T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 16:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich użytkowników i miłośników volkswagena T4.
Od około roku jestem posiadaczem Multivana Generation 151 KM.Jest to moja już szósta T4.
Przejechałem tymi samochodami około 600 -700 tys km i nigdy nie miałem takiego przypadku.
Powyżej 100 km/h są odczuwalne minimalne wibracje na kierownicy.Jest to prawie nie wyczuwalne.
Po przekroczeniu 120 km/h wibracje stają się już dobrze wyczuwalne oraz zaczyna czuć je na karoserii.
Wraz ze wzrostem prędkości wibracje się nasilają i są coraz większe.
Z tego co zaobserwowałem wibracje przy tej samej prędkości np 140 km/h podczas przyspieszania są minimalnie mniejsze a przy odjęciu gazu zwiększają się.
Wyeliminowane zostały już felgi ponieważ zakładałem już trzy komplety i na każdym wibracje występują.
Wymienione wszystkie tarcze hamulcowe wraz z klockami hamulcowymi.
Czy możliwe jest że to któraś półoś ?
A może obstawiacie coś innego?
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 22:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Może być krzywa półoś lub luzy na drążkach kierowniczych


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 23:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Luzu na drążkach nie ma ponieważ całe zawieszenie sprawdzone.
A półoś może się sama skrzywić ?
Może to być wina któregoś z przegubów?
Rok temu wstawiałem zamienniki GSP.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 23:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 496
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
a może opony?


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 10:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Założone miałem już trzy komplety felg z oponami i za każdym razem bez zmian.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 11:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Gsp to dziadostwo, tylko gkn/lobro/spidan


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 22:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Kolego a na jakiej podstawie twierdzisz że to dziadostwa?
Ja wcześniej zakładałem GSP np Audi A6 2.8 3.0 a nawet do 4.2 i nigdy nie miałem problemów .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 00:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:28
Posty: 39
model: multivan z dachem
silnik: 111kw TDi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Witam. Przerabialem juz to - wewnetrzne przeguby polosi sprawdz. Tylko do 150 sa inne i troche ciezko nabyc, kupowalem w AFTER PARTS. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 01:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Warto by pójść tropem przegubów wewnętrznych. Mój Multi (2.4D) miał od 90 do 110 spore drgania ogólnosilnikowe, które znacząco malały przy większej prędkości (ja swoim osiągam maks. 135km/h). Po wymianie łożysk w skrzyni i obu przegubów wewnętrznych zjawisko ustąpiło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 19:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Adampio a żeby wymienić te łożyska trzeba wyjąć całą skrzynię czy wystarczy wyjecie półosi.
Jaki był koszt tych łożysk ?
U mnie co jest dziwne że wibracje wraz z prędkością narastają .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Trzeba skrzynię rozebrać w drobny mak.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 listopada 2017, 23:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@norbi75: nie ja kupowałem tylko skrzyniarz mechanika ale szacuje na 400-500 zl. Podobne kwoty linkował mi kol. @Probe i dla tego zdecydowałem się na pełną wymiane łożysk mimo że poczatkowe zlecenie było tylko wyliminowanie luzu (stuków) na wyjsciu prawej połosi ze skrzyni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 listopada 2017, 23:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Moim zdaniem info o łożyskach w skrzyni robi zamieszanie, to nie one były powodem wibracji u Adampio, tylko przeguby. W kwestii twórcy wątku co z łożyskiem przedłużenia prawej półosi - było sprawdzane ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 11:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Łożysko nie było jeszcze sprawdzane.
W przyszłym tygodniu auto będzie u mechanika więc sprawdzi to na pewno .
A jest możliwość sprawdzenia jakoś tych przegubów wewnętrznych ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 11:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Łapiesz przegub jedną ręką a drugą półoś i próbujesz kręcić przód tył. Nie możesz czuć luzu w osi obrotu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 23:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Witam ja mam podobne objawy. Zaczyna się tak mocniej przy 130-140km/h.
Wymienione wszystkie przeguby lobro, łącznik półosi wraz z łożyskiem regenerowany. Zmieniałem koła ale nie pomogło nie wiem czego tu szukać. Niechce wymieniać pół samochodu wystarczy że przeguby zrobiłem gdzie koszt był po prostu masakryczny do 2.5 151km.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 23:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:33
Posty: 26
Lokalizacja: Poland
model: Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A czy przy ruszaniu też odczuwacie szarpanie czy rusza gładko ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 00:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Poniżej 130km to musi być jakaś usterka. Czy ktoś z was w ogóle rozpatrywał w dobrym warsztacie tolerancje wyważania kół, chodzi mi o to, że te maszyny mają możliwość ustawienia tolerancji wyważania. U mnie do 140km jest spoko powyżej 140 zaczynają pojawiać się delikatne wibracje, które przy 160 są już nieprzyjemne, a powyżej niebezpieczne. Znajomy co się tym zajmuje u którego robię zawsze koła najpierw po kupieniu nowych felg i opon zrobił wszystko, po przejechaniu się 140 wróciłem i mówię trzęsie, zdjął koła poprzestawiał coś na wyważarce nawalił ciężarków. Wracam i mówię, że nadal źle - teraz przy 140 spoko ale powyżej już słabo - zdjął koła wrzucił na maszynę i pokazał mi, że jak jeszcze bardziej zmniejszy tolerancję ( co by ukróciło wibracie przy jeszcze większych prędkościach ) to nie jest w stanie wyważyć tego zestawu felga-opona. Jako, że opony raczej górna półka to stawiał na wady felg, kombinowaliśmy przekładając felgi i opony aż udało się założyć na przód zestaw co daje radę do 150 zachować komfort. Nie profesjonalnie założone lub kiepskie tarcze hamulcowe też dają podobne objawy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 12:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Tarcze wymieniłem najpierw tylne ponieważ na ścieżce diagnostycznej wyszło że tylne są krzywe.Po zdjęciu tarcz okazało się że pomiędzy tarczami a piastami było bardzo dużo rdzy.
A że przednie tarcze i klocki były już trochę zużyte poszedłem tym samym tropem i wymieniłem tarcze i klocki z przodu.Czyszczenie piast z rdzy zajęło więcej czasu niż pozostałe czynności związane z wymianą.
Tarcze i klocki firmy TRW więc powinny być dobre.
Co do wyważania kół to niektóre wulkanizacje (bardzo nieliczne) posiadają specjalną wyważarkę z tak zwanym testem drogowym.Jest to maszyna wyglądająca jak zwykła wyważarka z tym że posiada dodatkowy wałek który podczas wyważania koła dociska czoło bieżnika i tym samym sprawdza jak koło zachowa się podczas jazdy w aucie.Maszyna sprawdza wyważenie statyczne dynamiczne a nawet to czy koło nie będzie ściągać auta w którąś stronę bo np opona jest nierówno zużyta.
Wulkanizator który dysponuję taką maszyną jest w stanie idealnie ustawić oponę na feldze oczywiście jeżeli opona nie jest uszkodzona a felga prosta.
Każda felga jak i opona nawet klasy premium posiada jakieś nie wyważenie. Np opony dlatego że osnowa musi się w którymś miejscu łączyć. Na oponach często takie miejsce jest oznaczone czerwoną kropką z boku opony.Zadaniem wulkanizatora jest ustawienie opony na feldze w ten sposób aby niewyważenie felgi i opony niwelowały się nawzajem.Ta czynność jest wręcz niemożliwa na zwykłej wyważarce.
Wszystko jest Ok gdy opona jak i felga trafiają się nam prawie idealne wtedy na zwykłej wyważarce uda się osiągnąć bardzo dobre wyważenie koła.Gorzej gdy coś nie jest idealne.A to się zdarza bo opony produkują w różnych miejscach na świecie i tak np rosyjskiego Nokiana jest bardzo ciężko wyważyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 listopada 2017, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Dzisiaj auto było u mechanika.
Jedyne co stwierdził to luz na frezie przedłużki półosi. Dziwi mnie to tym bardziej że frez w tamtym roku był w regeneracji.
Czy luz na frezie może powodować takie wibracje?
Czy ktoś z forumowiczów kupował jakiś zamienniki frezu dostępne na allegro?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB