T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 16 października 2021, 13:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lipca 2021, 22:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 stycznia 2021, 19:39
Posty: 9
model: Syncro
silnik: 2.5 TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć,

Niestety będę miał most do wymiany, obecny zaczął mocno huczeć. Obecny model to DUB bez blokady i ABS ale...

ABS'y w samochodzie mam, w okolicach tyłu mostu jest również wtyczka, prawdopodobnie do podłączenia czarnej skrzyneczki od wolnego koła (na zdjęciu). Prawdopodobnie ten DUB był dokładany i tutaj mam pytanie. Czy jak zamontuję teraz wersję DTY (z ABS, bez blokady) to powinno wszystko ładnie zadziałać?

Zastanawia mnie też czy to, że mam działające ABS'y w samochodzie w jakiś sposób wymusza też dobór mostu i czy jest tutaj jakaś zależność (czy np. ABS z samochodu jakoś "gryzie" się z ABS mostu)?

PS. jeżeli ktoś też posiada taki most na sprzedaż (z blokadą lub bez) to proszę o kontakt


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano środa, 21 lipca 2021, 12:32 przez ceerpee, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lipca 2021, 12:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 35
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Co to jest "ABS mostu" ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lipca 2021, 12:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3185
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 209 razy
Pomógł: 199 razy
Bardzo słuszne pytanie, ja przypuszczam, że Wątkotfurca miał na myśli jakiś mechanizm ingerencji w dyfer tylnego mostu typu L(imited)S(lip)D(ifferential) bo znane mi ABSy są przy hamulcach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lipca 2021, 16:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 stycznia 2021, 19:39
Posty: 9
model: Syncro
silnik: 2.5 TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Chodzi o czarną skrzyneczkę chyba od „wolnego koła”, potocznie mówi się na takie mosty ze to most z ABSem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lipca 2021, 21:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3185
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 209 razy
Pomógł: 199 razy
A co rzeczona czarna skrzyneczka robi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 lipca 2021, 08:05 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 803
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 43 razy
Pomógł: 56 razy
<up> I gdzie się znajduje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 lipca 2021, 08:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 35
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Czarna skrzyneczka na obudowie tylnego dyfra to zawór elektromagnetyczny, którego zadaniem jest podanie podciśnienia blokującego wolne koło.
Zawór ten sterowany jest sygnałem z pedału sprzęgła i pedału hamulca, przekaźniki sterujące umieszczone są za panelem regulacji ogrzewania.
Wolne koło znajduje się w obudowie tylnego dyfra i jest potrzebne, aby ABS nie głupiał.
Blokada wolnego koła jest potrzebna, aby napęd 4x4 działał do tyłu.
Tyle dowiedziałem się z internetów, bo moje T4 nie ma ABS (ale ma blokadę dyfra), co wcale mnie nie martwi <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 lipca 2021, 09:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 26 stycznia 2021, 19:39
Posty: 9
model: Syncro
silnik: 2.5 TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Siłownik taki jak na foto.

SP9RTN - dzięki wielkie za wyjaśnienie ale dziwne jest to, że mój obecny most DUB (bez tego siłownika) też przekazuje napęd przy cofaniu <09>.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano środa, 21 lipca 2021, 12:57 przez ceerpee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 lipca 2021, 09:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 35
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
A w tym DUB jest wolne koło ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 września 2021, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
ceerpee napisał(a):
Siłownik taki jak na foto.

SP9RTN - dzięki wielkie za wyjaśnienie ale dziwne jest to, że mój obecny most DUB (bez tego siłownika) też przekazuje napęd przy cofaniu <09>.

W sumie to tak działa:
Wolne koło potrzebne jest przy wersjach z ABS-em, żeby nie glupiał, jak tu napisano.
Blokada wolnego koła potrzebna jest, aby napęd tylnej osi działał przy jeździe do tyłu, jest ona włączana elektrycznie sygnałem z włącznika biegu wstecznego i to jest taka skrzyneczka na górze mostu.
Wersje bez ABS-u tego nie potrzebują, bo napęd jest sprzęgnięty na stałe, zarówno przy jeździe do przodu, jak i do tyłu.
Przy okazji takie wersje nie mogą być holowane na takim wózku, który podczepia się pod przednie koła, chyba że te koła mają możliwość obrotu, bo ugotuje się sprzęgło wiskotyczne.
Wersje z ABS-em można tak holować, bo właśnie wolne koło to umożliwia.
Blokada mostu jest włączana podciśnieniowo tą czarną skrzyneczką umieszczoną na tylniej ścianie mostu.
A włącza to ta dźwigienka którą należy wyciągnąć na dole deski rozdzielczej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 września 2021, 05:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1016
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 96 razy
Wszystko pomyliłeś.
Blokada dyferencjału to biała puszka na górze mostu. Czarna puszka z tyłu mostu którą widać po nachyleniu się pod auto to blokada wolnego koła.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB