T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2020, 02:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 września 2016, 10:31
Posty: 27
model: Bus 93 + Blaszak 02
silnik: 2.4 D + 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Witam


Odświeze temat. Czy jezeli w mojej T4 czesc nr 49 (czyli jak widzialem na forum tzw kaseta, badz tez lacznik kablakowy wdg ksiazki Etzolda) wyglada tak jak na zalaczonym zdjeciu to duza kulka jest wciaz taka sama jak dla standarowej wersji czesci 49? Szczerze mowiac wyczuwajac pod palcami co tam siedzi w tej kasecie u mnie, wydaje mi sie ze to nie jest "kulka".


Dodam ze moja T4 jest z 2002, TDI, po lifcie wiec moze dlatego kaseta (czesc 49) jest inna niz na schemacie i moze tez "kulka" jest inna.



Z gory dzieki za podpowiedzi.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2020, 20:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
patrząc na to to wg mnie ktoś dorobił jakąś obejmę zamiast tego elementu 49.i pewnie kulki 41 tez już tam dawno nie ma.ale może się mylę,u mnie kulka się skończyła dwa lata temu i na "chwilę"bo auto potrzebne włożyłem tam jakąś podkładkę gumową od jakiegoś amortyzatora.i już 80 tysięcy km tak jeżdżę i nic się nie dzieje.ale nie polecam bo zaraz hejt poleci że to druciarstwo <śmiech>


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2020, 23:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 września 2016, 10:31
Posty: 27
model: Bus 93 + Blaszak 02
silnik: 2.4 D + 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Dzieki za odpowiedz.

Ja dzis jeszcze popatrzylem po zagranicznych portalach, zajrzalem jeszcze raz przy dziennym swietle do samochodu. I sam moge sobie odpowiedziec chyba na swoje pytanie.

Wydaje mi sie, ze mam skrzynie biegow 02G (doczytalem na forum ze niektore TDI takie maja) i w tych skrzyniach element 49 tak wyglada (https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-volkswagen-vw-typ-02g.html). Popatrzylem jak element 41 u mnie wyglada, i rzeczywiscie nie jest to kulka a jedynie gumowa tulejka tam wstawiona. Czy tak oryginalnie element 41 w takiej skrzyni powinien wygladac, nie wiem, nie znalazlem zadnego schematu, zadnego opisu. Znalazlem pare video z ludzmi wymieniajacym wszystkie plastikowe elementy, i do elementu 49 takiego jak w moim przypadku, montuja kulke 41 taka jak zawsze. Mozliwe zatem ze tez mam jakas prowizorke u siebie. (Musze przyznac ze samochod kupilem miesiac temu i zauwazylem ze biegi czasami nie wchodzily latwo, moze zatem precyzja ustawien wybieraka zostala zaburzona taka wlasnie prowizorka).

Niemniej jednak, problemem pozostaje to, ze ta czesc wybieraka mi się rusza. Ostatecznie chyba nie ze wzgledu na gumowa tulejke (41) w elemencie 49, ale ze wzgledu ze na drugim końcu tego bolca rozleciała się tulejka nr 45 (wydaje mi sie ze ta wyglada na taka samo jak w Caravelli z 93).

I ostatnia moja obserwacja to dostep to tej czesci wybieraka. W mojej Caravelli z 1993 (2.4D) bylo latwo sie tam dostac od gory, odkrecic element 49, no i tylko trzeba sie bylo namocowac sie zeby wsadzic kulke. Tutaj (TDI z 2002), wydaje mi sie ten element znacznie trudniej dostepny. Nie pamietam dokladnie jak to bylo w Caravelli, ale moze teraz jest glebiej albo wiecej elementow ponad. Obecnie nie jestem pewien czy za wymiane tulejki bede sie zabieral sam (wykrecenie blaszki 44 wydaje mi sie niemozliwe z moimi kluczami). Z przeczytanych postow i obejrzanych filmikow, szczegolnie ciekawy i obiecujacy wydaje mi sie pomysl z wrzucenie tulejki do goracej wody, bo przez blaszke na pewno przecisne bez zadnego problemu, a potem moze i wcisne na mala kulke :)


Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 października 2020, 08:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jakiej byś nie miał skrzyni tam jest tylko i wyłącznie kulka, wszystko inne to patenty mniej lub bardziej druciarskie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2020, 19:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2020, 05:38
Posty: 21
model: Transporter
silnik: 1.9D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Jak wy wyciągacie te kulki
Mam już wszystko wyciągnięte i umyte. Zostało tylko ściągnąć stare kulki i założyć nowe.
Pytanie dodatkowe czym smarować. Zielony smar LT-4s2 da radę ?
Proszę o szybką odpowiedz chciał bym to złożyć na weekend.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2020, 20:16 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Demontaż można wykonać brutalnie ,przeciąć ,zgnieść ,tak aby nie uszkodzić nic poza kulkami , a montaż, ja zrobiłem w ten sposób że wrzuciłem kulki do bardzo gorącej wody a potem z łatwością wcisnąłem tam gdzie mają być ,i to cała filozofia,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2020, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 sierpnia 2019, 11:50
Posty: 32
Lokalizacja: Czerwone Zagłębie
model: T4
silnik: 1,9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Do założenia zamoczone w gorącej wodzie, demontaż :) nie wiem, same się zdemontowały :P A po wszystkim nasmarowane sprayem do łańcucha motocyklowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2020, 22:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2020, 05:38
Posty: 21
model: Transporter
silnik: 1.9D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Ogarnięte!!
Stare kulki namoczyłem we wrzątku i poszło. Problem był żeby wybić mały cienki bolec z mniejszej kulki.
Założenie już poszło. Idzie się z tym namęczyć. Zakładałem wszystko przy pomocy ścisku stolarskiego.
Nie wyobrażam sobie zakładać tego na aucie no nie ma opcji
Zauważyłem też że mniejsza kulka nie ma otworka na bolec i ma mniejsza średnice wewnętrzną niż stara kulka. Przy zakładaniu spłaszczyła się i pękła wiec założyłem starą.
Jutro montaż i jazda testowa
Dzięki za rady.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 listopada 2020, 10:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Małej kulki jeszcze mi się nie zdarzyło zmieniać, ona się po prostu nie zużywa. Smarowania tego też nie polecam, jak ktoś bardzo chce to biały smar, nic więcej (tam gdzie duża kulka i tulejka na wybieraku)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 listopada 2020, 17:49 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
[quote="tadeck1"]
Nie wyobrażam sobie zakładać tego na aucie no nie ma opcji


A powiem Ci że ludzie zakładają kulki na aucie ,jakaś montówka ścisk i dają rade ,ja nie próbowałem



Za ten wpis autor mjanusz69 podziękował: tadeck1 (poniedziałek, 23 listopada 2020, 20:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 listopada 2020, 18:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2018, 10:48
Posty: 63
model: Caravelle
silnik: 1.9 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 6 razy
Sam wymieniałem na 2 łyżki do opon i poszło.



Za ten wpis autor ROMEK3 podziękował: tadeck1 (poniedziałek, 23 listopada 2020, 20:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 listopada 2020, 20:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 czerwca 2020, 05:38
Posty: 21
model: Transporter
silnik: 1.9D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Ustawiał ktoś biegi u siebie w aucie?
Wymieniłem kulki, tuleje i to metalowe coś od biegów pod samochodem. Wyregulowaniem tez czarny plastik na rurce zmiany biegów. Blokuje się on teraz na czarnej obudowie.
Nie mam 1 i 5 pomoże ktoś to ogarnąć.
Walczę z tym już 4 dni i brakuje mi już sił leżeć pod autem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2021, 23:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Pozwolę sobie wrzucić do tematu interesującego linka: https://www.youtube.com/watch?v=HwjnQTLVGfo&ab_channel=DF


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 13:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mało ten link wnosi do tematu, w normalnych autach jest tam serwo i cała reszta. Dostęp wtedy nie jest taki łatwy :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 15:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
No ubawiłeś mnie <brawo> w NORMALNYCH AUTACH haha ja też uważam że angol to nienormalne auto, i tak jak piszesz ,nie jest tak łatwo kiedy wszystko przeszkadza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 17:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
To ja wiem że nie jest łatwo bo sam ten temat przerabiałem, chodziło mi o to co i ewentualnie jak wymienić. Pomijając oczywiście fakt że auto jest w wersji angielskiej. Mjanusz69 miło mi bardzo że cię ubawiłem, bardzo się z tego cieszę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 22:51 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Post mój był skierowany do kolegi Probe 041 który użył zwrotu ''normalny '' w odniesieniu do samochodu z kierownicą po ''ludzkiej stronie'' czyli po lewej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 lutego 2021, 16:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Mjanusz69 wybacz, przeczytałem po swojemu, zwracam honor.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 lutego 2021, 17:59 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Spoko
<good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 lipca 2021, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 października 2020, 19:47
Posty: 1
model: T4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam wszystkich serdecznie jako ze jest to moj pierwszy wpis i od razu dziekuje za pomoc w wybrnieciu z opresji. Juz po 100km od zakupu mojej wysnionej T4ki wystapił problem jak w watku. Mała kulka wyskoczyla ze sparcialej panewki czego ofektem byl problem z wrzuceniem biegów.
Tylko doglebna analiza tresci forum i odnalezienie przyczyny skutkowala zaprzestaniem rwania wlosow z glowy. Jescze raz WIELKIE DZIEKI.
W moim przypadku naprawa wygladała tak.
Bez demontazu jakichkolwiek elementów z komory silnika chodz z trudem zdemontowalem wspornik tulejki 701 711 166, stara sie rozpadla, nową po zmiekczeniu we wrzatku wcisnąłem za pomoca imadla w gniazdo we wsporniku.
Montaz wspornika z tylejka w komorze silnika okazal sie dosyc trudny ale po ok 20min walki zakonczyl sie sukcesem.
Do wcisnieca kulki zainspirowany imadelkiem autora poprzedniego wpisu uzylem patentu wykonanego z dwoch plaskowników ktore na zasadzie szczypiec przy skrecaniu sruby umiesczonej w srodkowej czesci przyrzadu wcisnely bez trudu kulke w nowa tulejke (operacja przebiegla bardzo gladko)
Gdyby ktos potrzebowal dokladniejszych wymiarów przyrzadu sluze pomoca. Rozmiar widelek 14mm.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Krzyszt-off podziękowali: 3 Adampio (niedziela, 11 lipca 2021, 22:51) • kriss (czwartek, 15 lipca 2021, 07:26) • kurol (poniedziałek, 12 lipca 2021, 13:55)
  Statystyki: 13.64%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB