T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 6 grudnia 2019, 07:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 845 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 czerwca 2019, 22:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 261
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 14 razy
a mógł byś mi napisać na czym ta różnica polega i jak to się przekłada na jazdę?bo z liczb z tabelki wychodzi na to samo.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 czerwca 2019, 09:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1063
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 49 razy
Sorry. Mieszam. Liczby w tej tabelce mieszają mi się z CRM i CRN.
Muszę skakać pomiędzy przeglądarkami bo chrome nie otwiera tej Wiki z jakiegoś powodu u mnie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 19:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 201
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 11 razy
Hej
a czy to 29/49 ( 0.592) spasuje się do 02B ?
może bym się pokusił na zmianę swojej 0,625 (30/48) na tą 5.xx.

Nie wiem tylko na ile się to opłaci tzn. o ile zwiększy się prędkość ?

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 20:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Spasuje


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 października 2019, 11:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 września 2019, 09:23
Posty: 3
Lokalizacja: Włocławek
model: VW T4 2.5TDI
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam szanowne grono , jestem tu nowy i mam następujące pytanie , przewertowałem 42 strony odnośnie szybkiej piątki , ale nikt nie ruszył tematu adaptacji piątego biegu ze skrzyni DRH lub EFA do skrzyni AFK . DQR ( 3.944 ) był temat przerabiany , ale ona jest ciut wolniejsza od AFK ( 3.905 ) .
Pozd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 października 2019, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Dqr jest szybsza od afk, liczby które podajesz to nie jest przełożenie piątego biegu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2019, 08:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 września 2019, 09:23
Posty: 3
Lokalizacja: Włocławek
model: VW T4 2.5TDI
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Dqr jest szybsza od afk, liczby które podajesz to nie jest przełożenie piątego biegu

Jest to przełożenie główne na mechanizmie różnicowym , czyli 1:3.905 (AFK) jest minimalnie szybsze od 1:3.944 (DQR)
Natomiast V bieg (AFK) 1:0.729 jest ciut wolniejszy od (DQR) 1:0.694 , a najszybsza V jest w (DRH,EFA) 1:0.627 (syncro) , stąd moje pytanie czyli połączenie najszybszego mechanizmu różnicowego z najszybszą V , czy ktoś przerabiał ten temat ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2019, 18:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Dyfer od syncro tylko do skrzyni syncro. Dqr ma 10 kmh więcej przy 3000 obr od afk. Dqr z piątką od drh daje kolejne 10 kmh więcej. Teoretycznie do afk powinna pasować piątka z drh ale ja się w to nie bawiłem i nie potwierdzę na 100%.
Kolejna sprawa to dziura między 4 a 5 przy takim przeskoku 0,729>0,627 czyli o 16% mniejsze obroty na piątce. Tutaj trzeba się pobawić getrieberechnerem z wiki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2019, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 września 2019, 09:23
Posty: 3
Lokalizacja: Włocławek
model: VW T4 2.5TDI
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z obliczeń czysto matematycznych przy założeniu koła o rozmiarze 195/70 R 15 i podpierając się przełożeniami z wiki , to przy 3000 obr/minutę na v biegu wygląda to tak :
AFK seria 130.2 km/h
DQR seria 135.4 km/h
AFK z V z DQR 136.8 km/h
DQR z V z DRH 149.9 km/h
AFK z V z DRH 151.4 km/h
Najkorzystniej jeszcze wychodzi DQR z DRH , bo jeszcze jakby miał szukać i przerabiać IV to już się robią spore koszty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2019, 23:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 10 lipca 2019, 11:46
Posty: 19
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, w piwnicy mam skrzynie DJZ, aktualnie siedzi CHS ? Silnik 2,.4D , czy po przelozeniu 5 biegu bedzie widoczna różnica?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2019, 23:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1063
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 49 razy
LukaszAga napisał(a):
Witam, w piwnicy mam skrzynie DJZ, aktualnie siedzi CHS ? Silnik 2,.4D , czy po przelozeniu 5 biegu bedzie widoczna różnica?

Żadna, te same przełożenia wg. tej tabeli.

https://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 listopada 2019, 23:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 261
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 14 razy
LukaszAga napisał(a):
Witam, w piwnicy mam skrzynie DJZ, aktualnie siedzi CHS ? Silnik 2,.4D , czy po przelozeniu 5 biegu bedzie widoczna różnica?

A nie chcesz się pozbyć tej skrzyni?tzn sprzedać


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 09:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 102
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 0 razy
Ja w 2.4 AAB multivan 1996 maksymalną prędkość to mialem ok 160 kmh , oczywiście pomiar z prędkościomierza w busie ale to już byl maks


Ostatnio edytowano czwartek, 14 listopada 2019, 15:20 przez Sebakiller, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 10:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Szkoda, że obrotomierza nie widziałeś :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 15:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 102
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 0 razy
No zamiast obrotomierza mam zegar hehe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 10 lipca 2019, 11:46
Posty: 19
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Nie, nie chce skrzyni sprzedać , trzymam na zapas ;)

Zreszta nie wiem czy sprawna , wzialem ja razem z silnikiem 2.4 TD ;)

to jak z tym trybem ewentrualnie z czego poszukać ? Ktoś ma na sprzedanie dluzsza piatke?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2019, 22:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 261
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 14 razy
planuję wymianę skrzyni biegów w moim 2.4.z fabryki według wlepy wyszedł z CCY,obecnie siedzi skrzynia CRN.według tabeli z wiki(jeśli dobrze ją czytam)CCY i CRN są identyczne.jak zdążyłem się rozeznać to skrzynie do T4 to dość"chodliwy towar" znalezienie wcale nie takie proste a ceny powalają.na pobliskim szrocie znalazłem skrzynię o oznaczeniu CRM.według tej tabelki CRN i CRM różnią się tylko"Achsantrieb"-CRN:4,611,CRM:4,941 i w drugim rzędzie"i ges"(nie wiem co to jest) :oops: CRN:3,465,CRM:3,735.jeśli dobrze rozumiem te tabelki to skrzynia CRM ma wolniejsze "przełożenie główne"?co za tym idzie auto przy tych samych obrotach będzie miało mniejszą prędkość?jeśli tak to jaka to będzie różnica?wpisałem dane z wiki do prostego programu GetrieboMat,dla standardowych kół 195 70 15 wyszło mi takie coś:
dla CRN:
Załącznik:
crn_1.jpg

dla CRM:
Załącznik:
crm_2.jpg

czyli jeśli dobrze rozumiem to przy CRN przy 3500 obr/min na piątym biegu będzie 124km/h a przy CRM 116km/h?hmm,8km/h to doś dużo tak mi się wydaję.a jeśli się mylę to proszę mi to "łopatologicznie" wytłumaczyć jak to prawidłowo policzyć,rozumieć tzn.różnice miedzy tymi dwoma skrzyniami.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 09:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2796
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 183 razy
Pomógł: 110 razy
MSZ Achsantrieb to przełożenie glowne, w klasycznym napedzie na tył to przelożenie gruchy mostu. Czyl8 jak najbardziej ma wplyw na predkość bo napęd idzie z silnika, przez skrzynię do przekładni głównej a dopiero z niej na półosie i koła.
Co to jest "i ges" nie wiem i chętnie się dowiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 10:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Jedna I druga skrzynia wolna, montaż 4.941 do auta nie na budowę nie ma najmniejszego sensu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2019, 23:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 261
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 14 razy
Adampio napisał(a):
MSZ Achsantrieb to przełożenie glowne, w klasycznym napedzie na tył to przelożenie gruchy mostu. Czyl8 jak najbardziej ma wplyw na predkość bo napęd idzie z silnika, przez skrzynię do przekładni głównej a dopiero z niej na półosie i koła.
Co to jest "i ges" nie wiem i chętnie się dowiem

Achsantrieb przetłumaczyłem,tylko to "i ges" mnie nurtuje co to jest.
Probe041 napisał(a):
Jedna I druga skrzynia wolna, montaż 4.941 do auta nie na budowę nie ma najmniejszego sensu.

No patrząc na inne z tej tabeli to wolne.ale czy CRM jest wolniejsza od CRN o to mi głównie chodzi???jeśli tak to dam sobie spokój z jej zakupem chociaż jest pod "nosem"ogólnie z CRN jestem zadowolony,po autostradach aż tak nie jeżdżę,silnik też ma swoje lata i z szybszą mógłby sobie nie dać rady a na obecnej do 140km/h jest znośnie a szybciej nie jeżdżę.a na stare mocowanie chyba nic szybszego nie było fabrycznie?nie mówię tu o zmianie piątki itp.mam też skrzynie DQL z ABL'a czyli wg tabeli to samo co CRN/CCY ale mocowanie inne,a nie mam czasu rzeźbić z wymianą "bebechów" .zapytałem o CRM bo nie chce auta spowolnić i z robić z niego "króla budowy" z tąd moje pytania o różnice między CRM/CRN.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 845 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB