T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 lipca 2018, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Drodzy koledzy Forumowicze - Pasjonaci, Upał, Upał wszystkim nam doskwiera... i chciałbym Was podpytać o Aspekty montażu Klimartonika dwustrefowego. Całą kompletną i sprawną instalację z rurkami, sterownikami, dmuchawą tylną, Sprężarką mogę mieć za około 1500 zł. Tylko o tyle, o ile na elektronice się znam to nawet nie mam pojęcia o chłodnictwie i ile czasu i trudu trzeba poświęcić na taki montaż i skręcenie tego od podstaw w busie ( zakładam, że sam bym się za to nie zabierał a z pomocą rozeznanej osoby lub firmy )
Rozumiem, że Sprężarka kręci się na pasku wielorowkowym, do niej podłączone są rurki z Freonem plus elektronika sterująca.
i tu kilka pytań, czy to prawda, że przy Klimatroniku zupełnie inne są kanały wyprowadzające pod przednim Kokpitem i trzeba rozbierać cały przód od podstaw do montażu ? którędy idą rurki i przewody do tylnej dmuchawy ( na Wiki nie mogę znaleźć ) bo tylne wydmuchy to wiem, że w suficie kratkami tylna dmuchawa wypycha.
Jak długo mniej więcej zająłby taki montaż w rękach w miarę sprawnej osoby, a ile powinien kosztować taki montaż w rozsądnych pieniądzach ? Pomijając ostateczne koszty nabicia sprawnie skręconej i zainstalowanej Klimatyzacji ?
Fajnie by było wesprzeć się poradą a nawet pomocą kogoś z Forumowiczów - oczywiście odpłatnie gdyby się to dało zgrać w czasie i przestrzeni... <bezradny>


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 lipca 2018, 22:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przy każdej klimie trzeba rozbebeszyć deskę i wymienić skrzynię nadmuchowo-grzejną na nadmuchowo-grzejno-chłodzącą.
Montaż klimy do Teczki w wyspecjalizowanej firmie kosztuje od 2500 do 4500 w zależności od modelu (razem z używanymi częściami) ale moim zdaniem w tym sezonie nie dasz rady bo są zwykle obłożeni do jesieni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2019, 21:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Polecicie Jakąś firmę , która ogarnie zamontowanie klimy na tył? Najlepiej zachodnia ściana PL.
93", silnik ACV.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2019, 22:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kolega Viking z forum, szukaj


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2019, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
MAZY137 ale na przód już masz i nadmuchy w suficie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2019, 23:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ciężko będzie, jak ostatnio rozmawiałem z vikingiem to montaż klimy na tył jest bardzo pracochłonny i mało opłacalny finansowo. Musisz dobrze rozmawiać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 07:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Czemu? Gdzie ten problem. O wiele łatwiej niż montaż wszystkiego od zera


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 08:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Pogadaj z Vikingiem to ci wyjaśni. Nie pamiętam szczegółów, ale narzekał na montaż tylnej kliny, że koszty montażu do robocizny nieadekwatne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 11:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Przednią klimę manualną mam, ponadto zakupiłem kombajn tył + rurki + nawiew dachowy, brak mi wiązki el. i panelu (zastanawiam sięnad ori przednim lub adaptacją tylnego z słupka B). Rurki jestem w stanie sam przeciągnąć pod autem, sufit również sam zamontować. Dlaczego nie robię tego sam? Prostu nie wiem jak to powinno być ori poskładane i nie kocham się z kablami...

Dziękuję za podpowiedź - odezwę się do Viking-a.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 12:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
To ja polece siebie . Tylko montuj cały climatronic bo jak rozwiążesz sterowanie tyłem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 15:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja nie planuje klimy na tył ale chetnie się dowiem jak jest regulowana temperatura w przedziale pasażerskim. To znaczy czy poza biegami dmuchawy sufitowej dogrzewa sie tę przestrzeń w miarę potrzeby nagrzewnicą podpodlogową? A może jest sprężarka o regulowanej wydajnosci?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2019, 00:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Fabryczny panel sterowania do starej deski klimatyzacją na tył:

Zdjęcie z ogłoszenia (mobile.de)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2019, 02:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ten lewy gorny? Wiem jak dziala prawy gorny panel, sterujący obiegiem wody przez dolną nagrzewnice. Ciekawe jakim zaworem steruje ten panel od tylnej klimatyzacji?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 marca 2020, 19:58 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Montaż od podstaw Niebieskiego Klimatronika Dwustrefowego to przynajmniej cztery dni konkretnej pracy i rozebranie Pulpitu do zmiany AirBoxa


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Ostatnio edytowano sobota, 2 lipca 2022, 21:44 przez singers1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 marca 2020, 20:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Bezdyskusyjny jest montaż sprężarki, skraplacza, osuszacza, i weży. Tu by się mechanik przydał, szczegolnie do montażu sprężarki. Resztę powinieneś ogarnąć na podstawie schematu bo można robić bez kanału.
Potem podjedź do warsztatu klimatyzacyjnego niech Ci nabiją, sprawdzą szczelności i mrożenie.
Ja jako nieelektronik grzebałem nie raz samodzielnie w instalacji elektrycznej, w tym w tej od klimy manualnej. Żadna filozofia jak się zrozumie działanie i ma schemat. Niemiec bardzo konsekwentnie stosuje kolory przewodów, a na schemacie podaje nawet ich przekroje.
Przyjmuję, że masz komplet klimy zdjęty z innego auta? Jeśli tak to czy leży uszczelniony?

Masz dwa wyjścia albo płacisz i to nie mało bo komercyjnie albo się douczasz i ktoś Ci pomoże. Ja mimo że dużo u siebie robię sam, nigdy bym się nie podjął u kogoś bo mam inny zawód i robię dużo sam tylko bo wole mieć pewność, że zrobione dobrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2022, 08:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Jeszcze przed sezonem letnim zamontowałem Niebieskiego Klimatronika Dwustrefowego <yahoo>


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Ostatnio edytowano sobota, 2 lipca 2022, 21:47 przez singers1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2022, 16:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Ja ostatnio zamontowałem dwustrefowa klimatyzację manualna do swojego multivana. Zacząłem w grudniu robiąc dorywczo zajęło to mi 5 miesięcy. Co mogę powiedzieć że roboty jest naprawdę sporo. Co do wyjścia zawieszenia to jest racja bo rurki idące do tyłu nie da się zamontować bez opuszczenia zawieszenia w jednej części. Ja swoje przeciełem przy demontażu z dawcy i poloczylem ponownie specjalnymi śrubunkami. Pozatym trzeba wspawać było specjalny kawałek blachy w ścianę grodziowej. Do tego masa nowych części. Osuszacz skraplacz, zawór rozprezny zestaw uszczelek do sprężarki. Co mogę powiedzieć że za samą robotę to chyba z 4000zl było by mało. I nie wiem czy bym się podjoł zamontować to klientowi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB