T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 19:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Podłączenie zasilania rejestratora trasy

na przykładzie VW T4 po lifcie rok 2000 długi przód, silnik ACV.
rejestrator Mio-MiVue 508

Założenie było takie, by rejestrator podłączony był na stałe do instalacji elektrycznej samochodu z pominięciem gniazda zapalniczki.

Zebrałem informacje dzięki nieocenionej pomocy naszych kolegów:

Slimak,
Probe041,
paweł T4,

i innych, którzy pisali w tym temacie:
viewtopic.php?f=32&t=4678

Zaczerpnąłem również informacje z:
www.youtube.com
www.vwt4forum.co.uk

___________________________
Do podłączenia będą potrzebne:

1. Rejestrator trasy - 1 szt
Obrazek

2. Ładowarka samochodowa z kablem zakończonym wtyczką mini usb
taka, by na wyjściu miała 5V i 1A.
Obrazek

3. Wtyczka na 1 pin - 1 szt (etka: 7D0937701KD)
Obrazek

4. Wtyczka z konektorem żeńskim 6,3mm - 1szt (etka: 3A0972751H)
Obrazek

5. Gniazdo bezpiecznika - 1 szt (etka: 701 937 530)
Obrazek

6. Bezpiecznik 5A - 1szt
Obrazek

5. Kabel elektryczny 0,7mm2 (2 kolory)

8. Małe plastikowe pudełeczko, pojemnik lub kawałek plastiku (do czego? - o tym w dalszej części)


____________________
Potrzebne narzędzia:
- Lutownica (kalafonia, cyna)
- Nożyk
- Obcinaczka do kabli
- Szczypce
Opcjonalnie:
- Zaciskarka do konektorów
- Wyjmak do konektorów
- Śrubokręt płaski mały

____________
No to zaczynamy:

1. Przede wszystkim należy wykonać zasilacz zmieniający napięcie 12V na akceptowalne przez rejestrator napięcie 5V.
Można do tego wykorzystać oryginalną ładowarkę dołączoną do rejestratora
lub dowolną inną, którą można kupić za nie więcej niż 10 zł.
Na przykład taką:
Obrazek

Ja miałem jakąś łądowarkę, której parametry odpowiadały mojemu rejestratorowi, więc ją rozbebeszyłem:
Obrazek

Można również rozebrać kupioną mini-ładowarkę samochodową i jej wnętrzności umieścić w zaadoptowanej lub wykonanej własnoręcznie obudowie.
Obrazek

Ja wykonałem taką obudowę z kawałka spienionego PCV, które łatwo się obrabia.
W środku umieściłem wnętrzności z ładowarki pamiętając o odpowiednim podłączeniu kabli:
czerwony to PLUS
czarny to MINUS

WEJśCIE to kable, które poprowadzone zostaną do skrzynki bezpieczników
WYJśCIE to kable podłączone do oryginalnego kabla rejestratora zakończonego wtykiem mini-usb
Obrazek


Następnie wykonałem wiązkę (choć to może za duże słowo):
Obrazek


I teraz podłączenie:
1. Brązowy wtyk z żeńskim konektorem 6,3mm podłączamy do wolnego styku rozdzielacza masy.
Takie brązowe okrągłe po prawej stronie skrzynki bezpieczników:
Obrazek

2. Zieloną wtyczkę (1pin) podłączamy do rozdzielacza PLUSA po zapłonie KL15A
Obrazek

3. Gniazdo z bezpiecznikiem umieszczamy w dodatkowej listwie bezpieczników
znajdującej się na samym dole skrzynki:
Obrazek

4. Kabel do rejestratora prowadzimy pod elementami tapicerki do rejestratora umieszczonego
w pobliżu lusterka wstecznego.

5. Zasilacz/ładowarkę umieszczamy za skrzynką lub mocujemy w jej pobliżu.



................................................
Jeśli macie jakieś uwagi lub propozycje, to proszę śmiało pisać - uzupełnię lub poprawię instrukcję.


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor rafflex podziękowali: 3 kurol (wtorek, 12 stycznia 2016, 23:28) • Probe041 (wtorek, 12 stycznia 2016, 19:19) • xxxkamil (wtorek, 12 stycznia 2016, 21:18)
  Statystyki: 13.64%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Tam to by chyba bardziej pasowal bezpiecznik 1A (czarny)
Jak gdzies trafisz to wezme od Ciebie ze 2-3 sztuki


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 10:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Tak mówisz?
Ja to na prądzie nie bardzo się znam, a Slimak pisał, że ma 5A, więc taki dałem Obrazek

EDIT:
W oryginalnej ładowarce z rejestratora jest bezpiecznik 2A/250V
W ładowarce, którą wykorzystałem był bezpiecznik 3A/250V

Jaki więc należy dać bezpiecznik?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 15:47 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
To zależy od przekroju przewodów jakie zastosowałeś w dorabianej instalacji.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 marca 2017, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 marca 2017, 21:26
Posty: 22
model: Multivan Generation
silnik: 2,5 TDI AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich użytkowników forum. Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Multivana w wersji generation.

Nie wiem gdzie kolega dostał takie wtyczki ale ich nigdzie nie znalazłem. Szukałem w sklepach elektronicznych, samochodowych (m.in Inter-Cars), warsztatach elektryki samochodowej i na Allegro. Gdzie nie poszedłem to sprzedawcy biegali z moim smartfonem, na którym miałem zdjęcie tych wtyczek, po sklepie i pytali kolegów czy widzieli coś takiego:D. Zrobiłem nieoryginalne zaciski i niestety nie wygląda to już tak profesjonalnie:)

Ja zrobiłem małą modyfikację tego pomysłu. Zamiast rozbebeszać ładowarkę, "wiązkę" zakończyłem gniazdem zapalniczki, do którego po prostu wetknąłem oryginalną ładowarkę. Ma to swoje plusy, ponieważ mój rejestrator to tablet w lusterku wstecznym z nawigacją i kamerą cofania. Więc gdybym chciał z niego skorzystać na postoju, wystarczy że wsadzę rękę pod kolumnę kierownicy, wyciągnę wtyczkę i podłącze ją do gniazda w desce.

Ładowarka ma 2,5A więc użyłem bezpiecznika 3A. Póki co się nie spalił.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 marca 2017, 22:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Mayer napisał(a):
..Nie wiem gdzie kolega dostał takie wtyczki ale ich nigdzie nie znalazłem. ...

W tym temacie to koledzy z forum są niezawodni.
Ja dzięki nim stałem się posiadaczem takich właśnie wtyczek :D


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor rafflex podziękował: GGszymon (poniedziałek, 26 marca 2018, 08:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 marca 2017, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 marca 2017, 21:26
Posty: 22
model: Multivan Generation
silnik: 2,5 TDI AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Aha:)
No to następnym razem będę wiedział gdzie szukać. Dzięki za informację.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 stycznia 2018, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 28 października 2017, 00:05
Posty: 10
model: kasten long t4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
swietnie, ja u siebie podpinalem sie podobnie ale jeszcze na zasilajacym przewodzie zastosowalem automatyczny wlacznik swiatel dziennych. ( http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik ... 92695.html ). poprzez zastosowanie tego wlacznika kamerka wlacza sie dopiero po odpaleniu silnika, a nie po zaplonie. chcialem wyeliminowac " reset napiecia " przy odpalaniu auta. Zdazylo mi sie wczesniej ze po zalaczeniu zaplonu odpalila kamerka, a w momencie odpalenia auta znaczny spadek napiaca ja wylaczyl i juz tak zostawala w spoczynku :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 stycznia 2018, 23:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Warto mieć baterię z kondensatorem zamiast tradycyjnej baterii i ten wytrzymuje takie odpalenia (bateria po czasie już nie)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB