T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 19 września 2019, 10:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 18:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
Mam chyba nietypowy problem, bo mechanik powiedział mi niedawno, że nie może zacisnąć tej mniejszej opaski na osłonie przegubu napędowego zewnętrznego (była luźna i chciałem żeby to poprawił). Twierdził, że półośka w miejscu zaciskania opaski ma trochę mniejszą średnicę na skutek długotrwałego jej luzu (aż nie chce się wierzyć, że plastik wytrze stal) i przyrząd do zaciskania opasek nie może jej prawidłowo zacisnąć, aby się nie przesuwała na półośce. Potem spróbował przesunąć trochę opaskę w stronę koła, gdzie średnica półosi była większa i tam założył tradycyjną skręcaną opaskę.
Nie zaglądałem już potem tam a wczoraj patrzę, że pomysł ten był chybiony, bo opaska wprawdzie trzymała się dobrze na półośce, ale tworzywo osłony rozerwało się całkowicie tuż za mocowaniem opaski.
Półośka faktycznie ma tam zmniejszoną średnicę (29mm - na środku ma 30mm), taki prawie milimetr, ale nie ma tam już też farby.
No i mam teraz problem jak z tego wybrnąć, bo wymiana samej osłony nic nie da, gdyż problem się najprawdopodobniej powtórzy. Przegub też już chyba jak słyszę raz po raz się odzywa.
Pięć lat temu wymieniono mi już ten właśnie przegub, gdyż zaczął terkotać, bo najprawdopodobniej woda się do niego dostała przez niedociągniętą opaskę, po wjechaniu w głęboką wodę.
Mechanik jej pewnie wtedy też nie dociągnął, albo się może poluzowała a ja tego nie wychwyciłem.

Ciekawe czy ktoś miał już taki problem?
Wychodzi na to, że musiałbym chyba kupić całą półośkę i wtedy to wszystko wymieniać?
Tylko teraz jaką, używaną?
Takie na oko w dobrym stanie są na Allegro po 100-200zł razem z przegubami.

I ostatnie pytanie, jakie półośki będą do mojego busa pasować?
Ja mam Multivana 95r. 2.4D z ABS.
Na co głównie patrzyć, żeby potem była dobra, bo są na pewno pasujące od innych modeli?

Myślałem też żeby może nakręcić w miejscu przewężenia półośki jakąś taśmę, ale to trąci pateractwem ;-)
Przypuszczam, że wytarł się też materiał osłony (tworzywo sztuczne) w miejscu pod opaską i też zwiększa ten luz nie pozwalający ją zacisnąć.

Pozdrawiam wszystkich i może ktoś mi coś doradzi :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 19:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11280
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 728 razy
Matko kochana, zmień mechanika, załóż osłonę/cały przegub spidan/löbro i święty spokój. Tego gadania o wytartej półosi to nie będę komentował


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Kenobi (wtorek, 12 marca 2019, 20:18)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 20:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7040
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 660 razy
Od 100tyś km mam tam na jednej z półosi własnoręcznie założoną trytytkę i też mam święty spokój <cool> .


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 126 razy
Kwestia jakich opasek używa do zaciskania, i czym to zaciska, bo jak byle jakie opaski to nie ściśnie osłony plastikowej


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 marca 2019, 23:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 234
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 9 razy
bo w tych najtańszych zestawach osłon przegubów to kładą opaski jak leci.raz za małe raz za duże.byle 2sztuki były w pudełku :mrgreen: i później biedny mechanik nie wie co zrobić.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2019, 22:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
Problem chyba tam jednak jest, bo mechanior (poprzedni też jej jakoś nie zacisnęli), ostatni twierdził, że prędzej zerwie tą opaskę niż ją prawidłowo zaciśnie przyrządem.
Oblatany znajomy potwierdził mi też moją myśl, żeby teraz przy wymianie tej osłony, jeśli luz będzie nawet przy nowej zbyt duży, zniwelować go przez owinięcie tego miejsca parę razy jakąś dobrą taśmą izolacyjną i potem zaciskać opaskę.
Wychodzi tu idealnie wszechogarniająca wszystko bylejakość, że stosunkowa prosta rzecz jest nie lada problemem i jak sam czegoś nie zrobisz, to nie będziesz miał :-/
Kupię tę osłonę w serwisie, żeby nie było że jakaś zła i dam znać jak temat się zakończył i dzięki za odpowiedzi.

Ogólnie to ciekawi mnie, czy te opaski zaciskane specjalnym przyrządem faktycznie mocniej trzymają niż tradycyjne skręcane? W instrukcji piszą, że te plastikowe osłony takich wymagają ze względu na swoją większą sztywność w odróżnieniu od starych gumowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 marca 2019, 23:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 126 razy
Przyrząd do tych opasek najlepszy jest taki https://majstero.pl/szczypce/86-najleps ... 71419.html i trochę umiejętności,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB