T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2022, 19:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Witam wszystkich, jako że modyfikuje ogrzewanie w moim busiku i zmieniam zawór z mechanicznego na elektrozawór N172. Problem jest w tym,że zawor który jest z samochodu dawcy nie zamyka się. Czy jest dostepny jakiś nowy zamiennik, który będzie pasował, może ktoś miał podobny problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 12:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
śledzik, bo tez zamieniłem mechaniczny na elektryczny. Mój też puszcza przy pełnym zamknięciu i planuje go rozebrać, bo jest prawdopodobieństwo, że padła tylko uszczelka grzybka i może się uda coś podebrać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Ja rozebrałem mój zawór ale niestety oprócz uszkodzonej uszczelki na grzybku, pęknięta jest membrana osłabiająca ten tłoczek który wypycha elektromagnes. Problem w tym, że po podaniu napięcia na cewkę nic się nie dzieje. Trzeba ruszyć ten mechanizm palcem to dopiero się wysuwa. Raczej się nie da naprawić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2022, 12:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Aa, to u mnie działa. Jest do tego specjalny przekaźnik, który sterowany pokrętłem na desce domyka cyklicznie ten zawór z różną częstotliwością, niestety nawet przy pełnym zamknięciu zawór się puszcza.
Mógłbyś wrzucić fotkę tej uszczelki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2022, 17:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Jutro zrobię zdjecie i podeślę. Ja chyba będę dorabiał mocowanie i przerabiał węże i zamontuje inny zamiennik, od nowszego VW, bo te oryginalne od t4 są od 100zl w stanie niewiadomym. A chyba nie warto ryzykować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2022, 23:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jestem za, jeśli opanujesz sterowanie tym zaworem. Poza tym, przy zamiennikach - nawet mechanicznych - bywa problem ze średnicą króćców. T4 ma fi 20, a typowa to fi 16 do 18


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lutego 2022, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Proszę zdjęcia zaworu oryginalnego

Załącznik:
20220217_084822m.jpg

Załącznik:
20220217_084839m2.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lutego 2022, 19:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Co do mojego planu, to wygląda on tak, że sterowanie zaworu będzie za pomocą oryginalnego przekaźnika 152. Myślę ze nie będzie różnicy jaki podłącze elektrozawór. Dziś przyszedł z hurtowni zawór Borsehung B18981, fajnie bo widać, że to oryginał ze zeszlifowanymi znakami fabrycznymi, ma średnicę króćców 20mm, jedynie co to trzeba wymienić konektor na odpowiedni z nowszego VW. Węże dopasowałem pozostało jedynie dorobić mocowanie do ściany grodziowej. muszę ogarnąć wiązkę wewnątrz auta i sprawdzić działanie. Zdjęcia poniżej

Załącznik:
20220217_091917m.jpg

Załącznik:
20220217_091932m.jpg

Załącznik:
20220217_084632m.jpg

Załącznik:
20220217_084616m.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor macvan podziękował: Adampio (wtorek, 22 lutego 2022, 13:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 13:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dzięki, jeśli będzie współpracować z oryginalnym sterowaniem to jedyny dla mnie problem to cena (ponad 300 zł)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 20:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Na chwile obecna to tylko na chwilę odpaliłem silnik i wygląda na to, że zawór działa poprawnie zamyka się i otwiera przy maksymalnych ustawianiach na pokrętle, nie wiem jak tylko wygląd działanie na przykład przy nastawieniu na polowę. Samo sterowanie działa banalnie, napięć jest podawane z różną częstotliwością. Muszę poskładać samochód i się przejechać ale na razie to za szybko się nie zapowiada. Co do ceny to można go kupić za około 250zł. A używka to zawsze używka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 21:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
U mnie w aucie to chociaz z tym problemów nie mam i działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Ja mam tylko jedną wątpliwość, bo gdy ustawie suwak na tryb z włączonej klimatyzacji do elektrozaworu nie dochodzi napięcie i nie działa sterowanie pokrętłem znaczy to że gorący płyn będzie krążył przez tylny grzejnik zresztą jak i przez przedni. Teraz pytanie czy nie będzie to wpływało na grzanie w środku auta przez ten tylny grzejnik. Jak jest w waszych T4 i jakie wersję klimatyzacji posiadacie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 21:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
W tym przypadku nie pomogę , ponieważ dopiero będę doprowadzał taki układ do stanu pozwolający na korzystanie.
Po ustawieniu na klimę ( u mnie nie działa ) nadal działa normalnie . Ciepłe wieje i jak zamknę dopływ na pokrętle to jest zimne.
Jedynie przełączenie na klimę wyłącza wentylator przedni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 22:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Maja a ty masz klima dwustrefowa czy tylko przód?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 22:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie włącznie klimatyzacji wyłącza dolno-tylny wiatrak, czy klima oddziałuje także na zawór, nie sprawdzałem, a ze schematu ciężko coś wydedukować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 22:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
No właśnie u mnie też to tak działa tyle, że ja to dopiero uruchamiam bo całość pochodzi z innego samochodu. Ustawienia z klimatyzacja dział nawiew sufitowy, bez działa z podłogi. Chciałbym tylko się upewnić, że to co mam działa tak jak powinno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2022, 23:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie klima (tylko przód) z benzyniaka jest dokładana do 2,4D, więc nie wiem czy tak jest fabrycznie, ale wydaje się to racjonalne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2022, 05:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Także mam klimę tylko z przodu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2022, 20:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Mój zestaw również jest z 2.5 benzyny. Chciał bym tylko się dowiedzieć czy po ustawieniu na włączoną klimatyzację zawór nie dostaje zasilania, czyli jest otwarty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2022, 20:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Jeśli włączasz klimę to tylny nawiew działa i możesz regulować temperature powietrza. Nie działa przód.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB