T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 14:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 8
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pomoże ktoś w typ przypadku? zmiana na inne czujniki nic nie pomagała, licznik tez podmieniany i bez rezultatów. Dzisiaj sprawdzałem to napięcie dochodzi do czujnika, bez zapłonu na 1 pinie było 0.00V na 2 pinie 13.66 po przekręceniu kluczyka na 1 pokazało sie 11,35 a na 2pinie 12,50. Filmik w linku żeby łatwo było zobaczyć problem https://www.youtube.com/watch?v=Ln5I0ILDCJk&feature=youtu.be


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 19:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Coś pochrzanione z zasilaniem. Czujnik temperatury jest między masą a wskaźnikiem i im cieplej tym bardziej zwiera do masy. Zewrzyj na chwilę do masy kabel plusowy czujnika i zobacz czy wskazówka leci do góry.
No i poczytaj sobie tutaj:
http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G2_(K%C3%B ... turanzeige)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 20:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Brak masy. W komorze silnika od strony kierowcy w wiązce przewodów, łączą się brązowe przewody masowe. Trzeba to połączenie naprawić lub podłączyć nowy masowy. Problem powinien zniknąć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 20:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 8
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jak zwierałem pin 2 i 4 to wskazówka poszła tak wysoko ze licznik rozbierałem. Dzisiaj nie mam auta ale jutro poszukam tej wiązki i sprawdzę masę. Mówisz o wiązce z przewodami w którą wchodzą przewody od czujnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 22:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie pamiętam dokładnie która, ale jak rozchylisz peszel z przewodami na pewno zobaczysz kilka przewodów brązowych połączonych w jednym punkcje. Może to być też tak, że ten przewód masowy jest zaśniedziały przy samym czujniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 stycznia 2018, 21:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 8
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj nie miałem za wiele czasu ale posprawdzałem jeszcze piny, w sprawnym aucie w pinie 4 sprawdzałem miernikiem to skacze sygnał od 0 do 15. w moim nie ma niestety żadnego sygnału zaś w pinie 2 na którym powinna być masa po sprawdzeniu miernikiem do aku pokazało ze jest 2,66V, nie powinno być 12-14V? nie mogę znaleźć nigdzie przerwanego przewodu, początek kabla od pinu 4 znajduje sie w liczniku? Jak tak to który pin? Zdjęcie do wglądu żeby było wiadomo o jakich pinach mowie;


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano piątek, 12 stycznia 2018, 21:42 przez Tomek98, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 stycznia 2018, 22:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie podoba mi się sposób pomiarów tego czujnika. Żeby mieć pewność, że o ten nam czujnik chodzi, podaj jakie kolory przychodzą do tego czujnika i na jakie piny. Wtedy podam Ci co i jak dokładnie sprawdzić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 8
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pin 1,3 brązowo biały, 2 masa żółto-czerwony i 4 ze wskaźnika jakiś biały lub szary. Sprawdziłem ze na 4 jest przejście aż za skrzynkę z bezpiecznikami, dalej nie wiem gdzie idzie. Kostka do czujnika koloru niebieskiego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 12:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
W twoim przypadku to 1 i 4 jest masą. 4 pin to masa podłączona do silnika a 1 masa w zegarach. 2 pin idzie do zegarów, na wskaźnik temperatury. 3 pin idzie do komputera silnika. Na pin drugi podaj masę przez opornik 500Ω, wskaźnik powinien pokazywać 50 stopni Celsjusza (oczywiście włączona stacyjka). Opornik zabezpieczy wskaźnik przed zniszczeniem. Jeżeli tak się stanie znaczy to że przewód masowy jest przerwany (zaśniedziały). Jeżeli wskaźnik nie drgnie, brak ciągłości przewodu do licznika. Daj znać co wyszło. Jeżeli dalej nie działa, podaj jaki masz licznik (niebieski czy zielony) i który rocznik auta. Pomogę dalej.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękowali: 2 madman_pl (poniedziałek, 11 listopada 2019, 14:06) • t4 fronik (niedziela, 21 kwietnia 2019, 01:54)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 stycznia 2018, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2017, 19:05
Posty: 8
model: T4
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kupiłem opornik i jutro będę działał bo dzisiaj za dużo na minusie. Jutro też będę wyciągał cały kokpit więc popatrzę jeszcze kable czy wszystkie w tej wiązki są ok chyba że gdzieś zwrócić szczególna uwagę na jakiś kabelek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 marca 2018, 22:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 18:15
Posty: 4
model: Doka
silnik: 1.9td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Czy ten czujnik też jest odpowiedzialny za czas grzania świec??
u mnie tez przestał zegar pokazywać temp, a świece grzeją przesadnie długo.
U mnie kostka jest niebieska 4-ro pinowa wie ktoś jaki nr ma taki czujnik.



Ok był problem z masą tylko nie wiem czemu akurat teraz wyskoczył bo wcześniej wszystko było ok. Masa była przykrecona do gumowego węża :)).
Nie potrafi osiagnąc temp nawet 80st wg wskazań zegara. Termostat do wymiany czy faktycznie czyjnik temperatury ten 4pinowy u mnie jest niebieski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 lipca 2019, 10:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 kwietnia 2014, 06:54
Posty: 114
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
model: T 4 lift
silnik: 2,5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Czesc czy jak czujnik podgrzeje zpalniczka to temperatura wzrosnie... na starym raz pokazuje raz nie,na nowym nic niepokazuje a ja grzeje zapalnczka to zero reakcji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 lipca 2019, 15:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Czy na pewno kupiłeś ten czujnik. Może on przy pewnej temperaturze zwiera i rozwiera styki. Wtedy taki się nie nadaje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 17:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 maja 2019, 20:57
Posty: 14
model: vwt4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć
U mnie też brak wskazań temperatury na desce. Po podaniu masy przez rezystor na przewód sygnałowy od licznika do wtyczki czujnika, brak reakcji wskazówki. Napięcie we wtyczce około 10v, więc obwód nie przerwany. Jedyne co mi przychodzi do głowy to usterka licznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 09:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 kwietnia 2019, 14:02
Posty: 8
Lokalizacja: Gdynia
model: T4
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
zbinek512 u mnie było tak że w cyferblacie wskaźnika temperatury/poziomu paliwa końcówka blaszki termobimetalu wyskoczyła z łapek elementu do którego przyczepiona jest wskazówka.
W załączniku masz zdjęcie jak to wygląda w środku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor patrykcz podziękował: zbinek512 (piątek, 26 lipca 2019, 18:30)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 10:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Panowie temat wskaźników jest w tych wątkach.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=15333
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=12439&start=20
Nie róbcie bałaganu, bo potem ciężko cokolwiek znaleźć.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: zbinek512 (piątek, 26 lipca 2019, 18:30)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 08:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 maja 2019, 20:57
Posty: 14
model: vwt4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
U mnie też padł czujnik czteropinowy. Po wyciągnięciu go okazało się (że jeszcze oryginał) że jest z żółtą obudową wtyczki. Nie mogę dojrzeć numerów OE ani zakresu temperatury. Cyfry zamazane. W sprzedaży są z temperaturą załączenia pompki: 93, 95 100 stopni. Czy ta temperatura ma jakieś istotne znaczenie odnośnie konkretnego silnika? Wcześniej przeczytałem, że pompka powinna pracować razem z wentylatorami, a drugi bieg wentylatorów to 93 stopnie. Zamówiłem fae w zakresie 88-93 stopnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 11:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Temperatura załączania pompki zależna jest od rodzaju silnika. Inaczej w dieslu, benzynie a jeszcze inaczej w VR6. Numerów najlepiej szukać w Etka online względem posiadanego silnika. Załączanie tej pompki niema nic wspólnego z załączaniem wentylatorów. To zupełnie inny czujnik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 17:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 maja 2019, 20:57
Posty: 14
model: vwt4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety w etce w swoim silniku 1,9td (ABL) w układzie chłodzenia nie znalazłem tego czujnika.
W sklepie są tylko 4 numery OE
701919369A (100 stopni)
701919369B (93 i 95 stopni)
701919369C (93 i 95 stopni)
701919369D (100 stopni)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 19:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W dieslu pompka załącza się według normy serwisowej przy 103 stopniach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB