T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 18:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Mam chyba nietypowy problem, bo mechanik powiedział mi niedawno, że nie może zacisnąć tej mniejszej opaski na osłonie przegubu napędowego zewnętrznego (była luźna i chciałem żeby to poprawił). Twierdził, że półośka w miejscu zaciskania opaski ma trochę mniejszą średnicę na skutek długotrwałego jej luzu (aż nie chce się wierzyć, że plastik wytrze stal) i przyrząd do zaciskania opasek nie może jej prawidłowo zacisnąć, aby się nie przesuwała na półośce. Potem spróbował przesunąć trochę opaskę w stronę koła, gdzie średnica półosi była większa i tam założył tradycyjną skręcaną opaskę.
Nie zaglądałem już potem tam a wczoraj patrzę, że pomysł ten był chybiony, bo opaska wprawdzie trzymała się dobrze na półośce, ale tworzywo osłony rozerwało się całkowicie tuż za mocowaniem opaski.
Półośka faktycznie ma tam zmniejszoną średnicę (29mm - na środku ma 30mm), taki prawie milimetr, ale nie ma tam już też farby.
No i mam teraz problem jak z tego wybrnąć, bo wymiana samej osłony nic nie da, gdyż problem się najprawdopodobniej powtórzy. Przegub też już chyba jak słyszę raz po raz się odzywa.
Pięć lat temu wymieniono mi już ten właśnie przegub, gdyż zaczął terkotać, bo najprawdopodobniej woda się do niego dostała przez niedociągniętą opaskę, po wjechaniu w głęboką wodę.
Mechanik jej pewnie wtedy też nie dociągnął, albo się może poluzowała a ja tego nie wychwyciłem.

Ciekawe czy ktoś miał już taki problem?
Wychodzi na to, że musiałbym chyba kupić całą półośkę i wtedy to wszystko wymieniać?
Tylko teraz jaką, używaną?
Takie na oko w dobrym stanie są na Allegro po 100-200zł razem z przegubami.

I ostatnie pytanie, jakie półośki będą do mojego busa pasować?
Ja mam Multivana 95r. 2.4D z ABS.
Na co głównie patrzyć, żeby potem była dobra, bo są na pewno pasujące od innych modeli?

Myślałem też żeby może nakręcić w miejscu przewężenia półośki jakąś taśmę, ale to trąci pateractwem ;-)
Przypuszczam, że wytarł się też materiał osłony (tworzywo sztuczne) w miejscu pod opaską i też zwiększa ten luz nie pozwalający ją zacisnąć.

Pozdrawiam wszystkich i może ktoś mi coś doradzi :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 19:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Matko kochana, zmień mechanika, załóż osłonę/cały przegub spidan/löbro i święty spokój. Tego gadania o wytartej półosi to nie będę komentował


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Kenobi (wtorek, 12 marca 2019, 20:18)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 20:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Od 100tyś km mam tam na jednej z półosi własnoręcznie założoną trytytkę i też mam święty spokój <cool> .


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kwestia jakich opasek używa do zaciskania, i czym to zaciska, bo jak byle jakie opaski to nie ściśnie osłony plastikowej


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 23:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
bo w tych najtańszych zestawach osłon przegubów to kładą opaski jak leci.raz za małe raz za duże.byle 2sztuki były w pudełku :mrgreen: i później biedny mechanik nie wie co zrobić.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2019, 22:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 129
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 9 razy
Problem chyba tam jednak jest, bo mechanior (poprzedni też jej jakoś nie zacisnęli), ostatni twierdził, że prędzej zerwie tą opaskę niż ją prawidłowo zaciśnie przyrządem.
Oblatany znajomy potwierdził mi też moją myśl, żeby teraz przy wymianie tej osłony, jeśli luz będzie nawet przy nowej zbyt duży, zniwelować go przez owinięcie tego miejsca parę razy jakąś dobrą taśmą izolacyjną i potem zaciskać opaskę.
Wychodzi tu idealnie wszechogarniająca wszystko bylejakość, że stosunkowa prosta rzecz jest nie lada problemem i jak sam czegoś nie zrobisz, to nie będziesz miał :-/
Kupię tę osłonę w serwisie, żeby nie było że jakaś zła i dam znać jak temat się zakończył i dzięki za odpowiedzi.

Ogólnie to ciekawi mnie, czy te opaski zaciskane specjalnym przyrządem faktycznie mocniej trzymają niż tradycyjne skręcane? W instrukcji piszą, że te plastikowe osłony takich wymagają ze względu na swoją większą sztywność w odróżnieniu od starych gumowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2019, 23:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Przyrząd do tych opasek najlepszy jest taki https://majstero.pl/szczypce/86-najleps ... 71419.html i trochę umiejętności,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2020, 23:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Mam identyczny jak wątkotwórca problem z osłoną prawego przegubu zewnętrznego - opaska osłony nie trzyma się na półosi, pomimo, że jest zaciśnięta na maksa i wytarła półoś tak, że ma ok. 1mm mniejszą średnicę w tym miejscu, co pokazują załączone niżej zdjęcia. Przegub już strzela jak zły przy ruszaniu i na zakrętach i na 99% właśnie dlatego, że dostały się tamtędy syf i woda.

Zastanawiam się, czy nie lepiej kupić od razu całą półośkę (osłona przegubu wewnętrznego też jest do wymiany bo sparciała) czy może tylko dać nowy przegub zewnętrzny Lobro i jeżeli opaska znowu będzie luźna, to w pełni profesjonalnie ścisnąć to trytką tak jak rekomenduje Kenobi?

Załącznik:
osłona przegubu 1.jpg


Załącznik:
osłona przegubu 2.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 kwietnia 2020, 20:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Może i zły mój sposób ,ale używam opasek skręcanych. Dobra firma i trzyma na długie kilometry.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB