T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 21:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Fotki postaram sie odnalezc i uzupelnic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 22:30 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Linka od dołu. Przepuść sobie kawałek drutu od góry i pod autem ją zaczepisz i pociagniesz od strony kabiny. Przynajmniej ja tak robiłem. A żeby nie spadała z dźwigni założyłem małą trytytkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2019, 06:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
https://youtu.be/pGaBR25a0_k

https://youtu.be/mvB_rZNp9CE


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2019, 10:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Wymieniałem wszystkie linki w zeszłym tygodniu, więc mogę pomóc.
Linka główna:
1. Wchodzimy pod auto
- zaczynamy od spryskania gwintu i nakrętki pod podwoziem jakimś penetratorem
- bierzemy klucz 8 (płaski) i 10 (najlepiej oczkowy z grzechotką) i próbujemy odkręcić nakrętkę. U mnie na szczęście się ukręciła, więc problem z głowy
- wypinamy linkę z dwóch pozostałych mocowań
2. Idziemy do kabiny
- zdemontowałem fotel kierowcy
- zdemontowałem cały mechanizm hamulca - 3 nakrętki (chyba na klucz 10, albo 13. Tego już nie pamiętam), jedna z przodu, dwie z tyłu pod wykładziną. Dostęp niewygodny, ale da się to zrobić. UWAGA NA KABLE OD CZUJNIKA!
- w zależności od rocznika, albo wyjmujemy sworzeń, albo przecinamy trytkę.
- do końcówki starej linki przyczepiamy drut.
3. Wchodzimy pod auto
- wyciągamy starą linkę
- do drutu mocujemy nową linkę
4. Znów do kabiny
- wciągamy nową linkę
- mocujemy gumową osłonę w podłodze. Mając doświadczenia z innym autem, tego obawiałem się najbardziej, ale bardzo łatwo jest ją założyć, szczególnie, jak cały mechanizm ręcznego nam nie zasłania
- mocujemy linkę do dźwigni i zabezpieczamy
- przykręcamy całą dźwignię ręcznego
5. Znów pod auto
- mocujemy linkę do nadwozia. Plastik koło baku trzeba wbić - albo gumowy młotek, albo przez jakąś deseczkę, czy coś takiego.
Jeżeli wymieniamy linki idące do kół, to na razie zostawiamy. Jeżeli nie:
- zakładamy linkę na trójnik
- regulujemy naciąg zgodnie z instrukcją serwisową
- wkręcamy plastik razem ze sprężyną i drugim uchwytem
- zakładamy uchwyt do nadwozia.
Jedziemy na stację diagnostyczną sprawdzić działanie ręcznego.
Wymiana linek do kół (tarcze z tyłu):
W zasadzie robota banalnie prosta.
Wszystko pod autem
- wyczepiamy linkę z cięgna
- wyjmujemy blaszkę zabezpieczającą przy zacisku
- wyjmujemy linkę z pozostałych uchwytów
- montujemy nową linkę przy zacisku (tam gdzie blaszka siedzi)
- montujemy kulkę w zacisku
- montujemy gumową tulejkę
- montujemy blaszkę
- montujemy w ostatnim uchwycie
- montujemy cięgno
Druga strona analogicznie. Linka i cięgno mają iść nad wydechem (bliżej podłogi).

Za wszystkie części:
- linka główna
- dwie linki do kół
- nakrętka z podkładką
- sprężyna
- plastikowy uchwyt
- metalowy uchwyt do nadwozia
- metalowe blaszki do mocowania linki przy zaciskach
w ASO zapłaciłem ~300 zł. Do tego 1,5 - 2 godzin pracy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2019, 16:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Dzięki za opis. Filmik nie pokazuje jak przeciągnąć przez mały otwór między bakiem, a podłogą tej gumy. Wpadłem na pomysł owinięcia ją taśmą izolacyjną. Reszta myślę pójdzie elegancko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2019, 17:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Też chciałem ja owinąć taśma, ale zapomniałem o tym i zanim się obejrzałem to guma była w kabinie :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2019, 17:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja nie wiem z czym problem. Sam wymieniałem tą linkę na zaś i nawet się nie zastanawiałem jak to robić a z gumą też żadnych problemów nie było


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 czerwca 2019, 23:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Problem znalazłem tam gdzie się go nie spodziewałem ...
Okazało się, że mam nie taką linkę. O ile udało mi się dorobić bolec (ta nowa miała inną końcówkę), to wydłużanie linki, to był już wyczyn. Muszę zamówić taką jak trzeba. Na razie będę śmigać na patencie.
Po wszystkim postaram się wrzucić trochę materiału.

Jak można zobaczyć na 2 ostatnich zdjęciach zakupiłem nie taką linkę jak powinienem, musiałem później robić kombinacje alpejskie, żeby coś było zanim dotrze ta właściwa.

Zatem:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB