T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 listopada 2020, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 3 grudnia 2018, 08:54
Posty: 9
model: T4 Caravelle
silnik: AAB 2,4d 1991 r.

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hej. Witam szanownych forumowiczów.

T4 2,4d 1991 silnik AAB
Mam zainstalowany woltomierz, więc wiem, że podczas jazdy z włączonymi światłami STANDARDOWO mam napięcie rzędu 13,5 - 13,7 V.
Dzisiaj widzę, że mam tylko 12,0 V.

NORMALNIE, gdy uruchamiam silnik, początkowo widzę napięcie bardzo niskie rzędu 10 V.
Gdy lekko dodam gazu, słyszę KLIK (domyślam się, że to jakiś przekaźnik) i napięcie wzrasta do ok. 12 V.
Gdy dodam więcej gazu, słyszę drugi KLIK i dopiero wtedy mam pełne ładowanie ok. 14,0-14,2 V

Dzisiaj nie usłyszałem drugiego KLIKu i dlatego zwróciłem uwagę na napięcie.
Teraz drugi klik się nie pojawia no i "DRUGI STOPIEŃ ŁADOWANIA" się nie włącza.

Dodam, że rok temu wymieniłem w alternatorze regulatr na jakiś drogi - podobno dobry.
Teraz sprawdziłem na dotyk połączenia kabelków na alternatorze.
Klemy oczyszczone, psiknięte CONTACT SPRAYem i dobrze dokręcone.
Akumulator nowy - może miesiąc ma.

CZY TO MOŻE BYĆ PROBLEM Z JAKIMŚ PRZEKAŹNIKIEM?
CZY MACIE JAKIEŚ POMYSŁY CO SPRAWDZIĆ, ŻEBY DOJŚĆ DO PRZYCZYNY?

Z góry wielkie dzięki za pomysły.
Pozdrawiam wszystkich.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2020, 11:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nic mi nie wiadomo o jakimkolwiek przekaźniku od alternatora. Jaki i gdzie regulator montowałeś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2020, 14:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 3 grudnia 2018, 08:54
Posty: 9
model: T4 Caravelle
silnik: AAB 2,4d 1991 r.

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W alternatorze. Rok temu alternator całkowicie przestał ładować. Wymiana regulatora pomogła i przez rok wszystko było super. Ale to nie ma raczej związku z bieżącym tematem. Pisząc o regulatorze, chciałem zaznaczyć, że regulator nie powinien być przyczyną obecnej awarii. Ale nie można oczywiście wykluczyć.

Teraz mam ładowanie, ale słabe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2020, 14:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A przed wymianą regulatora, sprawdziłeś jaki jest stan komutatora w alternatorze. Jeżeli był kiepski, to nawet najlepszy na rynku regulator długo nie wytrzyma. Odkręć regulator i sprawdź wszystko w jakim jest stanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2020, 20:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 17:39
Posty: 335
model: T4 DIY POP-TOP
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 55 razy
Nie znam akurat tego modelu silnika ale wątpię w to żeby tam siedział jakiś przekaźnik od ładowania.
Klik przekaźnika może równie dobrze oznaczać rozłączenie jakiegoś obwodu, które powduje spadek napięcia.
Niestety ale bez pomiaru napięcia woltomierzem na akumulatorze oraz alternatorze można sobie tylko gdybać.


_________________
Moja Teczka <57> http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t ... t=nasz+bus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2020, 10:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A jak nie depniesz tylko poczekasz to też bedzie "pierwszy KLIK"? Bo to może wyłączenie świec , ktore grzeją jeszcze chwilę po zgaśnięciu żółtej lampki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2020, 16:16 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jest tam "przekaźnik mocy "ale to model 2,5tdi. Czy on powoduje większe ładowanie to nie wiem,ale zaraz po rozruchu słychać 'klik.'
Mialem przez jakis czas2,4D ale nie miałem problemów z altkiem.
Teraz mialem problem z kontrolka od altka przy dużych prędkościach . I doszlem do wniosku ze po tzw. Fachowcach trzeba poprawić.
To o czym kolega pisze ma najprawdopodobniej związek z grzaniem świec żarowych. I dlatego woltomierz pokazuje niskie napięcie.
One grzeją jeszcze po rozruchu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 maja 2021, 21:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 3 grudnia 2018, 08:54
Posty: 9
model: T4 Caravelle
silnik: AAB 2,4d 1991 r.

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Minęło dokładnie pół roku. Nie zrobiłem nic od czasu wystąpienia awarii opisanej w pierwszym poście tego wątku, ponieważ trzy dni później wszystko zaczęło poprawnie działać. Miesiąc później w grudniu problem znowu pojawił się na kilka dni i po kilku dniach sam ponownie zniknął. Podejrzewam, że przyczyną mogły być zużyte szczotki alternatora. Od tamtego czasu wożę nowe szczotki. Nie wymieniam, bo jestem ciekaw, jak długo pojeżdżę na starych. Pozdrawiam forumowiczów i życzę bezawaryjnej jazdy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 maja 2021, 22:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wozisz szczotki luzem czy jako elementy regulatora?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB