T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 czerwca 2019, 18:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 czerwca 2019, 18:50
Posty: 10
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, tak jak w temacie, przy sprawdzeniu vagiem wyskakuje błąd "17664 - engine coolant temp sensor (g62) open or short to plus". Do tego przy odpalaniu miga żółta kontrolka oleju mimo że poziom oleju jest ok. Nie znalazłem tego błędu w temacie z kodami błędów więc postanowiłem spytać czy ktoś miał podobny problem? Lub ma pomysł jak dokładnie się uporać z tym problemem?

Wymiana czujnika załatwi sprawę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 czerwca 2019, 19:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Migająca kontrolka oznacza awarię czujnika temperatury oleju lub okablowania, jest on zintegrowany razem z tym od poziomu w misce olejowej. Brak oleju to ciągłe świecenie i sygnał dźwiękowy. Trzeba wejść w MS zegarów w grupie 003 trzecie okienko i zobaczyć odczyt z niego, jak stale pokazuje 155st to uwalony - można to olać - 7 lat tak jeżdżę.
17664 - engine coolant temp sensor (g62) open or short to plus błąd uszkodzonego czujnika temperatury silnika lub okablowania dającego odczyt do ECU. Radzę szybko wymienić/naprawić bo jeździsz na ustawieniach jak dla zimnego silnika, za dużo paliwa i zły kąt wtrysku. Zajrzyj w silnik w MS grupa 007 okienko 4 co tam pokazuje. Nie wiem od czego to zależy ale w jednych sterownikach stałe jest tam wtedy -5st, a w innych i tu jest lepiej bo przyjmuje domyślnie wartość z czujnika temperatury paliwa co jest zdrowsze dla silnika niż stałe -5


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 czerwca 2019, 20:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 czerwca 2019, 18:50
Posty: 10
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
co do kontrolki to pokazuje mi 155 stopni właśnie a przy oil level informacje Not OK, a co do samego błędu to temperatura nie jest na -5st, pokazuje normalną temp, na zimnym silniku 30-35 stopni około przy dzisiejszej pogodzie, czyli do wymiany czujnik i zmiana ustawień za pomocą programu tak? jaki to może być koszt u mechanika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 czerwca 2019, 20:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Co do G62 sterownik bierze odczyt z temp. paliwa, tak czy siak do wymiany chyba, że coś nie kontaktuje. Jest o tym na forum sporo napisane
Co do oleju to zacznij od wtyczki czujnika w misce olejowej. Tamtędy najczęściej skapuje olej przy wyciekach i bardzo często jest ona zaolejona. Też trochę na forum znajdziesz o tym.
Co do zmiany ustawień to nie wiem o czym piszesz.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 czerwca 2019, 21:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 czerwca 2019, 18:50
Posty: 10
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Napisałeś ze jeżdżę na ustawieniach jak dla zimnego silnika i zrozumiałem iż zmienia się to z poziomu programu, rozumiem ze nie mam racji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 czerwca 2019, 21:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Jakby odczyt z czujnika stał na -5 to byś tak jeździł

Zobacz jaką temperaturę pokazuje ten czujnik, w miarę nagrzewania się silnika i porównaj z temperaturą pokazywaną w sterowniku zegarów.
U mnie też na zimnym silniku mam z tego co pamiętam około 30 stopni nawet w zimie (teraz tego nie sprawdzisz, ale pewnie u ciebie też stoi na 30 na zimnym silniku, bez względu na temp. otoczenia).
W zegarach jest tak jak być powinno.
W miarę nagrzewania jak na zegarach przekroczy 30, to i w silniku rośnie i dalej odczyty idą w parze.
Czyli cały czas nie jeździ na ustawieniach jak dla zimnego silnika.
Zimny w zimę jeździ - jakby było lato, jak osiągnie faktyczną temp. 30 stopni, to potem już rośną odczyty normalnie, więc i praca jest normalna.
Wymiana czujnika, na 100% sprawny, nic nie dała.
Przewody też całe, bo od 30 stopni odczytuje prawidłowo.
Błąd z opisu ten sam, jutro sprawdzę numer.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 czerwca 2019, 21:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ty nie masz błędu 17664 który oznacza zwarcie lub brak zasilania czyli uszkodzony czujnik lub kable idące do niego. U niego zapewne ECU zastępczo podstawia temperaturę z czujnika temp. paliwa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 czerwca 2019, 10:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 czerwca 2019, 18:50
Posty: 10
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 8118232694

Czy to jest ten czujnik?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 czerwca 2019, 10:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Czujniki najlepiej kupować oryginalne w ASO

Kenobi napisał(a):
Ty nie masz błędu 17664

No właśnie mam i też w AJT, do tego kilkukrotnie o tym rozmawialiśmy ;)
Co się dzieje opisałem powyżej.
Jeden odczyt stoi na około 30 stopniach, (dokładnie nie pamiętam), jak silnik faktycznie przekroczy tę wartość , to odczyty (silnik, zegary) się zrównują, są mniej więcej równe i dalej normalnie idą w górę.
Czyli czy to lato, czy to zima, zapala jakby był upał, a potem od 30 w górę już pracuje normalnie - co wyklucza chyba wadliwe okablowanie.
A czujnik wymieniałem na kilka innych (na pewno sprawnych) i nic to nie dało.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 czerwca 2019, 11:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 czerwca 2019, 18:50
Posty: 10
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rozumiem ze to może być powodem przez który auto odpala na zimnym trochę dłużej ze tak powiem? Jak silnik rozgrzany to kontrolka od świec szybciej gaśnie i auto pali z półobrotu, natomiast jak stoi cały dzień powiedzmy to trzeba kluczyk do końca przekręcić i trochę przytrzymać zeby odpalił. Myślicie ze wymiana czujnika załatwi sprawę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 czerwca 2019, 14:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Tak właśnie mam, dlatego podgrzewam w zimie webastem.
Co dała wymiana czujnika już pisałem.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 czerwca 2019, 15:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 czerwca 2019, 18:50
Posty: 10
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, dzięki wielkie za odpowiedz, a masz jakiś pomysł jak to inaczej moznaby było rozwiązać? Nie mam webasto niestety wiec tez nie wiem czego się spodziewać w okresie jesienno zimowym od tego auta


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB