T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 26 października 2020, 14:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 sierpnia 2019, 23:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 89
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
WiktorB napisał(a):
A próbował ktoś z preparatami Mike Sanders? Słyszałem dobre opinie i jednym warsztacie powiedzieli też, że tylko tym i innego nie polecają. Warto?


To są preparaty z górnej półki, podobnej klasa jak Fluid Film / Perma Film. W jednych rankingach wygrywa MS, w innych FF, ale zawsze oba są w ścisłej czołówce.
Z tego co słyszałem Mike Sanders jest trochę trudniejszy w aplikacji od FF - trzeba go mocniej podgrzewać żeby był na tyle płynny by dał się natryskiwać.
Ja do swoich samochodów stosowałem FF.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 sierpnia 2019, 13:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 sierpnia 2019, 14:03
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli myślę, że jednak warto... A zabezpieczaliście też przestrzenie pod na przykład miejscami gdzie są podkładki pod sprężyny itp? Bo pytałem gościa w zakładzie i oni raczej nie ściągają zawieszenia. Musiałbym zapłacić sporo więcej, więc chyba sam to zrobię. To przecież w sumie też ogniska rdzy... No i jedyny zakład jaki mnie chce z dużym busem jest w Warszawie :D Grrr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 10:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 375
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 33 razy
Ja woskowałem Golfa 1, po renowacji blacharskiej, tym preparatem i po pierwszym roku nie mam zastrzeżeń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 22:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2221
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 149 razy
Czyli którym?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 08:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 375
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 33 razy
Przepraszam, chodziło o Mike Sanders.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2221
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 149 razy
I jak to nakładałeś, tak jak producent zaleca, czyli na bardzo gorąco?
I czym?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 89
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
niebieski-n2 napisał(a):
I jak to nakładałeś, tak jak producent zaleca, czyli na bardzo gorąco?
I czym?


Odpowiem jak ja nakładałem Fluid Film / Perma Film, może komuś się przyda:

- demontaż wszystkiego co się da z podwozia (zaślepki, osłony, bak itd.)
- najpierw we wszystkie profile zamknięte Fluid Film Liquid A (zwykły prosty pistolet do zabezpieczeń)
- doba przerwy
- następnie w profile Fluid Film Liquid AR (podgrzane w garnku z gorącą wodą, pistolet Vaupel 3300) - grubo, aż będzie wyciekać zewsząd.
- podwozie po oczyszczeniu i ewentualnej naprawie korozji zagruntowałem Fluid Film Liquid A (zwykły prosty pistolet do zabezpieczeń)
- doba przerwy
- całość pomalowana Perma Film Transparent, 2-3 warstwy, podgrzewane w garnku z gorącą wodą, pistolet Vaupel 3300.

Koszt całości materiałów do zabezpieczenia to ok. 500-700zł (+ pistolet).

Na Subaru powłoki mają już 3 lata a na T4 2 lata i na razie zabezpieczają skutecznie. Ale oczywiście pełną opinie to będzie można wydać za jakieś 5 lat najwcześniej.

Uwagi:
- Robota jest strasznie bruda, robi się kupa tłustego syfu. Ja rozkładałem grubo tektur na podłodze kanału, ale i tak kapiący tłuszcz się przesączał.
- Perma Film zdecydowanie lepiej użyć transparent - wtedy cały czas będzie widać co jest pod spodem. Jakbym zamalował na czaro to na przykład mógłbym nie zauważyć ewentualnej korozji rozwijającej się pod spodem. Black zrobiłem tylko nadkola.
- Ten pistolet Vaupel jest niestety konieczny. Kosztuje prawie 500zł, ale nie widzę możliwości zrobić tego czym innym.



Za ten wpis autor stormy podziękował: niebieski-n2 (wtorek, 27 sierpnia 2019, 15:12)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 15:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2221
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 149 razy
Co w tym pistolecie jest wyjątkowego? Czym się wyróżnia, charakteryzuje, że nie ma innej alternatywy?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 15:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 89
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
To że jest ciśnieniowy.
Działa bardziej jak syfon do wody sodowej niż jak typowy pistolet malarski.
I w związku z tym zbiornik też musi być solidny - musi wytrzymać ciśnienie kilku Bar a nikt nie chce żeby gorący preparat eksplodował w twarz.

A jeszcze widzę, że zapomniałem napisać, dlaczego wybrałem właśnie FF: Firma od wielu lat zajmuje się zabezpieczaniem antykorozyjnym w przemyśle okrętowym. Więc skoro skutecznie potrafią zabezpieczyć ładownie czy zbiorniki balastowe na statku przed słoną wodą to i zakładam, ze na samochody też to zadziała :)
Co nie znaczy że Mike Sanders jest gorszy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 10:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 375
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 33 razy
Zawiozłem gołe nadwozie po lakierniku na wózku blacharskim, natryskiwane jest to specjalnym pistoletem pod podniesioną temperaturą.
Weszło mi około 5 albo 10 kg (nie pamiętam dokładnie).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 10:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 sierpnia 2019, 14:03
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A zabezpieczaliście też miejsca gdzie na przykład przylegają podkładki pod sprężyny? Zastanawiam się po prostu czy żeby to zrobić dobrze i w każdym miejscu, nie trzeba przypadkiem zdjąć zawieszenia...


_________________
Home is the road...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 01:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2020, 11:48
Posty: 1
model: T4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich,

Zgodnie z hasłem: "nie ma kariery bez T4"

poszukujemy do siebie do firmy takiego Modelu.

I znaleźliśmy kilka egzemplarzy, ale Ruda zjada wszystko.

Jakie koszty orientacyjne są naprawy/regeneracji blacharki?

Lepiej szukać zadbanego modelu czy lepiej wziąć bardziej zniszczony, a do naprawy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 22:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3023
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 202 razy
Pomógł: 125 razy
Blacharstwo-lakiernictwo to najdroższy segment usług motoryzacyjnych. Samo lakierownie - od 300 do 1000 zł za element (drzwi, maska, klapa) No i jak już ruda wejdzie w budę to prace blacharskie tylko odsuwają biodegradację. Oczywiście można rozebrać całe auto, wypiaskować do żywego metalu, uzupełnić ubytki nową blachą i od nowa pomalować. Ale wtedy by to kosztowało nieco tylko mniej niż nówka sztuka. No chyba że masz czas, warunki i umiejętności to robisz sam.
Druga koncepcja to robienie na bieżąco tego co niezbędne aby samochód przeszedł badania.

Najprościej więc jest znaleźć busa niepordzewiałego, ale jak sam już widzisz nie jest to takie proste, i niektórzy tutaj szukają swojego auta nawet kilka lat :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 kwietnia 2020, 18:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1478
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 80 razy
Pomógł: 46 razy
Szukaj, można znaleźć busa bez rudej, ja takiego znalazłem rok temu blaszak 2000 rok na krótkim ryjku i nie za duże pieniądze. Sam byłem w duży szoku że bez rudej a szukałem auta do budowlanki, a wygląd na zdjęciach nie był zachęcając. Zdjęcie w dniu zakupu i obecne


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 kwietnia 2020, 18:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Pittrans - co tam masz za koła ?? Jakieś alu czy szybkie kołpaki ??
Prezentuje się bardzo zacnie :)

Kris


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 kwietnia 2020, 06:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1478
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 80 razy
Pomógł: 46 razy
Alu vw phaeton <56> Żona nazywa je guziki <57>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 kwietnia 2020, 23:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Dzięki za info :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB