T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 października 2018, 13:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Cześć,
Mam prośbę do osób z takim silnikiem jak w temacie 150 konny 2.5 TDI lub do tych którzy znają temat.
Mianowicie jakie macie lub jakie powinny być minimalne obroty w tym silniku oraz jaką macie lub jaka powinna być ustawiona dawka paliwa dla tego silnika.
Po założeniu nowej pompy, koła pasowego oraz wszystkich pasków, po ustawieniu kąta wtrysku silnik pali od razu, nie kopci itd.
Ale wydaje mi się, że coś jest nie tak na niskich obrotach albo mam za małe obroty 750, albo dawka za mała 2,4.

A może koło zamachowe do wymiany?
Odczuwalne jest bicie i trochę nierówno pracuje..

Proszę o podpowiedź :)


Ostatnio edytowano poniedziałek, 8 października 2018, 14:59 przez operowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 października 2018, 14:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Minimalne minimum to 3,5 optymalnie jak dla mnie 4,0. Przy dawce 2.4 to nie dziwne, że trzęsie i nie trzyma 775 obrotów.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: operowo (poniedziałek, 8 października 2018, 15:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 października 2018, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
Minimalne minimum to 3,5 optymalnie jak dla mnie 4,0. Przy dawce 2.4 to nie dziwne, że trzęsie i nie trzyma 775 obrotów.


Wiesz jak zwiększyć do 3.5-4.0?
Vag przyjmuje najmniejszą wartość 32688 i nie pozwala zejść niżej, a dawka podskoczyła do 3.0 Jest trochę lepiej. Chcę sprawdzić więcej ale nie mogę :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 października 2018, 21:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jeśli kompem więcej się nie da to już tylko mechanicznie trzeba nastawnik na pompie przesunąć.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 października 2018, 15:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi, z tego co wiem to czym większa wartość (VAG) tym mniejsza dawka paliwa. Czy to co pisałeś: 3,6 - 4,0 to ta wartość mg/R? czyli mniejsza od obecnej co mam? Czy w złym miejscu szukam?



Za ten wpis autor operowo podziękował: rafflex (poniedziałek, 7 marca 2022, 14:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 października 2018, 18:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czym mniejsza dawka biegu jałowego tym większa dawka wtryskiwanego paliwa przy pełnym bucie. Jest to gdzieś wyjaśnione na forum nie tylko u nas ale i na większości dotyczących silników TDI ( chwilowo nie mogę znaleźć ) - bez szczegółów ECU przy pełnym wciśnięciu pedału gazu podaje paliwo w ilości maks minus dawka wolnych obrotów. Jednak nie możesz zejść poniżej pewnej wartości która gwarantuje poprawną pracę na wolnych obrotach. O dziwo ta graniczna minimalna dawka bywa różna, mój np już kulał jak schodziłem poniżej 3.5 mg/R, a znajomy jeździ na 3.3 mg. Ogólnie jesteś pierwszą osobą jaką znam której silnik w ogóle pracował przy dawce poniżej 2.5mg


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 października 2018, 09:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Poprzedni właściciel nieźle kombinował, dużo poprawiam po nim i chyba jego mechaniku.
Przez tą dawkę silnik na niskich obrotach mocno kuleje i się dławi. Miałem problem z dziwnym zawieszaniem się obrotów nawet w okolicach 1200 podczas jazdy.
Okazało się, że gość włożył w potencjometr gazu zapałkę aby obroty nie spadały za nisko i po jakimś czasie ta zapałka wplątała się w szczotki i zawieszała potencjometr w różnych pozycjach. :)
W ten weekend będę walczył z nastawnikiem.
Czy podpowiesz jakie śruby luzować i w którym kierunku przesuwać nastawnik pompy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 października 2018, 20:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Najprościej to sobie np tu obejrzyj golf ale zasada ta sama. https://www.youtube.com/watch?v=mXmAc87Q7hE
Jeśli pompa nie kombinowana to będziesz potrzebował specjalny trójkątny klucz do nastawnika - jedna śruba jest nietypowa. Do kupienia na ale... itp.
Załącznik:
kluczdo pompy.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: operowo (środa, 17 października 2018, 09:25)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB