T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 22:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2017, 23:00
Posty: 1
model: caravelle t4
silnik: 2.5 L

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witajcie

nabyłem caravelle z silnikiem 2.5 Gl i uszkodzonym automatem, mianowicie auto jeździ do tyłu, a do przodu tylko delikatnie chce ruszyc. Poprzedni własciciel wymienił czujnik od biegów czy jakoś tak to się zwie i było dobrze przez moment, a później znów to samo.

Miał ktoś może podobny przypadek zastanawiam się nad przekładką na manual co proponujecie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 marca 2017, 09:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Poziom oleju sprawdzałeś?

Jak do tyłu jedzie normalnie, to prawdopodobnie poszedł kosz sprzęgła forward / albo tarczki albo sprężyna/pierścień zabezpieczający.

A w pozycji 1/2 auto rusza do przodu?


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:58
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
opis: ..::Leenec::..
model: T4
silnik: 2.5 tdi 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Mam podobny problem jak kolega Szymonwal.
do tylu jedzie, do przodu juz nie chce:)
jeszcze jakis czas temu zanim calkiem przestal jezdzic do przodu, to dochodzilo do takich akcji ze ruszal przy 4k obrotow i pozniej juz jechal normalnie. Jak juz sie rozruszal to sie przez caly dzien jezdzilo normalnie:)

Ktos ma jakis pomysl?? Czy moze to byc kwestia sterownika z zaworkami ktory jest w skrzyni w srodku??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 23:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2016, 19:41
Posty: 77
Lokalizacja: Powiat Toruński
model: Caravelle long '02
silnik: 2.5 AUF automat

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Leenec napisał(a):
Witam,
Mam podobny problem jak kolega Szymonwal.
do tylu jedzie, do przodu juz nie chce:)
jeszcze jakis czas temu zanim calkiem przestal jezdzic do przodu, to dochodzilo do takich akcji ze ruszal przy 4k obrotow i pozniej juz jechal normalnie. Jak juz sie rozruszal to sie przez caly dzien jezdzilo normalnie:)

Ktos ma jakis pomysl?? Czy moze to byc kwestia sterownika z zaworkami ktory jest w skrzyni w srodku??

Miałem dokładnie odwrotny problem w Sprinterze z ASB, czyli do przodu jeździł, brak wstecznego.
Okazało się, że pękł kosz. Po wymianie kosza + olej + filtr wszystko chodzi jak należy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2017, 08:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 6 marca 2017, 19:14
Posty: 16
model: caravella
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, zakupiłem kilka dni temu caravelle w benzynie i automacie także witam wszystkich miłośników t4 . Co do usterki skrzyni polecam do naprawy automatów warsztat w miejscowości Turek naprawiałem tam dwa auta Audi a6 i Mercedesa a-clase, bardzo polecam, fajny koleś i ceny do innych warsztatów niskie. Przekładki na manual bym nie robił, raz ze automat to wygoda a dwa dużo roboty i tez nie wiadomo w jakim stanie kupisz skrzynie do przekładki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2017, 16:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Coś mi tu mocno śmierdzi kryptoreklamą, pierwszy post i od razu polecany warsztat....., ale może moja intuicja prowadzi mnie na manowce


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 marca 2017, 21:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Coś mi tu mocno śmierdzi kryptoreklamą, pierwszy post i od razu polecany warsztat....., ale może moja intuicja prowadzi mnie na manowce

Śmierdzi jak nic....


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 06:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 6 marca 2017, 19:14
Posty: 16
model: caravella
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Victus napisał(a):
niebieski-n2 napisał(a):
Coś mi tu mocno śmierdzi kryptoreklamą, pierwszy post i od razu polecany warsztat....., ale może moja intuicja prowadzi mnie na manowce

Śmierdzi jak nic....


żadna reklama po prostu dobra rada, naprawiałem kilka automatów, wymieniam oleje w automatach i wiem jakie mogą być koszta. Jestem z Trójmiasta a i tak się opłacało zawieść auto w centrum polski.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 marca 2017, 19:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Bylem tam, to oszuści jak większość wachmanów.
Ty z pomorza wiozłeś auto do Turka ????? a nie np.do Sosnowskiego ????????? bo haha uwierzę.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 marca 2017, 11:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 6 marca 2017, 19:14
Posty: 16
model: caravella
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
motoria napisał(a):
Bylem tam, to oszuści jak większość wachmanów.
Ty z pomorza wiozłeś auto do Turka ????? a nie np.do Sosnowskiego ????????? bo haha uwierzę.

A chcesz fakturę do wglądu czy jak??? W trójmieście masz Sosnowskiego , Auto-MAt Miszewo , i Hukałowicza. Z którego byś skorzystał ? W jednym robiłem skrzynie 6tys zrobiona dobrze ale drogo, w drugim wymiany oleju w kilku skrzyniach moim zdaniem drogo. Ostatni warsztat to kibel w dużym skrócie. A do Turka wiozłem bo jest duża różnica w cenie a po za tym często jeżdżę w Dolnośląskie to tak po drodze.

A co przejechałeś się na nich?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 czerwca 2017, 16:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 16:08
Posty: 30
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
model: multivan
silnik: AAZ

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
ze tak zrobie lekki odkop , ale u Hukałowicza miałem robioną "modzoną" skrzynię - mianowicie firmowe T4 2.5 88 km z lekkim + mocowym.

założenie było takie że mają zrobić 4 biegi mocne , a 5 typowo autostrada.
z zadania wywiązali się znakomicie , skrzynia już dobre 50 tysięcy przelatała , a ja dzisiaj odebrałem od nich zrobioną CRN z wydłużonymi wszystkimi biegami.

ponoć bebechy od ewb + ewa wstawione.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 czerwca 2017, 17:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A co niby z 4 biegiem zrobili, bo z tego co mi wiadomo to nic się nie da poprawić


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 sierpnia 2017, 09:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 09:02
Posty: 7
Lokalizacja: Kocie Góry
model: caravelle
silnik: AET/AVT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Było niezle, ale się skończyło...
Moja Caravelka 2,5 B mod 98 przeszła w tryb awaryjny (chyba). mam 3 bieg i wsteczny. Jak zapnę ręcznie 1 i zmienie na 2 to strasznie szarpnie.
Autko mam od roku, historia nieznana, wymieniony silnik (kupoiłem bez panewek), i tak sobie pomału robię to i owo dla przyjemnosci posiadania i jazdy, choc tej zbyt duzo nie ma (6tk przez rok). Wczesnie skrzynia miała objaw "ślizgania się" pomiedzy 2-3 i 3-4, poza tym nic sie nie działo, Przy wyprzedzaniu lub w jezdzie miejskiej włączałem 3 i było super. Myslałem, ze trochę z tym jeszcze pojeżdżę...
Miałem ostatnio malutki wyciek spod miski skrzyni i byc może brakowało troszke oleju, na dniach miałem zrobic (tak naj napisałem jeżdżę nim mało, a jak już to praktycznie na pusto)
Po komputer podpiałem - wyświetla błąd w obwodzie zaworu N88, to chyba zawór odpowiedzialny za 4 bieg.
Macie jakies pomysły, czy dac sobie spokój z ASB? nie widze sensu płaci 5,5 tys za naprawę (cena z chyba przyzwoitego warsztatu we Wrocku)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 07:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Manual pakuj


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 15:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 09:02
Posty: 7
Lokalizacja: Kocie Góry
model: caravelle
silnik: AET/AVT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ehhh... pewnie się tym skończy. A tak się cieszyłem, ze na razie koniec, bo czasu troche poszło na montaz alarmu, sterownika oświetlenia, komputera, głosników, wygłuszenia przodu. Miałem i mam jeszcze wymienic wykładzinę przód na dywan (mam dziwna wersję - grzane fotele kapitańskie z wykładziną gumowa, ale z wygłuszeniem, wszystko według specyfikacji fabrycznej) i zrobic generalne pranko, a tu syf i malaria....
Muszę tez przyznac, ze wcale mi się nie usmiecha wymiana na manual, chcoc zawsze byłem ich goracym przweciwnikiem jako radzący sobie ze sprzęgłem i lewarkiem całkiem niezle. Lata jednak lecą, i człek leniwieje. Aspekt finansowy pewnie wezmie jednak górę...

Najchętniej wymieniłbym na skrzynię "normalną" z bardzo długim piatym biegiem. Czytam pomału temat, trochę mozliwości jest.

edit Poniewaz nie daje całkiem za wygraną z ciekawości podpiałem raz jeszcze vag-a i spróbowałem skasowac ten bład czujnika. Ku mojemu zaskoczeniu nie daje się poniewaz wyskakuje błąd 811- urządzenie nie gotowe. W ogóle połączenie ze sterownikiem jest mocno utrudnione, nie zawsze się udaje. Czyszczenie styków w sterowniku?

edit bis. Wszystkiemu winna wtyczka . Po wpięciu skrzynia odzyła i hula jak przed awarią. :D Oczywiście "przeciagania" zostały, ale z nimi sobie radzę ograniczając biegi do 3 lub 2, a ze sprzęgiełka bez zarzutu, to świetnie taka taktyka zdaje egzamin. A swoja drogą, to ciekawa byłaby naprawa skrzyni polegająca prawdopodobnie na wymianie uszczelnien siłowników (chyba) uruchamiajacych sprzęgła. Koszt żaden, a parę tysięcy w kieszeni...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 marca 2019, 13:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 04:43
Posty: 25
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: T4 Caravelle
silnik: 2.8 V6

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
W.B napisał(a):
Poziom oleju sprawdzałeś?

Jak do tyłu jedzie normalnie, to prawdopodobnie poszedł kosz sprzęgła forward / albo tarczki albo sprężyna/pierścień zabezpieczający.

A w pozycji 1/2 auto rusza do przodu?


U mnie podobne objawy, da się to jakoś naprawić, czy cała skrzynia do remontu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB