T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2019, 23:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 stycznia 2019, 18:45
Posty: 3
model: T-4 special 92
silnik: 2385 cm

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pierwszy mój wpis Witam......posiadam od ponad 4 lat busa T 4...2,4 l. w dieslu - starego- 92 rocznik ale...wpis w dowodzie auto specjalne gdyż jest to mini kamperek Na dachu mam solar 140 W na pokładzie zaś: gaz a więc kuchenkę , lodówkę , tv na ruchomym ramieniu , obrotowe fotele (bardzo przydatne) akumulator żelowy od solara dający pracę laptopa i monitora tv na 6 do 8 h pracy obu na raz. Oczywiście gniazdo zewnętrzne 230 v. Jestem zakochany w T-czwórce na maksa...w 2016 objechałem Nim- Anglię 3600 km , w 2017 Włochy 4400 km ..a w 2018 Polskę około 2800 km. Bez awarii...
Nie chcę tu w tym temacie chwalić się staruszkiem T-4...tylko powyższy opis pozwoli mi zaraz zadać pytanie ...tematyczne.
Chodzi o to że silnik jest fantastyczny bez dwumasy i ...bez turbiny. NAJWIĘKSZYM PROBLEMEM jest chłodzenie...wracając z Włoch wpakowałem się w bardzo stromy podjazd w Alpach (Włochy/Szwajcaria) i musiałem co kilkaset metrów na podjeździe gasić silnik i czekać co by temperatura spadła do przynajmniej 80 st.
Pytanie brzmi.....czy jest możliwość wstawienia przed chłodnicę wiatraka ??? A włącznik umiejscowić w kabinie.... I CZY TO COKOLWIEK POMOŻE w zmniejszeniu temperatury na długich podjazdach...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2019, 23:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Moim zdaniem jest coś nie tak. Trzeba znaleźć przyczynę, a nie kombinować półśrodki. Co ci da dodatkowy wentylator skoro już masz dwa i to całkiem pokaźne. Czy cokolwiek już było sprawdzane z podstaw typu: prawidłowe działanie wentylatorów, żaluzji na chłodnicy jeśli są, drożność chłodnicy itp.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 00:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 stycznia 2019, 18:45
Posty: 3
model: T-4 special 92
silnik: 2385 cm

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie mam ani jednego....ten silnik nie ma chłodzenia wentylatorem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 01:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No to już sobie sam odpowiedziałeś. 2.4D ma DWA silne wiatraki ZA chłodnicą. Na obrazku rysunek z Etki dla rocznika 1992


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 08:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 stycznia 2019, 18:45
Posty: 3
model: T-4 special 92
silnik: 2385 cm

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
wow....tyle lat jeżdżę moim kamperkiem i nawet nie pomyślałem o tym...dopiero wczoraj mnie coś natchnęło...i tu napisałem bo w sieci nic nie ma...wielkie dzięki za info


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 14:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
To podejrzewam, że z silnikiem już czas się żegnać, a z głowicą to na 100%. Te silniki bardzo nie lubią przegrzewania głowicy, dlatego są wyposażone między innymi w dodatkową pompkę która ją chłodzi.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 19:00 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
A może wentylatory są tylko, zasłonięte żaluzjami? Zdjęcie wiele wyjaśni.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 19:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Niesamowite, gdyby ktoś ograbił T4 z wiatraków i tak sprzedał komuś, a ten tyle tyś km podróżował nieświadomy....


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 19:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
slimak napisał(a):
A może wentylatory są tylko, zasłonięte żaluzjami? Zdjęcie wiele wyjaśni.

<up>
Też tak obstawiam, być może termik który otwiera żaluzje zacioł się w pozycji zamkniętej i przez to uklad się grzeje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 42
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
W moim zacinała się 1 żaluzja. Efekt był taki, że latem, na podjeździe pod górkę trwającym 10 min. temperatura silnika niebezpiecznie rosła.
Nie chce mi się wierzyć, żeby silnik wytrzymał opisane trasy, gdyby nie miał wentylatorów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 lutego 2019, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2019, 18:41
Posty: 2
model: Atlantis
silnik: 2.5 TDI 102 km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, jestem tu nowy i wszystkich pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o przegrzewanie się silnika to warto sprawdzić prawidłowość wskazań tej temperatury. Kiedyś miałem taki sam problem w VW T4 1.9 TD, a z kolei w 2.4 D musiałem wymienić chłodnicę i wszystko wróciło do normy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 12:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Zacznij od sprawdzenia żaluzji na chłodnicy. Te żaluzje /są dwie/ są sterowane w dość gówniany sposób i często się zacinają. Ręcznie można otworzyć przez obrócenie mechanizmu żaluzji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 13:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
O ile odkręci ten thermistor wcześniej.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 15:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@srokkka: to jest w ogole dziwny mechanizm. Moj siłownik termostatyczmy w garnku z goraca wodą obraca ramieniem i "samymi rencamy" nie daje się tego ramienia ruszyć w zimną strone. Żaluzje chodzą w miarę lekko ale na wszelki wypadek całe opsiukane smarem teflonowym, a jeszcze nie widzialem łopatek uchylonych termostatem (z tego powodu na lato termostat profilaktycznie zdejmuję). Stawiam na slabe przewodnictwo cieplne między chłodnicą a termostatem. Jest tam "plastik na plastik" czyli powinno działać tylko gorace powietrze w komorze silnika.
Przy jakiej temperaturze wody łopatki powinny być w pełni otwarte?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 15:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
https://youtu.be/86Sgv_4c3VQ tutaj widać jak moje ustrojstwo działało, w tej chwili nie pamiętam czy to było 300 stopni czy 600 z tej opalarki.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 17:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja to samo osiągnąłem wrzucając termostat do garnka z wodą stojacego na gazie. Czyli u mnie gora 100 stopni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2019, 02:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Te silniki niestety pod stałym duzym obciązeniem mocno się nagrzewają. Jadąc kiedys swoim 2,4D do Chorwacji na łagodnych długich podjazdach na austrackich autostradach silnik mi się przegrzewał i musiałem robić przerwy ( i dolać wody ). Kolega już w pierwszym poście podał jedną z przyczyn przegrzewania - brak turbo :). Ja po tym wyjeździe do Chorwacji postanowiłem załozyć turbo do 2,4D. Po tym zabiegu autko zasysało wszelkie autostradowe podjazdy bez grymasów, a wskazówka temperatury silnika stała jak wmurowana,.. prawie :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB