ale nie musi, przy tych kosztach lepiej od razu zmienić na manual lub jak ktoś jest fanem na nowy automat;
- automat AG4 nie nadaje się do holowania przyczep, nawet Niewiadówka 700kg to spore obciążenie i trzeba mega delikatnie jechać;
- co do wymiany oleju w skrzyni opinie są różne i nie udało mi się ustalić jaka jest dyrektywa najlepsza;
- holowanie przyczepy powinno być prowadzone przy ruszaniu w trybie manualnym czyli przynajmniej 1, 2 potem D;
- w momencie gdy zaczynają się kłopoty ze skrzynią sprawdzić olej (ew wymienić 150 - 280 zł), sprawdzić sprzęgło, komputer (przy lewej nodze) i szukać manualnej skrzyni.

Takie są moje wnioski - generalnie nie ma sensu ładowanie się w reanimacje automatu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 stycznia 2015, 13:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A ja mam inne zdanie oddać do naprawy do kogoś kto się zna, i będe to powtarzał,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 stycznia 2015, 21:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
chemik211 napisał(a):
A ja mam inne zdanie oddać do naprawy do kogoś kto się zna, i będe to powtarzał,


Nop... do stania w korkach jak znalazł... gorzej jak auto pracuje, wozi, ciaga... syzyfowa robota na kilka miesięcy...
Sintra <beer>


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 stycznia 2015, 21:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Do holowania wiadomo manual lepszy ale na automacie też się da bez problemu tylko trzeba to robić z głową


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 stycznia 2015, 12:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
Uwierz, że już z większą głową sie nie dało.... AT sie po prostu nie nadaje.. <krzyk>

Ciąganie w trasach robi swoje prędzej czy póżniej, nawet nie o ciężar chodzi bo umiejętna z ciężarem nie boli, ale chociaż jakbyś sie nie starał to podmuchy wiatru, szarpanie bujanie na wybojach itp wykończy każdą skrzynie.

Wiele razy sie zastanawiałem czy nie remontować swojej "4" bo koszt nie jest taki duży... ale to sie mija z celem.
Lepiej bedzie to sprzedać...


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 stycznia 2015, 21:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Każdy ma swoje zdanie na ten temat


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 kwietnia 2022, 10:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Witam,
przed laty także cieszyłem się automatyczną skrzynią w swoim aucie i podobnie do Was borykałem się z dylematem remont czy naprawa.
W moim przypadku brak pewności dot. jakości naprawy zaowocował szybką wymianą na manual = skutek mniejsze spalanie o ok. 0,7 litra, większa prędkość maksymalna /165-170/ a była 155, ale przede wszystkim niższa kultura z jazdy, ogrom drgań jak w typowym dieslu /w automacie było milutko i przyjemnie jak w benzynówkach/.
Ale po latach zbierania informacji - bo kusiło mnie powrócenie do AT - nadal mam całość w magazynie - zebrałem sporo informacji co do zakresu naprawy. Kluczowa jest wymiana konwertera, ewentualnych tarczek jeżeli trzeba ORAZ zweryfikowanie pompy oleju w AT - to jej uszczelnienia często są przyczyną szarpania i niedomykania lockup`u.
A najważniejsze z ważnych = dołożyć chłodnicę dla oleju AT - w naszych warunkach przegrzany olej powoduje łańcuszek problemów - zaufajcie - wystarczy ok. 10-15 km przejechanych z prędkością max=155 aby latem zagotować olej !!!
O wymianach właściwego oleju co ok. 60`000 km nie rozpisuję się - oficjalne stanowisko ASO: "nie wymieniamy oleju, wymianie podlega skrzynia AT " !!!

Więc daje się wszystko zrobić, tylko należy zadbać o szczegóły i wiedzę dlaczego doszło do awarii lub zużycia.
Chłodnica oleju AT znacznie zmniejsza ryzyko awarii a bardzo wydłuża żywotność skrzyni i uszczelnień pompy AT.

Zetknąłem się z dokładnie tym samym zjawiskiem wśród posiadaczy aut marki volvo - dokładnie takie same problemy i sposoby na ich unikanie.

Realne przebiegi zadbanych skrzyń z chłodnicą to minimum 300 - 350 k.km i nadal cieszą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 kwietnia 2022, 12:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja na swojej zrobiłem 600kkm. Po kilku samodzielnych naprawach znowu śmiga. Fajna przygoda tyko trochę kosztowna, ale z kolei nie tak kosztowna jak bym oddał do serwisu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB