T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 13 listopada 2019, 16:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 831 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 czerwca 2019, 22:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 249
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 13 razy
a mógł byś mi napisać na czym ta różnica polega i jak to się przekłada na jazdę?bo z liczb z tabelki wychodzi na to samo.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 czerwca 2019, 09:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1063
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 49 razy
Sorry. Mieszam. Liczby w tej tabelce mieszają mi się z CRM i CRN.
Muszę skakać pomiędzy przeglądarkami bo chrome nie otwiera tej Wiki z jakiegoś powodu u mnie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 19:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 15:51
Posty: 201
Lokalizacja: OPOLE
opis: Podróże to moja pasja.
Tarifa Ronda Tropea.
model: T4
silnik: AAZ 75+

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 11 razy
Hej
a czy to 29/49 ( 0.592) spasuje się do 02B ?
może bym się pokusił na zmianę swojej 0,625 (30/48) na tą 5.xx.

Nie wiem tylko na ile się to opłaci tzn. o ile zwiększy się prędkość ?

Pozdrawiam
Tomek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 20:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Spasuje


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 października 2019, 11:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 września 2019, 09:23
Posty: 3
Lokalizacja: Włocławek
model: VW T4 2.5TDI
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam szanowne grono , jestem tu nowy i mam następujące pytanie , przewertowałem 42 strony odnośnie szybkiej piątki , ale nikt nie ruszył tematu adaptacji piątego biegu ze skrzyni DRH lub EFA do skrzyni AFK . DQR ( 3.944 ) był temat przerabiany , ale ona jest ciut wolniejsza od AFK ( 3.905 ) .
Pozd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 października 2019, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Dqr jest szybsza od afk, liczby które podajesz to nie jest przełożenie piątego biegu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2019, 08:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 września 2019, 09:23
Posty: 3
Lokalizacja: Włocławek
model: VW T4 2.5TDI
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Dqr jest szybsza od afk, liczby które podajesz to nie jest przełożenie piątego biegu

Jest to przełożenie główne na mechanizmie różnicowym , czyli 1:3.905 (AFK) jest minimalnie szybsze od 1:3.944 (DQR)
Natomiast V bieg (AFK) 1:0.729 jest ciut wolniejszy od (DQR) 1:0.694 , a najszybsza V jest w (DRH,EFA) 1:0.627 (syncro) , stąd moje pytanie czyli połączenie najszybszego mechanizmu różnicowego z najszybszą V , czy ktoś przerabiał ten temat ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2019, 18:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Dyfer od syncro tylko do skrzyni syncro. Dqr ma 10 kmh więcej przy 3000 obr od afk. Dqr z piątką od drh daje kolejne 10 kmh więcej. Teoretycznie do afk powinna pasować piątka z drh ale ja się w to nie bawiłem i nie potwierdzę na 100%.
Kolejna sprawa to dziura między 4 a 5 przy takim przeskoku 0,729>0,627 czyli o 16% mniejsze obroty na piątce. Tutaj trzeba się pobawić getrieberechnerem z wiki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 października 2019, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 września 2019, 09:23
Posty: 3
Lokalizacja: Włocławek
model: VW T4 2.5TDI
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z obliczeń czysto matematycznych przy założeniu koła o rozmiarze 195/70 R 15 i podpierając się przełożeniami z wiki , to przy 3000 obr/minutę na v biegu wygląda to tak :
AFK seria 130.2 km/h
DQR seria 135.4 km/h
AFK z V z DQR 136.8 km/h
DQR z V z DRH 149.9 km/h
AFK z V z DRH 151.4 km/h
Najkorzystniej jeszcze wychodzi DQR z DRH , bo jeszcze jakby miał szukać i przerabiać IV to już się robią spore koszty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2019, 23:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 10 lipca 2019, 11:46
Posty: 18
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, w piwnicy mam skrzynie DJZ, aktualnie siedzi CHS ? Silnik 2,.4D , czy po przelozeniu 5 biegu bedzie widoczna różnica?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2019, 23:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1063
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 49 razy
LukaszAga napisał(a):
Witam, w piwnicy mam skrzynie DJZ, aktualnie siedzi CHS ? Silnik 2,.4D , czy po przelozeniu 5 biegu bedzie widoczna różnica?

Żadna, te same przełożenia wg. tej tabeli.

https://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 831 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB