T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 16 grudnia 2018, 19:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 12:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 30
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Moje uszanowanie!
Zakładam nowy temat, bo nie wiem do czego za bardzo przykleić a róznież myślę że to pojedynczy przypadek i później może iść do skasowanai aby nie zaśmiecać forum.
Otóż mam w busiku silnik 1.9 TDI AFN 110KM. Jako że mój zaufany mechanik był na urlopie a termin wymiany rozrządu nadszedł, oddałem do zrobienia innemu mechanikowi. Jak się okazało był to ściemiacz i/lub leń, ponieważ trzymał auto 5 tygodni. Niby zrobił ale mam pewne wątpliwości. Nie wiem, czy to moje subiektywne odczucie bo ponad miesiąc nie jeździłem busikiem i nie jestem w stanie sobie przypomnieć jak "ciągnął" ale wydaje mi się, że lepiej. Obecnie jak mu depnę to do ok. 2500 obrotów jest strasznie zamulony. Około 2500obrotów czuć kopnięcie i już się wyrywa do przodu. O ile pamiętam, to bardziej równomiernie oddawał moc i ciągnął już od ok. 2000obr. Testy robione na pusto, więc myślę że dla tego silnika nie jest to wielkie obciążenie. Mechanik twierdzi, że ustawił wszystko na znaki więc powinno być dobrze.

Pytanie: czy silnik AFN, więc z turbiną o zmiennej geometrii powinien płynnie oddawać moc, a nie "kopać" i zaczynać ciągnąć przy ok. 2500obr?
Pytanie2: czy źle zrobiona wymiana rozrządu może wywołać takie skutki?
Pytanie3: Mam wrażenie, że trochę jakby metalicznie stuka. Czy to może być przestawiony rozrząd? Odpala normalnie i jak już przekroczy te 2500 obr to moc ma taką jak pamiętam ale znowu mam subiektywne wrażenie, że jest głośniejszy. Koledzy, doradźcie - czy to moja wyobraźnia czy warto oddać na "badanie" do zaufanego mechaniora i zapłacić dodatkowo? A może jest coś co mogę sprawdzić sam?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 14:20 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 956
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 26 razy
Mamy w rodzinie ten silnik w aucie osobowym. Osobiście pod nadzorem mechanika robiłem wymianę rozrządu. Ważne jest aby :
sprawdzić stan rolki pasowej co sie przykręca do czola walu( gdyz czesto sie obrabia i jest po silniku) Co wplywa tez na kulture pracy gdyz przestawia sie kat wtrysku.
Najlepiej wymienic ja na nowa plus sroba. Tu trzeba popytac co kupic aby nie bylo to maslo.
Silnik powinien ladnie ciągnąc (bez tzw.turbo dziury).
Sprawdź wizualnie czy nie sa poprzecierane wezyki od podciśnienia.
Generalnie fajne silniki,tylko nieszczęsny napinacz na pasku 6pk (Alternatora) trzeba regenerować.
Sprawdz na poczatek jak masz komputer i Vag-coma czy sie nie przestawia kat wtrysku w TDI Timing podczas pracy. Bo strach jezdzic takim autem.



Za ten wpis autor peters podziękował: ceemte (środa, 22 listopada 2017, 00:02)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 15:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6841
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 55 razy
Pomógł: 621 razy
Jest źle, powinien płynnie ciągnąć od 1800 obr. Do sprawdzenia ustawienia rozrządu i kąta wtrysku, a biorąc pod uwagę partactwo to i wszystko inne co się demontuje do wymiany rozrządu. Tyle w temacie co by nie przeklinać na pseudo mechaników.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: ceemte (środa, 22 listopada 2017, 00:01)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 17:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10754
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 687 razy
Jak robił rozrząd i nie zbił koła z wałka rozrządu tylko maznął mazakiem i np nie ustawił kąta wtrysku to może być gorzej niż przed (trzeba zdjąć pokrywę zaworów, wsadzić blokadę i zablokować ją dwoma szczelinomierzami na równo a potem odkręcić koło z wałka mając klucz do jego przytrzymania i je zbić pobijakiem przez otwór w osłonie). Jednak na początek trzeba zrobić logi aby było wiadomo co robić.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: ceemte (środa, 22 listopada 2017, 00:01)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 17:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 30
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję za odpowiedzi.

@Peters: Wężyki są na 100% dobre bo wymieniałem wszystkie jakieś 2 mies. temu własnoręcznie na nowe. Sprawdzę TDI timing jak radzisz, znalazłem instrukcję na necie.
@Kenobi: To potwierdza moje smutne przypuszczenia. Nie przypominam sobie, żebym musiał wcześniej dobrze zaplanować włączanie się do ruchu z drogi podporządkowanej a teraz tak - bo zbiera się jak furmanka z gnojem. Niby dał gwarancję na wykonaną usługę ale już boję się zostawiać mu auto bo może wogóle nie wyjechać.
@Probe041: Racja! Wogóle nie zdejmował pokrywy zaworów, a koło na pompie coś wpsonimał że "było ciężko i musiał blokować dwoma ściskami"... Zbiorę w takim razie logi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 17:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10754
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 687 razy
A po co blokował koło na pompie wtryskowej i to jeszcze ściskami, bo już zupełnie nie rozumiem? Tam się trzpień 15,3mm wkłada przez jedyny otwór w mocowanie pompy jako blokadę (vw 2064 a w wałek vw 2065a) i tyle.

Tutaj masz pokazaną wymianę rozrządu w tych silnikach, jednak należy koło wałka rozrządu zakładać razem z paskiem zamiast wpychać pasek z napinaczem (tak jak tutaj ale to nowsze tdi https://youtu.be/zE9jnA-7nNM?t=27m17s)
https://www.youtube.com/watch?v=5mQ-tA-fSQs
https://www.youtube.com/watch?v=Sy5ugRg927U

Rolka napinacza 20Nm, koło wałka rozrządu 45Nm, rolka między wałkiem a pompą 25Nm


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 18:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 30
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Cóż, wydawało mi się to zbyt ryzykowne aby robić samemu ale po raz kolejny potwierdza się reguła. Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz to zrobić sam... I podejrzewam, że zajęłoby mi to mniej niż pięć tygodni ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 18:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10754
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 687 razy
Te 5 tygodni to zostawię bez komentarza :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 21:13 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 956
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 26 razy
Probe041 napisał(a):
Jak robił rozrząd i nie zbił koła z wałka rozrządu tylko maznął mazakiem i np nie ustawił kąta wtrysku to może być gorzej niż przed (trzeba zdjąć pokrywę zaworów, wsadzić blokadę i zablokować ją dwoma szczelinomierzami na równo a potem odkręcić koło z wałka mając klucz do jego przytrzymania i je zbić pobijakiem przez otwór w osłonie). Jednak na początek trzeba zrobić logi aby było wiadomo co robić.

Mozna podejrzeć punkt '0' na kole zamachowym. Ja nigdy nie odkręcam kola na walku rozrządu.
Bo po co. Chyba ze chce idealnie ustawic walek ,ale skoro ustawie na znaki to i tak zab musi byc na swoim miejscu. Nie przestawie go o tzw"pol zeba"
Jesli sie myle to prosze o sprostowanie oraz wyjasnienie tego obszernie.
Blokuje pompę( w każdym silniku inaczej).Ustawiam na znaki jesli sa ( czasami podpieram sie rozna literatura). Warto tu tez samemu troche wiedziec jesli sie juz za to zabieramy. No i wazne do TDi jakis komp z Vagiem obowiazkowo.
Probe041 napisał(a):
Te 5 tygodni to zostawię bez komentarza :-D


Wiesz ile trzeba sie napracowac aby przekonac mechanika ze zajmuje to 3h a on ci mowi prosze zostawic auto i zadzwonimy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 listopada 2017, 00:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10754
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 687 razy
Pasek z czasem się wyciąga, jak nie zbijesz kółka to nigdy nie ustawisz właściwie wałka na nowym pasku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 listopada 2017, 12:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 956
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 26 razy
A to ciekawe spostrzeżenie. To skrajne przypadki ale możliwe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 listopada 2017, 23:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 30
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Opowieści ciąg dalszy. Rozciekł się termostat i silnik nie chciał się nagrzać powyżej 60*C. Odprowadziłem auto do tego szarlatana i odbyłem z nim treściwą męską rozmowę stawiając tylko jeden warunek: auto ma być sprawne na następny dzień do końca zmiany. Oczywiście wspomniałem też o zamulaniu poniżej 2500obr. Dzisiaj odebrałem auto i po przejażdżce ze zdumieniem stwierdziłem, że już lepiej się zbiera. Teraz można normalnie ruszać i wyprzedzić coś więcej niż traktor. Niby mogłoby być już w porządku ale pewien niesmak pozostaje bo nie wiem co typek tam namieszał. Zebrałem logi i wrzuciłem w ten wątek: https://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=15633. Czy ktoś byłby uprzejmy rzucić okiem na zarejestrowane wartości? Rzeczywiście naprawił, czy widać tam jakąś szpetną prowizorkę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 listopada 2017, 06:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1969
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 152 razy
Pomógł: 125 razy
Jeżeli to jest po poprawce, to co było przed <szok> ?
Farta miał ten gościu, że w ogóle odpalił.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 grudnia 2017, 13:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 17:53
Posty: 30
Lokalizacja: Brno
model: T4 Multivelle
silnik: 1.9TDii

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję wszystkim za pomoc, auto naprawione! Powodem był źle ustawiony kąt wtrysku/wyprzedzenia zapłonu. Teraz jest nawet lepiej niż kiedyś.
Jeśli będziecie w okolicach Brna to zapraszam po odbiór piwa :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB