T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 20:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 października 2010, 15:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.

Widzial ktos kiedys cos takiego? Nie moge tego ogarnac a zima sie zbliza prosze o pomoc...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/185 ... f5bea.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 16:30 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Witaj.
Zamieść zdjęcie lepszej jakości, tak aby dało się zobaczyć jak sterownik wygląda.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 października 2010, 14:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
I moze jakies numery / oznaczenia ktore napewno znajduja sie z tylu sterownika by daly tez podpowiedz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 października 2010, 19:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Na sterowniku brak jakichkolwiek oznaczen producenta modelu nie ma nic tylko to co zdjecie pokazuje tutaj w lepszym wydaniu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/759 ... 2c41e.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 października 2010, 19:37 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wyglada mi to na termometr a nie sterownik webasto. Ile i jakie przewody dochodzą do tego "sterownika" ?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 października 2010, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ida 2 kable... moge ustawic tak jakby temp zewnetrzna przy jakiej mogloby sie zalaczyc webasto taka niby moja teoria... i jeszcze cos nie rozgryzlem tego ale ma to cos wspolnego z stacyjka jesli nacisne ten przycisk color to po wylaczeniu stacyjki i spadku temp ponizej tej co ustawilem zapala sie dioda czerwona...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 października 2010, 21:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Mi też to wygląda na termometr a dwa kabelki to może czujnik temperatury zewnętrznej , jako że ma przełącznik temperatury wew.-zew. Swego czasu miałem też termometr który poniżej określonej temperatury wydawał z siebie dźwięki i migała dioda>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 października 2010, 22:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
jak bede mial troche wiecej czasu sprobuje rozgrzebac gdzie te kable ida ale gdzies pomiedzy slupkiem a deska rozdzielcza w dol....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 października 2010, 22:22 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Dwa kable to najprawdopodobniej zasilanie bądź przy zasilaniu bateryjnym czujniki temperatury.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 października 2010, 23:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Tak jak pisaliscie okazao sie to termometrem wrrrr.....

Orientowalem sie i jest mozliwosc podlaczenia do webasta D3WZ jakiegos sterownika zeby dzialalo jako ogrzewanie postojowe... Ktos juz to przerabial na forum moze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 października 2010, 08:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
dawca napisał(a):
Tak jak pisaliscie okazao sie to termometrem wrrrr.....

Orientowalem sie i jest mozliwosc podlaczenia do webasta D3WZ jakiegos sterownika zeby dzialalo jako ogrzewanie postojowe... Ktos juz to przerabial na forum moze?

D3WZ to dogrzewacz silnika i istnieje mozliwosc przerobienia go do pelnego ogrzewania . koszt w serwisie eberschprecher okolo 1000 zl , koszt samodzielnej przerobki pod warunkiem ze piec jest sprawny pompka wody i paliwa jest sprawna okolo 100 zl + zegar sterujacy lub sterowanie radiowe.
wiele osob na forum ma D3WZ przerobione na pelne ogrzewania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 19:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Piec działa załącza się poniżej 5 stopni i dogrzewa silnik. Może więcej szczegółów jeśli można odnośnie przeróbki na ogrzewanie postojowe.. zima idzie coś trzeba podlubać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 listopada 2010, 00:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
dawca napisał(a):
Piec działa załącza się poniżej 5 stopni i dogrzewa silnik. Może więcej szczegółów jeśli można odnośnie przeróbki na ogrzewanie postojowe.. zima idzie coś trzeba podlubać...



musisz zrobić obejście czujnika temperatury + dodatkowy wyłącznik do dmuchawy


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 listopada 2010, 00:29 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Dwóch czujników: temperatury zewnętrznej oraz płynu chłodzącego i zasymulować pracę alternatora tak aby napięcie nie cofnęło się na alternator.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 12:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 września 2010, 22:26
Posty: 18

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A sterowanie ? Jakis timer albo pilot?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 listopada 2010, 12:20 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Tak. Sterownik lub pilot.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 grudnia 2010, 21:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich! Ten temat bardzo mnie interesuje,mam kolegę,który to chce mi zrobić(ok500zł.)ale po waszym opisie sądze że nie jest to skomplikopwane,czy ktoś wie jak do tego się zabrać? Znalazłem opis wtyczki tego dogrzewacza,opisał go kolega z forum stefany: 1 + aku na stale
2 - aku na stale
3 i 4 pompka paliwa [ napiecie po uruchomieniu pieca .pin 3 i 4 w piecu przed 99 ]
5 diagnoza [ brak napiecia]
6 + czujnik temp [mamy cieplo powyzej 5 stopni wiec brak napiecia ]
7 + z alternatora [ po uruchomieniu silnika ]
8 wolny w twoim przypadku [ piece do 99 mialy wolny pin ]
po tabliczce widac ze masz piec do 99 r .
odpal auto sprawdz napiecia jezeli wszystkie beda oprocz 6 [ temp. otoczenia wyzsza niz 5 stopni ] podaj + na pin 6 i sluchaj czy piec zrobi test. jezeli nie zrobi testu bedzie cisza to wyciagnij piec i sprawdz swiece lub ja wymien jezeli zas zrobi test a nie wystartuje sprawdz napiecie na pin 1 i pin 2 a jezeli zrobi test i wystartuje to czujnik temp do wymiany
nastepnie sprawdz pompke paliwa podajac na pin 3 i 4 [ we wtyczce po stronie auta , na rozpietej wtyczce ] + i - . nie podawaj napiecia na stale tylko dotykaj + [ - moze byc na stale ] i powinienes slyszec cykanie pod autem w okolicy zbiornika.jezeli bedzie cykalo znaczy pompka ok.
moze byc rowniez uszkodzony sterownik ale najpierw sprawdz te usterki

Sprawa jest taka że mam auto z 2002r. i coś tam kolega mówi ,że w dogrzewaczu coś jest inaczej po 99r.Drodzy koledzy ,może jakąś wskazówkę jak się za to zabrać,(bo elektryka nie moją mocną stroną),a nie chcę czegoś zepsuć,albo kogoś,kto z okolic Poznania by to zrobił za trochę mniejsze pieniądze(bo uważam że 500zł,to trochę dużo,jak za taki zakres prac co opisujecie)

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 grudnia 2010, 22:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
wojnadk napisał(a):
Witam wszystkich! ,który to chce mi zrobić(ok500zł.)

Sprawa jest taka że mam auto z 2002r. i coś tam kolega mówi ,że w dogrzewaczu coś jest inaczej po 99r.Drodzy koledzy ,może jakąś wskazówkę jak się za to zabrać,(bo elektryka nie moją mocną stroną),a nie chcę czegoś zepsuć,albo kogoś,kto z okolic Poznania by to zrobił za trochę mniejsze pieniądze(bo uważam że 500zł,to trochę dużo,jak za taki zakres prac co opisujecie)

wojna


co ten kolega chce zrobić?

niby co ma być innego po99r


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 09:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
andrewa1 napisał(a):
wojnadk napisał(a):
Witam wszystkich! ,który to chce mi zrobić(ok500zł.)

Sprawa jest taka że mam auto z 2002r. i coś tam kolega mówi ,że w dogrzewaczu coś jest inaczej po 99r.Drodzy koledzy ,może jakąś wskazówkę jak się za to zabrać,(bo elektryka nie moją mocną stroną),a nie chcę czegoś zepsuć,albo kogoś,kto z okolic Poznania by to zrobił za trochę mniejsze pieniądze(bo uważam że 500zł,to trochę dużo,jak za taki zakres prac co opisujecie)

wojna


co ten kolega chce zrobić?

niby co ma być innego po99r

no nawet to ze pompka paliwa jest zasilana tylko + z pieca pin 4 a - ma na stale i jak podlaczysz piec po 99 do instalacji przed 99 to nie wystartuje bo nie bedzie widzial pompki paliwa.
po 99 na pinie 3 jest sterowanie przekaznikiem nawiewu a przed 99 - pompki paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 23:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 października 2010, 21:40
Posty: 94
model: carawelle syncro
silnik: 2.5TDI AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich! Czy ktoś wie z szanownych kolegów jak za to się zabrać krok po kroku,ew. by mi to zrobił za cenę niższą niż chce zedrzeć ode mnie mój kolega,sprawa jest dosyć pilna,elektryka nie jest moją silną stroną,ale od czegoś trzeba zacząć,nadmienią że mój dogrzewacz działa bez zażutu.Pompa obiegu też.

wojna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB