T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 16:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
W aso u Beltowskiego w Krakowie za oryginalny olej do skrzyni chca 42 zl/litr


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 17:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Ale czy ten oleum po 42 jest w czymś lepszy od tego po 35?. Wątpię.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 kwietnia 2011, 18:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
No nie wiem czy to oleum w czyms jest lepsze ale za bp w kraku chca 48 zl dlatego dzwonilem do aso


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 kwietnia 2011, 19:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Nie znalazłem opinii na interesujący mnie temat więc zapytam jeszcze raz:

Z tego jednak co widzę na zdjęciach to czy jest sens odkręcania zwrotnicy ??????? Widzę, że wewnętrzny zabierak jest skręcany i to w taki sposób, że po odkręceniu powinien bez problemu dać się odsunąć na bok. Na kanale powinno się obyć bez wyciągania półosi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 kwietnia 2011, 20:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Niestety, ale nie będzie tak łatwo. Z jednej strony blokuje amortyzator, a nawet jeśli go zdejmiesz to przegub wyjdzie ci w miejscu gdzie masz pompę wspomagania i nie będziesz miał miejsca żeby go zsunąć z frezów półosi.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 11:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Panowie jest ból.
Szukam i szukam tej osłony gumowej i nie znajduję. Znalazłem kilka opisanych jako VW ale nie jestem pewny. Te osłony GKN mają jakieś oznaczenie ??
Muszę jeszcze zakupić filtry oleju i paliwa. Z filtrem oleju sobie poradzę ale filtr paliwa ma jakieś oznaczenie ??

Obejrzałem też instrukcje i dziwi mnie to, że wiele rzeczy jest tak ładnie opisanych, a takiej prostej rzeczy jak tabelka elementów, które są bardziej narażone na zużycie (np wszelkie osłony gumowe, filtry, paski), nie ma ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 16:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
A w Warczyburgu miałeś np. w instrukcji opisany remont silnika? ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 20:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
herman napisał(a):
Panowie jest ból.
Szukam i szukam tej osłony gumowej i nie znajduję. Znalazłem kilka opisanych jako VW ale nie jestem pewny. Te osłony GKN mają jakieś oznaczenie ??
Muszę jeszcze zakupić filtry oleju i paliwa. Z filtrem oleju sobie poradzę ale filtr paliwa ma jakieś oznaczenie ??...


Osłony wewnętrzne mają oznaczenie GKN 300535 jak się nie mylę, bo mam pudełka ale nie pamiętam które były wewnętrzne a które zewnętrzne. W razie czego drugie oznaczenie jest GKN 302322 ale to prawdopodobnie są zewnętrzne.

Co do filtra paliwa każdy szanujący się sklep motoryzacyjny ma katalog o Ci go znajdzie, nie powinno być z tym problemów, nr. filtra paliwa nigdy nie spisywałem.



Za ten wpis autor maverickt4 podziękował: herman (czwartek, 28 kwietnia 2011, 20:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 23:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
ślicznie dziękuję.
co instrukcji do wartburga - kolego, winnickiego i trzeciaka każdy szanujący się wartburgowiec zna prawie na pamięć :D
opisany jest nie tylko remont silnika ale też części, z których się składa, a dodatkowo winnicki zawierał listę punktów, w których można dokonać zakupu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 kwietnia 2011, 21:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
b8tz napisał(a):
Od skrzyni na 6 śrub na klucz SPLINE 10


Najpierw sprostowanie dla b8tz nie SPLINE 10 tylko 12 na szczęście zakupiłem ich więcej ;)

Dzięki za pomoc. Poległ bym. Nie znalazłem klucza 21 :( ale poszło kluczem 22 ;)
Ciekawy patent z tym drążkiem skrętnym. Poluzowałem i nie umiałem napiąć. Po poluzowaniu wszystko poszło elegancko, pomijając problemy z odkręceniem śrub. Na śrubie półosi (klucz 27) ukręciłem przedłużkę. Na szczęście grzechotka jest z górnej półki i już odkręcałem nią śruby przy użyciu 2 metrowej rury. Skręcanie poszło już gładko (poza drążkiem skrętnym). W pudełku z osłoną gumową było wszystko łącznie z segerem i śrubami SPLINE.
Czas operacji 4 godziny. Mam tylko wątpliwość co do śrub sworznia. Te na półosi 55Nm, amorek, centralna półosi i koła 160Nm ale nie znalazłem momentu dokręcania tych ze sworznia, wyglądały na fi 12 więc dokręciłem z momentem 120Nm. Dobrze ? Czy dokręcić ?

Jeszcze raz dzięki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 kwietnia 2011, 22:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Śruby dolnego sworznia 90Nm i jeszcze 90 stopni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 maja 2011, 20:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
To będę musiał chyba poprawić jak należy. Zrobiłem na tym 900 km. Jednak ja wolę mieć pewność, że wszystko zrobiłem jak należy. Dzx.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 października 2012, 19:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 16:07
Posty: 2
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: T4
silnik: 1,9TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam dołączam sie do tematu.
Chce wymienić osłonę prawego przegubu wewnętrznego. Odkręciłem dolny sworzeń wyciągnąłem oś z tarczy odkręciłem 6 śrub z flanszy. Ale wewnętrznego przegubu nie moge wyciągnąć wyłazi flansza ze skrzyni. Może jest zasilosowany po niedawnej wymianie sprzęgła. Jak go wyjąć za co złapać? Czy można wbić flansze z powrotem?

Mam jeszcze inny problem z tym przegubem z pod osłony przegubu leciał olej. Ponoć w tej flanszy jest jakiś zakorkowany otwór i niby przez ten korek może lecieć olej do przegubu. Przed demontażem zlałem olej ze skrzyni jest brązowy i brakuje 0,7L. Może przedwcześnie zdjąłem objemkę z osłony. Smar sie po prostu wylał i pachnie jak olej ze skrzyni.

Następny dzień
Wbiłem tą flansze w skrzynie wygląda jak by został jeszcze jeden mm do wbicia ale już siedzi rusza sie tylko lekko w jedna i w drugą stronę więc chyba zaskoczyło.
Wkręciłem pręt gwintowany w jeden z sześciu otworów we flanszy i przykręciłem drugi koniec gdzieś do ramy aż za skrzynią. Więc flansza już drugi raz nie mogła już sie wysunąć. Wyszarpnąłem oś udało sie.
No i tera ten nieszczęsny korek w tej flanszy rzeczywiście jest dziurawy. Wygląda jak by wbijał ktoś flansze w skrzynie tylko nie ogarnął ze tam jest plastikowa cienka zaślepka pewnie przy ostatniej wymianie sprzęgła. Nie mieli tego korka w sklepie więc wysmarowałem to czerwonym silikonem i wkleiłem kawałek plastiku. Niby hardcor ale skąd ten korek wzięć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 października 2012, 13:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Jak olej dostał się do przegubu to poszła Ci ześlepka we flanszy, miałem u siebie to samo, koszt 9zł i zazwyczaj mają to po sklepach motoryzacyjnych ;)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 października 2012, 18:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 16 października 2012, 16:07
Posty: 2
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: T4
silnik: 1,9TD

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Spoko tylko w mojej hurtowni tego nie mieli.

Dzień trzeci
Wywaliłem ten czerwony silikon. Na ten stary korek nakleiłem plastikowy krążek na poxipol. Tak mi doradzono. W między czasie likwiduje wycieki płynu chłodniczego. A jutro po utwardzeniu pokxipolu we flanszy wleje olej do skrzyni i jak będzie wszystko ok. Założę pół oś z nową gumą na przegubie wewnętrznym. Może uda mi sie kiedyś kupić tą zaślepkę. puki co pojadę na tym kleju. Jak puści to będe już umiał to wszystko rozebrać i zajmie mi to jeden a nie pięć dni. To moja pierwsza tak duża akcja.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 października 2012, 21:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Do wymiany zaślepki nie musisz wyciągać całej półoski <33> Wystarczy że odkręcisz półoś od strony skrzyni i spokojnie podniesiesz ją do góry tak że będziesz miał idealne dojście do tej zaślepki - robota max 30 minut <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>



Za ten wpis autor KrzySieK podziękował: Paramonov (piątek, 19 października 2012, 08:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 kwietnia 2018, 00:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Stary wątek, ale ponieważ cały czas się znajduje w wyszukiwarce to mały update, komuś się pewnie kiedyś przyda.

Wszystko co tu napisano to prawda... dopóki nie mamy silnika AHY/AXG (ze skrzynią DQR).
W tych silnikach są grubsze półosie więc i osłony są inne.
GKN robi je np. pod marką Lobro 304000 i wcale nie kosztują 30zł tylko raczej 80-90zł. I składają się nie tylko z samej gumy, ale również z blaszanych osłon.
Do tego są lekkie problemy z dostępnością - to znaczy we wszystkich sklepach internetowych są teoretycznie dostępne, ale jak się próbuje kupić to dopiero sprzedawcy zaczynają się zastanawiać skąd je zamówić. Więc warto zarezerwować sobie trochę czasu i nie czekać na ostatnią chwilę.
Oryginał ma numer 7D0 498 201 i nie ma go w PL - sprowadzają z magazynu z Niemiec.
Łatwo dostępne np. w Intercars są tylko najtańsze zamienniki.

Śruby półosi to klucz Spline M14 (a nie M12), tak samo jak 2 dolne śruby sworznia wahacza.

I jeszcze jedna ważna informacja: śruby półosi (6szt), śruby sworznia wahacza (2szt) oraz centralną śrubę półosi instrukcja serwisowa nakazuje każdorazowo wymienić na nowe!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 kwietnia 2018, 00:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 02:17
Posty: 71
Lokalizacja: Brzeg (OB)
opis: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=16061
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego dzisiaj wymieniałem osłonę w 99r ABL nie wiem jaka mam skrzynie ale osłona półosi miała o 1cm mniejsza średnice od tej co zdemontowalem. Naciągnąłem na sile i opaskę dałem tylko na większa średnice, na dol nie trzeba taka naciągnięta. Polos mam na splin M12 a sworzeń na splin M14. Na szczęście miałem bo kiedyś kupiłem jak wymieniałem półos w T5. Tam tez jest sworzeń na M14.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 kwietnia 2018, 12:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Ja pisałem o silnikach AHY/AXG czyli tych 2.5 TDI 111kW (151km) więc mój post Cię nie dotyczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 kwietnia 2018, 13:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 02:17
Posty: 71
Lokalizacja: Brzeg (OB)
opis: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=16061
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
stormy napisał(a):
Ja pisałem o silnikach AHY/AXG czyli tych 2.5 TDI 111kW (151km) więc mój post Cię nie dotyczy.


Naturalnie temat jest ogólny i mój post dotyczy silnika ABL po 99r. Zwróciłem się do Ciebie ponieważ tez mam inne sruby niż opisywane w temacie. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB