T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 09:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 08:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam
W moim T4 mam dogrzewacz D3WZ, i mam pytanie bo gdy włączę go sobie i mam pokrętło temperatury ustawione na zimne powietrze to on pochodzi chwilę i się wyłączy, a silnik nie jest jeszcze wtedy zagrzany.

A jak odkręcę pokrętło w kabinie na ciepłe to wtedy dogrzewacz grzeje aż do osiągnięcia ok 75 - 80*C.

Czy tak ma być czy coś jest nie tak ?

Pozdrawiam

PS: Auto to T4 2001r 2,5 TDI 75KW Doka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 10:08 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli nie chcesz grzać wnętrza auta to dogrzewacz działa jak zwykłe D3W czyli tylko wtedy gdy temp zewnętrzna jest niższa niż
plus 5 stopni Celsjusza.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 10:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
tak wiem, ale mam zrobiony pstryk i np jak włączę go bez otwierania ciepła na kabinę, to on powinien zagrzać sam silnik przynajmniej tak mi się wydaje, a on włączy się zaczyna grzać i się wyłącza.

A jak otworzę ciepło na kabinę to grzeje silnik i kabinę tak długo aż wskazówka temperatury pokaże niecałe 90*C.

Czy tak powinno być ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 10:17 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Pstryk ma za zadanie oszukać czujnik temperatury zewnętrznej?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 10:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
tak mam pozycja I - działa zawsze, pozycja 0- wyłączony zawsze, i pozycja II - Automatycznie, + dioda która pokazuje mi pracę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 10:38 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Przy nie pracującym motorze stawiałbym na czujnik przegrzania D3WZ... ale jeśli motor pracuje, kontrolka ładowania gaśnie, czujnik temp zewnętrznej jest oszukany a płyn chłodniczy nie osiągnął temp. 75 stopni to dogrzewacz powinien działać. Nie wiem co może być przyczyna wyłączania się.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 11:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
no właśnie na pracującym silniku, wszystko jest ok a się wyłącza, a jak dam na kabinę to grzeje ok

na VAG-u mam tylko taki błąd tylko nie wiem gdzie znaleźć ten czujnik aby go sprawdzić :

"17664 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY"

temperaturę na desce pokazuje mi ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 17:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
maciek0000 napisał(a):
no właśnie na pracującym silniku, wszystko jest ok a się wyłącza, a jak dam na kabinę to grzeje ok

A, nie jest tak że dogrzewacz pierwsze daje ciepło na nagrzewnicę, a później z nagrzewnicy wpada na silnik, jeżeli tak to przegrzewa śię i wyłącza, bo nie ma gdzie oddać ciepła.
maciek0000 napisał(a):
na VAG-u mam tylko taki błąd tylko nie wiem gdzie znaleźć ten czujnik aby go sprawdzić :
"17664 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY"
temperaturę na desce pokazuje mi ok
Czujnik temperatury jest czteropinowy, gdzie jedna para styków informuje ECU o temperaturze, a druga puszcza sygnał na deskę, dlatego może być do wymiany, chyba że ten twój pstryk odłącza tą parę do ECU, to po przekręceniu zapłonu ECU wariuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 19:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
nie pstryk jest zrobiony tylko na czujnik od dogrzewacza,
a tamten drogi czujnik to chcę sprawdzić ale nie wiem gdzie on jest wiem tylko że gdzieś na bloku silnika ( G62 )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
według mojej wiedzy G62 to dwu-pinowy niebieski daje odczyty do ECU, ( w AAB tylko do świec służył ),
cztero-pinowy zielony to termiczny włącznik dodatkowej pompki, wraz z czujnikiem do wskaźnika na desce
w dziale "diesel" wrzuciłem serwisówke o silniku i tam są te czujniki opisane w dziale układ chłodzenia
zdjęcie moje ACV 2001:

Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
ok dzięki poczytam o czujnikach i poszukam go pod maską

a co do dogrzewacza to muszę obadać jak w moim T4 jest włączony jest w obieg wody i może będę wiedział dlaczego działa tylko gdy pokrętło jest ustawione na ciepło ( grzanie )

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Kenobi napisał(a):
według mojej wiedzy G62 to dwu-pinowy niebieski daje odczyty do ECU, ( w AAB tylko do świec służył ),
cztero-pinowy zielony to termiczny włącznik dodatkowej pompki, wraz z czujnikiem do wskaźnika na desce
w dziale "diesel" wrzuciłem serwisówke o silniku i tam są te czujniki opisane w dziale układ chłodzenia
zdjęcie moje ACV 2001:

Kenobi ma racje, swoją odpowiedzią sugerowałem się swoim 1,9 TDI, jednak w TDI licznik i ECU niezależnie dostają sygnał o temperaturze silnika, z dwóch czujników, albo z jednego czteropinowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
a możecie mi powiedzieć jeszcze czy ten czujnik może mieć coś wspólnego z tą dziwną pracą dogrzewacza ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
według mnie nie, dogrzewacz ma swoje własne czujniki,
już kiedyś drążyłem temat, powiązań tego czujnika z dogrzewaczem i według tego co znalazłem nie ma żadnych


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 06:16
Posty: 19

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
ok dzięki czyli wnioskuję że to musi być coś z obiegiem cieczy tylko jeszcze nie wiem co...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB