T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 października 2014, 08:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 października 2014, 14:30
Posty: 3
model: 1.9
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Nie znalazłem podobnego tematu bądź źle szukałem za co przepraszam ;)

Jeśli ktoś posiada schemat skrzyni automatycznej byłbym bardzo wdzięczny.
T4 wymieniłem skrzynie z automatu na manuala. Oczywiście problem że nie odpala. Zapewne któryś przekaźnik nie podaje napięcia. Byłbym wdzięczny za info. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 października 2014, 17:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 października 2014, 14:30
Posty: 3
model: 1.9
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie

Problem naprawiony.
Dla potomnych

Przekaźnik z numerem 175 odpowiada za odpalanie.( trzeci od lewej na samej górze) Jest to oczywiście jakiś podwójny przekaźnik i nie wiem do czego służy drugi styk.
Wystarczy go podmienić za zwykły przekaźnik 4 pinowy i samochód pali na dotyk.

Dodatkowo:
Nie wiem czy we wszystkich samochodach t4 tak jest ale był też problem z jednym przekaźnikiem po prawej na dole. Miał problem ze stykiem i przez to także nie palił. Nie mam jeszcze dostępu do działu ze schematem rozmieszczenia przekaźników żeby sprawdzić co to dokładnie. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 października 2014, 00:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Ten przekaźnik jeszcze zapala światła cofania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 października 2014, 23:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 8 października 2014, 14:30
Posty: 3
model: 1.9
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki bardzo :) Już wszystko gra :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 grudnia 2020, 14:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
cześć
odgrzewam kotleta
może ktoś ma lub poratuje linkiem do schematami wiązki elektrycznej automatycznej skrzyni biegów T4
lub podzieli sie wiedzą odnosnie ile było rodzajów tych wiązek (tylko diesel vs benzyna)
konkretnie interesuje mnie rozłożenie kabli w 9 pinowej wtyczce siedzącej w ASB


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 grudnia 2020, 19:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A co konkretnie Cię interesuje. Kilkakrotnie rozbierałem i składałem ASB i działa.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: pacark (środa, 16 grudnia 2020, 14:47)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2020, 14:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
podczas wymiany tej metalowej magiistrali wodnej, debil mechanik wyrwał piny z okragłej wtyczki co siedzi w skrzyni,
nie powiedział nic o tym i tak oddał mi auto, wracając w korku nic nie czułem, dopiero na trasie okazało się że skrzynia jedzie tylko na biegach R i 3H, wróciłem przypalił głupa i naprawił klejąc na klej do szyb, po skasowaniu błędów było wszystko ok
niestety, działało pół roku az 2 mieś temu skrzynia znowu zaczeła mieć problemy z biegami
podjechałem na inny warsztat (notabene od automatów), opowiedziałem co kiedyś było, gość przeczyścił wtyczke, złozył i to starczyło na miesiąc, skrzynia raz działała ok a raz dziwnie, oraz pojawił się błąd za wysokiej temp oleju w skrzyni, diagnoza wymiana taśmy z czujnikiem
kupiłem nową taśmę do skrzyni, wymieniłem przy okazji olej i filtr, skrzynia działała 1 dzień i znowu błąd za wys temp
szperając po ETCe okazało się że, brakuje pierścienia mocującego wiązkę, taki clip trzymający wtyczke w taśmie, kupiłem załozyłem sam, było dobrze 1h
decyzja, wymiana wtyczki
jako że jest ona wraz z wiązką, kupiłem używaną, dałem do elektryka, pociął, polutował złozył i........ auto jedzie tylko kiedy wajcha jest na R lub 1 (miałem tak samo 2 mieś temu) na VAGu żadnych błędów
używana wiązka była z diesla, kable idące do wtyczki miały ten sam kolor i tak zostały przelutowane
pytanie brzmi, czy w dieslu inaczej ustawione są piny wchodzące w taśmę skrzyni? czy mam pecha i wtyczka nie nadaje się do niczego?!
w tym połaczeniu wiązki z taśma skrzyni piny są wielkości szpilki, w samej wtyczce sa one lekko rozwarstwione, wystarczy że któryś sie podegnie i nie łaczy to precyzyjnie?!
najgorsze jest to ze wymoderowano 1, że jak sam nie zasugerujesz to nikt nic nie wymyśli, może dałbym radę to ogarnąć sam ale a nie mam na to czasu i co gorsza miejsca
foty niebawem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2020, 19:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Którą wtyczkę wyrwał. Ta okrągłą z przodu skrzyni ( ona jest 12 pinowa) i odpowiada ona za przełączanie elektrozaworów w skrzyni. A także temperaturą oleju . Czy tą z tyłu przy półosi. Odpowiada ona za przekazywanie sygnału do komputera skrzyni w jakiej pozycji jest dźwignia biegów. Jeżeli chodzi o różnice między dieslem a benzyną to nie ma. Różnice są w rocznikach skrzyni. Ale to tyko różnice w konwerterze. Starsze miały łożyska ślizgowe nowsze igiełkowe. Wnętrza te same. Taśmę trzeba było zamówić na Aliexpress, ja płaciłem 100 pare zeta. Jeżeli winą jest tylko połączenie wiązki, to nie ma dużo roboty. Wtyczkę ze szrotu, taśmę z aliexspress, piny nowe ze sklepu. Wszystko porządnie złożyć ( oczywiście piny zarobić na prasce). I powinno hulać. Chyba że coś poszło wewnątrz skrzyni, ale jak wymieniałeś olej i nie było żadnego syfu, resztek sprężyn to musi być dobrze. Podrzucam Ci jeszcze dwa pliki. Inny model, ale bardzo podobny. Różnice tylko w skrzynce zaworowej.
Zapomniałbym o najważniejszym Rosyjskie forum bardzo pomocne https://vwts.ru/forum/topic/150825/.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: pacark (czwartek, 17 grudnia 2020, 14:30)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2020, 14:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
tak, mowa o tej okrągłej wtyczce 12 pinowej, ta wtyczka jest nierozbieralna i zlepiona razem z wiązką
taśme też kupiłem z aliexpres wymieniona ale okazało sie że nie potrzebnie
w skrzyni olej czysty klarowny nie śmierdzący ani spalenizna ani stęchlizną, na magnesie miski olejowej czysto także mechanicznie skrzynia ok
chyba trafiłem na słabego elektryka, wymoderowano 2 wszystko trzeba ogarniać samemu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2020, 18:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
To drugi raz i ostatni jeżeli chodzi o wulgaryzmy na forum.
Radzę zapoznać się z regulaminem, zwłaszcza pkt.15, bezwzględnie tu przestrzegany

15. Zakaz używania przekleństw i wulgaryzmów (nie tylko w języku polskim). Mowa tutaj również o wygwiazdkowanych (***, $@^%$^) itp słowach.
Ponieważ nie ma i nie będzie na naszym forum przyzwolenia na używanie słów powszechnie uznawanych za wulgarne każdorazowe przekleństwo (również wykropkowane) zaowocuje nie tylko edytowaniem wulgaryzmu ale też bezwzględnym udzieleniem autorowi wypowiedzi ostrzeżenia. Trzy ostrzeżenia będą oznaczały 30 dniowy ban a jeśli mimo to user ponownie załamie regulamin zostanie bezterminowo usunięty z naszego forum.


Na pierwszy raz, złamałem własne zasady i przymknąłem oko, myśląc, że to incydentalny przypadek.
Niestety się myliłem, więc nadrabiam


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2020, 19:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Niestety też sam już wszystko robię. Na samy początku jak kupiłem T4 kupiłem też oryginalny hak z elektryczną wiązką. Mechanik nawet to potrafił zchrzanić. Wracając do tematu to, kup ze szrotu wiązkę od automatu i wymień w swoim, lub samą wtyczkę i przelutuj. Ja bym wolał tą pierwszą wersję. Jak sam zrobisz to będziesz wiedział że jest dobrze i nie zwracasz uwagi na czas bo to ma być dobrze zrobione.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2020, 11:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
bigos1966 napisał(a):
kup ze szrotu wiązkę od automatu i wymień w swoim, lub samą wtyczkę i przelutuj. Ja bym wolał tą pierwszą wersję

tak jak pisałem wyżej, kupiłem całą wiązkę od T4 niestety chyba od diesla bo nie widziałem na niej wtyczki 3pin do przepustnicy
dałem do elektryka samochodowego, uciął, przelutował, złozył, wipął w taśmę i ...........nic, jest gorzej bo zostały biegi tylko R i 1, więc prawdopodobnie wymoderowano robotę
pytanie, duzo roboty z przełożeniem całej wiązki auto 2,5pb z 1995r skrzynia na bagnecie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 grudnia 2020, 20:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sorry ale czegoś nie rozumiem. Piszesz że miałeś rozwaloną wtyczkę 12 pinową. Od tej wtyczki wszystkie przewody idą do komputera skrzyni i niema tu różnicy czy to jest diesel czy benzyna. Ze szrotu bierzesz całą wiązkę która idzie od skrzyni do komputera. Z wtyczki komputera wypinasz piny 6,9,10,20,22,43,47,54,55,56,58,65,67 i to jest twoja okrągła wtyczka. Wymieniasz ją analogicznie w twojej wiązce i po sprawie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 grudnia 2020, 11:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
może źle napisałem wyżej, nie wiem
wyrwana wtyczka 12 pinowa została odcięta od siedzącej w aucie wiązki
z innej używanej wiązki którą kupiłem (od diesla) została odcieta nieuszkodzona wtyczka, która została dolutowana do ucietej wiązki na moim aucie, niestety nie pomogło a jest wręcz gorzej
12 kabli idących do tej wtyczki nie są z plecionki tylko ze sztywnego drutu, elektryk jakoś to polutował ale nie wiem czy nie lepiej nie zrobić to na konektorach
może teraz jaśniej napisałem :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 grudnia 2020, 18:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Zrób jak napisałem w ostatnim poście. Jeżeli winą jest okablowanie to pomoże. Chyba że ten mechanior pozrywał więcej kabli. Dobrze by było przedzwonić całą wiązkę która idzie do komputera skrzyni. A tak z innej beczki z którego szrotu kupowałeś wiązkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 grudnia 2020, 13:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
wiązke kupowałem na fejsie
tak wyglada przełożona wtyczka, jest jednak tylko 10pin, 3 piny są zaślepione, w starej rozwalonej też tak było
szukam miejsca i czasu, może ogarnę to sam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano sobota, 30 stycznia 2021, 13:38 przez pacark, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 grudnia 2020, 23:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Jak by co to mam całą wiązke automatu od 2.5 tdi, wypieta w calosci


Ostatnio edytowano czwartek, 31 grudnia 2020, 09:09 przez lukasz 1983, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 grudnia 2020, 00:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak sam nie dasz rady, to podjedź do mnie. Ogarniemy to razem. We dwóch zawsze szybciej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 grudnia 2020, 11:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
lukasz 1983 napisał(a):
Jak by co to mam całą wiązke automatu od 2.5 tdi, wypieta w calosci


jesli bedę potrzebował nowej, będę atakował

bigos1966 napisał(a):
Jak sam nie dasz rady, to podjedź do mnie. Ogarniemy to razem. We dwóch zawsze szybciej.


spoko, dzięki, zapamietam, wstepnie już jestem umówiony po nowym roku do "znachora" co siedzi tylko w VAGach, robi raczej te grubsze, ale jest zainteresowany problemem :D

podaje komunikat
znalazłem kumatego mechanika, taki daleki znajomy, opowiedziałem cała historię, wysłuchał, wziął i zrobił, skrzynia pracuje tak jak powinna, na kompie o błędów, auto smiga dalej, ale...
taśmę niepotrzebnie wymieniałem, okazało się że wtyczka którą odciąłem od zakupionej dieslowskiej wiązki, oczywiście miała te same kolory kabli ale 2 z nich były w innych miejscach, całe szczęście że miałem swoja starą (zdjęcia), skąd i dlaczego taka róznica? nie wnikam, ale za schematy jeszcze raz dziekuję
jeśli chodzi o skrzynię to jest to automat CGK na bagnecie


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 lutego 2021, 08:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie możliwe z tymi kablami, wiązka jest identyczna. Błąd musiał zrobić wcześniej ten magik co grzebał przy chłodnicy. Ja w swojej mam części od skrzyni od diesla i śmiga. Różnica tylko w programowaniu komputera i przekładnik. Przy innych obrotach załączane są biegi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB