T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 17 listopada 2018, 06:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 sierpnia 2015, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 21:25
Posty: 4
model: T4 Syncro
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam panowie mam pytanko związane w wielkością kół jakie mogę założyć do mojego busa czytałem że koledzy zakładają na 15" terenowe oponki i się mieści a czy jak założę na 16'' terenowe oponki to też wejdzie jeśli tak to jaki profil opony a muszę to wiedzieć na 100% opnki jakie chcę założyć to TRAKKER MACHO bardzo zależy mi na jak największym prześwicie pod autkiem i stąd takie rozmiary proszę o pomoc .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 sierpnia 2015, 20:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 214
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 20 razy
Ja mam założone yokohame AT 215/70 16


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 sierpnia 2015, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 21:25
Posty: 4
model: T4 Syncro
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki kolego zatem zainstaluje sobie 16" mam nadzieje że nie będzie tarło :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 sierpnia 2015, 21:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 329
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 25 razy
Jak chcesz zwiększyć prześwit, to podkręć przednie drążki i załóż podkładki pod sprężyny tylne. W ten sposób możesz podnieść auto dobrze ponad 5 cm. Zakładanie kół 16 prześwit zwiększy nie tak dużo, a zmieni przełożenie silnik/koła na szybsze i zwiększy masę nieresorowaną. No i musisz kupować nowe felgi. Więc rozważ, na czym ci zależy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 12:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 21:25
Posty: 4
model: T4 Syncro
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie martwi mnie to przełożenie bo w teren to bardziej przydaje się moc a nie prędkość tyle że każde 2 centy są ważne i dlatego zastanawiałem się nad zmianą kół.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 15:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 329
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 25 razy
Więc powtarzam jeszcze raz: znacznie więcej możesz podnieść auto na drążkach z przodu i przez dołożenie podkładek z tyłu, niż przez zmianę opon z 15 na 16. Sam mam syncro, opony nieco szersze niż fabrycznie, bo 15/205/70 (przypadkiem okazało się, że mając ten wymiar opon uzyskałem idealną zgodność licznika km i prędkościomierza z rzeczywistą prędkością i przejechaną drogą), a auto podniosłem drążkami i podkładkami. I jestem z rezultatu zadowolony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 15:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3999
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Podnoszenie na drązkach skraca żywotność przegóbów więc jednak lepiej oponami


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 19:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1164
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 67 razy
Pomógł: 87 razy
Może to będzie pomocne, podniesienie Syncro i rozmiary opon terenowych:
http://vwbuswiki.de/index.php/Syncro_T4 ... 6her_legen


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 23:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 21:25
Posty: 4
model: T4 Syncro
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki kolego właśnie oto mi chodziło super opisane polecam wszystkim poszukującym informacji na ten temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 grudnia 2015, 23:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 grudnia 2015, 20:07
Posty: 1
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI 102 km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich maniaków i posiadaczy vw t4 . Widzę że wątek jest o kołach do vw t4 więc pytanie wolę zadać tu niż zakładać nowy wątek . Jeżeli pisze gdzie nie trzeba to proszę admina o usuniecię mojego pytania . A mianowicie stałem się posiadaczem caravelli t4 z napędem syncro i chciał bym zapytać czy mógł bym założyć oponę o wymiarach 215/65 na felgę o rozmiarze 17 cali . Chodzi dokładnie o to czy podejdzie . Zaznaczam że jestem ciemny w tych tematach . Pozdrawiam wszystkich :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 grudnia 2015, 15:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 329
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 25 razy
Zobacz sobie w tablicach wymiarów opon jaki jest obwód tych, co chciałbyś założyć i tych, które są zakładane fabrycznie i porównaj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 grudnia 2015, 08:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 22:03
Posty: 165
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
willtheyfit.com/ - tu dokładnie sprawdzisz, jest od razu zobrazowane, łącznie z szerokością felgi i offsetem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 21:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 maja 2016, 19:02
Posty: 1
model: vwt4syncro
silnik: 2,5 benz

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Doklejam pytanie do wątku odnośnie opon.Jako świeżo upieczony użytkownik chciałbym spytać o doświadczenia z oponami 195/80 r15 AT w syncro. Czy wchodzą bez problemu i czy jakoś drastycznie zwiększają zużycie paliwa. Jako,że planuję swojego sprzętu nie używać w ciężkim terenie ( weekendowe biwakowanie na trawce, w wakacje bałkańskie szutry,raczej długie, wymagające względnego komfortu przeloty) w ogóle zastanawiam się, czy nie pozostać przy jakimś bardziej "agresywnym " formacie seryjnym, tj. 195 70 r15.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2016, 22:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 123
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
srokkka napisał(a):
Jak chcesz zwiększyć prześwit, to podkręć przednie drążki i załóż podkładki pod sprężyny tylne. W ten sposób możesz podnieść auto dobrze ponad 5 cm. Zakładanie kół 16 prześwit zwiększy nie tak dużo, a zmieni przełożenie silnik/koła na szybsze i zwiększy masę nieresorowaną. No i musisz kupować nowe felgi. Więc rozważ, na czym ci zależy.
Też myślę o podkręceniu drążków skrętnych, tylko się zastanawiam, jak ma się to potem do geometrii i jaką trzeba by zrobić korektę, bo na pewno zmienia się kąt pochylenia koła. Ja mam teraz z tyłu jakieś dłuższe sprężyny i auto jest przez to pochylone do przodu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 13:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 329
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 25 razy
Nic się z geometrią nie zmienia. Jedyny minus, to mniej korzystnie pracują przeguby napędowe, więc za bardzo drążków nie pokręcaj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 marca 2017, 09:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 23:31
Posty: 14
model: t3
silnik: 2.0 8v

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Myślę ze koła 215/80/15 tez by dobrze wyglądały w T4 syncro ja takie maiłem w T3 i byłem z nich bardzo zadowolony nie za szerokie a balony duże samochód ładnie się na nich prezentował


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 kwietnia 2017, 20:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2101
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 i Vito 113CDI
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 54 razy
Pomógł: 57 razy
srokkka napisał(a):
Nic się z geometrią nie zmienia. Jedyny minus, to mniej korzystnie pracują przeguby napędowe, więc za bardzo drążków nie pokręcaj.

co ty opowiadasz ? blink Przy każdym , czy to obniżeniu na drążkach ,czy ich podkręceniu do góry należy sprawdzić geometrię / zbieżność bo na bank ulegnie ona zmianie Za każdym razem jak obniżałem auto ( nie tylko na drążkach ,ale po założeniu sportowego zawieszenia ) ustawiana była zbieżność . Tak samo będzie przy podniesieniu auta na drążkach <good>


_________________
Vw T4 2.5TDI 107.8KM =>127KM
Vito XXL 113 CDI136KM=>165KM
BMW e39 530d 224KM
BMW M5 e39 400KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 października 2017, 12:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 października 2017, 14:32
Posty: 25
Lokalizacja: Szczerców
model: szukam
silnik: 2.5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
rotor napisał(a):
Ja mam założone yokohame AT 215/70 16

rotor możesz podać wymiary felg pod tą oponę ( szerokość, et)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 listopada 2017, 09:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 września 2012, 23:50
Posty: 48
model: t4 97r
silnik: 2,5 b
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No to Grzesiu napisz jak te TRAKKER MACHO się spisuja.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 października 2018, 11:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1104
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 144 razy
Pomógł: 39 razy
zamontoałem do pickupa cooper doscower a/t3 jak narazie polecam


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB