T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 19 grudnia 2018, 17:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lipca 2011, 19:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 313
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Oddałem ostatnio auto do ogólnego przeglądu w serwisie i między innymi okazało się, że mam popękane elastyczne przewody hamulcowe z przodu. Wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/856/elastyczne.jpg/

Także cieszę się, że w porę zostało zdiagnozowane i być może uchroniło mnie lub innych uczestników ruchu od nieszczęścia. Puki co auto stoi i do czasu aż nie wymienię tych przewodów nie mam zamiaru nim jeździć.

Wszedłem dzisiaj pod auto żeby się przyjrzeć jak wygląda sytuacja z resztą przewodów i elastyczne z tyłu wyglądają raczej dobrze, tak samo zdecydowana większość sztywnych, jednak w okolicy baku odkryłem coś takiego: http://imageshack.us/photo/my-images/42/szywne.jpg/ - czyli kompletnie skorodowane złączki i miejsce widoczne na zgięciu.

I teraz pytanie: czy żeby wymienić ten fragment potrzeba jakiś specjalnych narzędzi? W jaki sposób wyginać te przewody? Jest to w ogóle wykonalne domowymi sposobami?

Na koniec jeszcze pytanie: ile płynu hamulcowego będe potrzebował żeby zalać cały układ? Jaki kupić?

Nie mam ABS-u ani ESP, jeśli ma to jakieś znaczenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lipca 2011, 20:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 19:56
Posty: 96
Lokalizacja: Przybiernów
model: transporter
silnik: 1,9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
kup sobie takie specjalne klucze plaskie cos w rodzaju oczkowego przecietego aby wszedl przewod. koszt to okolo 10 pln za sztuke. a przewody mozesz kupic według długosci. sa miedziane i dobrze sie ukladaja. tylko uwazaj zebys nie zalamal przewodu. co do plynu to nie wiem ale mysle ze litr powinien wystarczyc. w koncu nie jest az taki drogi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lipca 2011, 00:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10766
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 689 razy
Johnny zabierz się jeszcze za łapy od zbiornika, bo go zgubisz gdzieś po drodze. Ja mam lekko skorodowane i mnie to gryzie ale u Ciebie to jest jeszcze lepiej ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 19:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 19:56
Posty: 96
Lokalizacja: Przybiernów
model: transporter
silnik: 1,9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
podpowiedzcie jakie sa cylinderki w T4 tzn czy zeliwne czy aluminiowe? wyczytalem ze jesli sa aluminiowe to nie nalezy zakladac miedzianych przewodow bo te metale wchodza sobie w reakcje chemiczna i szybciej koroduja elementy..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lipca 2011, 17:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 15 czerwca 2011, 17:46
Posty: 8
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witaj kolego przerabiałem już ten temat przewody miedziane kupisz na metry ale musisz mieć przyrząd do zarabiania przewodów i radzę kup nowe złączki .Jak będziesz wymieniał to wymień od pompy do samego tyłu a cylinderki są żeliwne .Problem jest z umieszczeniem przewodów na swoim miejscu dla tego potrzebne są te złączki . Dokup jeszcze końcówki przewodów powodzenia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lipca 2011, 15:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 313
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Dzięki panowie za odpowiedzi. Wczoraj mechanik mi powymieniał co trzeba - 2x elastyczne przód (lepszej jakości) + ok. 6 m sztywnych miedzianych z metra razem ze złączkami, do tego weszło niecały litr płynu. Koszt tego zestawu mnie wyniósł ok. 230zł. Mam nadzieję, że na jakiś czas będzie spokój z naprawami, bo jak do tej pory ciągle coś muszę inwestować w moje T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 15:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 12:47
Posty: 16
model: Caravelle
silnik: 2.0 AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Odgrzewam kotlet bo nie znalazłem na szukajce odpowiedniego tematu.Na wiosnę chciałbym wymienić wszystkie przewody i trafia się okazja kupna całego kompletu miedzianych przewodów. Sprzedawca twierdzi, że nadają się do modeli '96-'03, a mój to '91 rok.Nasuwa się pytanie: Czy ktoś wie, czy są znaczne różnice w końcówkach przewodów i złączkach na przestrzeni przed i po lifcie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 czerwca 2015, 22:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1164
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 67 razy
Pomógł: 87 razy
Temat powiązany a nie znalazłem nic o tym więc napisze tutaj. Jako że stwierdziłem u siebie iż przewody hamulcowe elastyczne należy wymienić rozglądam się za nowymi i szukam opini jakie kupić,co polecacie? Na znanym portalu aukcyjnym wybór marny i w wiekszości produkty pokroju maxger itp. Wolał bym coś znanej i sprawdzonej firmy, zastanawiam się też nad elastycznymi w oplocie ale sam nie wiem czy aż tak zaszaleć. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 czerwca 2015, 23:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10766
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 689 razy
A są w ogóle do t4 przewody w oplocie?

Na allegro nie ma ale u naszych sąsiadów są <59>
http://www.ebay.de/itm/Stahlflex-Silver ... 3f2660c839


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 czerwca 2015, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4008
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Polecam przewody elastyczne stalowe, http://przewodystalowe.pl/cennik/


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 czerwca 2015, 21:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10766
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 689 razy
chemik211 napisał(a):
Polecam przewody elastyczne stalowe, http://przewodystalowe.pl/cennik/

Masz jakieś doświadczenia z tą firmą? Masz takie przewody w T4?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 czerwca 2015, 23:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1164
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 67 razy
Pomógł: 87 razy
Ja znalazłem takie gotowe zestawy elastycznych w stalowym oplocie:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-6 ... HK604.html
i
http://rally-performance.pl/p/251/8183/ ... lcowy.html
O tych pierwszych Black Diamond czytałem niestety opinie że lubią pęknąć.
Są też firmy które dorabiają takie przewody, np. taka jak podał chemik211 ale najczęściej trzeba dać stare na wzór.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 czerwca 2015, 20:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4008
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Będe zamawiał po powrocie, dośwaiadczenie mam i dlatego polecam


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 marca 2017, 14:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 49
model: krotki polift
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Czy ktos orientuje sie jaka jest temperatura zewnetrzna sztywnych przewodow hamulcowych? Wszedzie podaja jaka temp osiagaja tarcze/klocki i plyn, a nie udalo mi sie znalezc informacji dot temp przewodow. Pytam, bo zaczalem sie zastanawiac nad jakims dodatkowym zabezpieczeniem czesci przewodow szczegolnie narazonych na korozje (np tak jak ten fragment w poblizu baku na foto). Jezeli nie ma tam za wysokich temperatur to moze moznaby bylo to zakonserwowac porzadnie jakims woskiem, ktory by z nich nie splynal. Nawet glupie termokurczki, uzywane przy lutowaniu przewodow elektr., zrobilyby pewnie jakas tam robote i zabezpieczyly troche te przewody. Ale logika podpowiada, ze pewnie tak nie mozna, bo inaczej juz dawno ktos by na to wpadl ...
Macie jakas wiedze na ten temat?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 marca 2017, 14:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10766
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 689 razy
Przewody raz na 20 lat można wymienić, tym bardziej na miedziane. Daj sobie spokój z takimi metodami.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 marca 2017, 14:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 maja 2016, 17:48
Posty: 49
model: krotki polift
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
jesli to jest raz na 20 lat to jasna sprawa, ze szkoda kombinowac. a skoro juz taki stary watek odkopalem to jeszcze zapytam czy warto sie bawic w zakup zarabiarki i samodzielna orke czy lepiej kupic gotowe? bo z tego co czytam to czasem trafiaja sie za dlugie/krotkie i moze juz gotowe, powyginane trudnej przeprowadzic z komory silnika do podwozia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 marca 2017, 15:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10766
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 689 razy
W ETKA masz dokładne wymiary i długości, ja kupowałem na już zarobione zwinięte w kółko i nie było problemów z montażem. Powyginanych to raczej nigdzie nie kupisz, chyba że używane :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 marca 2017, 17:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2279
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 146 razy
Pomógł: 76 razy
Kupowałem wysyłkowo przewody miedziane do osobówki (cały komplet), firma gdzieś k.Pruszkowa, i wszystkie były gięte, przy czym te długie były jeszcze do transportu zwinięte w kółko (z miedzianymi tak się da)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 marca 2017, 20:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 329
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 25 razy
Mnie w Norauto za niewielkie pieniądze zrobili miedziany przewód, wygięty wg wzoru /stara rurka/.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 marca 2017, 21:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1164
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 67 razy
Pomógł: 87 razy
Ja sztywne na tył kupowałem z metra w zwykłym pobliskim sklepie z częściami. Zdjołem stare i na ich wzór podoginałem nowe i dopiero zakładałem. Kupiłem kilka cm więcej i dopiero jak powyginałem to uciołem nadmiar a pan w sklepie zarobił mi końcówki (najcześciej sklepy które sprzedają przewody z metra zarabiają też końcówki.
Jeśli o mnie chodzi to zrobiłem małą modyfikacje i pominołem łączenie w okolicach zbiornika paliwa i teraz mam jeden ciągły przewód od pompy do reduktora siły na tyle, w orginale były to dwa odcinki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB