T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 września 2020, 11:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Dzień dobry!
Jeśli temat bardziej nadaje się na dział 'kupię' - proszę admina o przerzucenie.

Próbowałem temat rozgryzać sam, ale jednak w zwykłym garażu to nie robota.
Czy ktoś na forum zajmuje się (lub może polecić warsztat) konserwacją podwozi ?
Żeby było zrobione z sercem, porządnie - nie 'na sztukę' , 'dla obcego' ?
Jestem ze Śląska, ale dopuszczam podstawienie busa gdzieś dalej. Termin - nie pali się, bardziej 'na przyszły sezon'.

Pacjent to bus long syncro z wieloma 'akcesoriami' podpiętymi z dołu.
Chciałbym by to było zrobione porządnie, czyli z odpięciem wydechu, napędów (mostu?), baku, webasto, nagrzewnicy etc. (niby oczywiste, ale widziałem 'warsztaty' dla których nie było). Mogę pomóc przy (de)montażach, jeśli będzie opcja/konieczność.

Idealnym by było, gdyby po zrzuceniu dołu udało się od razu wymienić przewody hamulcowe.
Ogólnie podłoga wygląda na zdrową, choć zaczyna podżerać progi.


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 września 2020, 16:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
W lokalnym radiu są reklamy gdzieś w okolicach Kato firmy robiącej konserwację podwozi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 września 2020, 19:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
https://youtu.be/Q43G-yVUy74
Polecam tego faceta, widać, że zna się na robocie. Nie wiem jednak czy zdajesz sobie sprawę, że taka konserwacja nie będzie tańsza niż 10k, sama chemia na podwozie to połowa tej kwoty...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 października 2020, 19:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Za 500 złotych to możesz lepik kupić a nie dobra konserwację .No chyba że ma być czarne a nie zrobione na bogato . Zrobiłem już kilka T4 i mniej niz 12 nie da rady Plus do tego profile baranek masa K plus D podkład i wiele innych pierdół.


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2020, 11:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
12k za samo podwozie?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2020, 12:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Niektórym to się w głowach poprzewracało z cenami. Robię akurat też spód w swojej i jak materiał przekroczy 1000zł to góra. Robię tylko tam gdzie pokazała się ruda to na razie koszt 400zł. Są to materiały firmy DINITROL.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2020, 15:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Probe041 napisał(a):
12k za samo podwozie?
Jeśli wykonane tak jak na filmie z mojego postu wyżej to nie aż taka wygórowana cena wg mnie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2020, 15:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Cześć

12k ?
Ja wiem, że dla każdego z nas T4-ki są bezcenne, ale chyba jednak to przekracza mój próg absurdu.

Najprawdopodobniej skończy się na robieniu tematu samemu po kawałku.
Konserwacja pójdzie na produktach NOXUDOL. Nie spodziewam się przekroczenia 2k na materiałach.


btw. Chmielik - mój kumpel lata temu jak budował dom i ocieplał fundamenty - to 'resztkę z wiadra' wysmarował pędzlem na starej fieście mk2.
Auto przejeździło absurdalną ilość lat i złomowane było z powodu agonii silnika - ale podwozia nic a nic nie ruszyło. Także nie przeceniaj "lepiku" (tutaj izolacji do fundamentów) ;)


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2020, 17:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 7 lipca 2019, 16:42
Posty: 47
Lokalizacja: dsw
model: multivan
silnik: axg

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Cena materiałów to moim zdaniem ułamek ceny bo pracy trzeba włożyć ogrom. Ja zrobiłem u siebie na razie połowę spodu a i tak zajęło mi to ponad tydzień bo demontowałem sanki zawieszenie zbiornik. I za materiały na to dałem 700zl bo na miejsca gdzie rdza poszedł fertan na to interplus i na koniec noxudol 1600 i oko cieszy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 października 2020, 23:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
MooNeR napisał(a):
Cześć

12k ?
Ja wiem, że dla każdego z nas T4-ki są bezcenne, ale chyba jednak to przekracza mój próg absurdu.
Z punktu widzenia "warsztatowca" który musi wyceniać w konkretny sposób swoją roboczogodzinę tę 12k to naprawdę nie dużo na poprawie wykonaną konserwacje podwozia. Mówię tu o demontażu WSZYSTKICH elementów mocowanych do podwozia, usunięciu we wszystkich typowych oraz podejrzanych miejscach oryginalnej konserwacji i mastyk, zakola i podłóżnice do gołej blachy, ściągnięcie błotników przednich, demontaż akumulatora, sterownika silnika wraz z wiązkami ponieważ na przednim fartuchu zawsze jest ruda/dziury pod aku, ściąganie zbiornika paliwa, demontaż przewodów hamulcowych które trzeba będzie założyć nowe, demontaż tapicerek tylnych aby dostać się od wewnątrz do tylnych zakoli, okolic błotnika tylnego... Ogólnie to dla jednej osoby niezliczona ilość roboczogodzin, materiału oraz potrzebnych narzędzi aby zrobić to POPRAWNIE a nie w sposób który ukryje rdze na dwa/trzy lata. Takie jest moje zdanie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2020, 08:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Potwierdzam, robota warsztatowa tyle kosztuje - firma musi na to dać gwarancję i wystawić papier - policz, że blokujesz podnośnik w firmie na 2-4 tygodnie + roboczogodziny.
Tyle co odebrałem mojego z napraw blacharskich i konserwacji tyłu, zapłaciłem podobną kwotę (blacharka od 1-go rzędu foteli do samego tyłu + wymiana podłogi, piaskowanie części elementów, malowanie w podkład i konserwacja podwozia). Takie są niestety koszty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2020, 10:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 października 2013, 18:50
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie
model: T4 syncro
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 26 razy
Cześć

Ok, jeśli mówimy o roboczogodzinach i konserwacji polegającej na zdarciu wszystkiego do blachy- to jest to zrozumiałe.
Aczkolwiek 12k, jak mówiłem - to dla mnie za wysoka wycena dla busa, który jako zabawka-kamper robi <5tyś km rocznie i sam jest niewiele więcej wart.

Absolutna większość (z 95%) mojej podłogi jest zakonserwowana środkiem, który mimo upływu lat jest 'tłusty' w dotyku - i jest zdrowa, stąd niekoniecznie miałem na myśli wypiaskowania podłogi do żywej blachy. Zależało mi bardziej na odświeżeniu konserwacji ale z zaglądnięciem do wszystkich miejsc, których nie widać. Z tego co bez demontażów widać, to ruda atakuje jedynie wewnętrzne części progów.


Także w moim przypadku - jak już pisałem - podłubię sam. Zaoszczędzone dutki pójdą w opony AT i nową zabudowę :twisted:


_________________
Pozdrawiam MooNeR
T4 Long Syncro Camper


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2022, 22:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 lipca 2010, 13:28
Posty: 65
model: vw t4
silnik: 2,5td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam u mnie tez nie trzeba drzec podlogi do gej balchy poniewaz jest ok odswiezyc jedynie co chcialbym zrobic to sciagnac zawieszenie caly i wypiaskowac i pomalowac wymie ic tuleje itd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB