T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 24 stycznia 2021, 15:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 20:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3078
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 205 razy
Pomógł: 127 razy
BUNIEK napisał(a):
Adampio napisał(a):
Panowie, czy ktos potrafi rozwinac slogan dotyczacy Ebera Airtronic D2 "regenerowane w Niemczech, z gwarancją"? Bez zegara sterujacego (w zamian potencjometr i pstryk) - 1200 peelenów ale nie od ręki tylko jak się zamówi w onej Niemcowni

Bez zegara czyli coś takiego http://rima-sklep.pl/ogrzewanie-postojo ... 69,pl.html , a 1200 peelenów domyślam się że chodzi 1200 zł.
Funkcjonalnie na 100% to samo, takie samo pudełko tyle że bez LED-a i z innym pokrętłem.
1200 PLN to oczywiście 1200 obecnych złotych polskich. Taka cena to ok. 40% nówki sztuki czyli taniej o równowartość paliwa na około 4500km w trasie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 20:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
Taki włącznik właśnie sobie robię i nie powinno przekroczyć 30zł, ale najpierw potrzebuję wsadu do sterownika i dopiero wtedy sprawdę czy wszystko będzie hulać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 11:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć,
Podepne sie pod temat:
Chce podłączyć suche webasto, najchetniej pod fotel pasażera. Autko to multik '95 2,5 benzyna, bedzie wykorzystywane do nocnego siedzenia w nim przy obserwacjach astronomicznych, wiec odglos pracy nie bedzie przeszkadzał. Raczej nie zakladam ze bede zima campingi ze spaniem robil.
Przekopalem forum, szukajką też sie posłużyłem, i owszem. Ale nie znalazlem jakichs konkretnych fotek czy informacji odnosnie montażu pod fotelem.

Naprostujcie mnie jesli coś źle myślę, ale plan jest taki:
Montaz dodatkowego aku po fotel kierowcy,
montaz webasto 3500 ST pod fotel pasażera, 43 cm.. Powinno sie zmiescic.
Nawiew do tylu, ssanie spod fotela,
Powietrze do spalania i wydech w dół pod fotelami i dalej jak zwykle, tlumik w nadkole
Pobor paliwa (benzyna) igłą przez dekiel pompy
Sterowanie niezalezne od reszty samochodu gdzies w wygodnym miejscu, chetnie z pomiarem temperatury zeby sie dalo to jakos ustawić.

Ktos tak robił? Ktos tak ma?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 11:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2671
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 153 razy
Pomógł: 217 razy
W dol pod fotelami jest chyba zbiornik paliwa.
Nie wiem czy sie polubia z wydechem z piecyka :)
Mam piecyk w srodku ale jesli drugi raz bym go montowal napewno dal bym go na zewnatrz.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 13:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 986
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 76 razy
Zmieści się bez problemu. siedząc w aucie z tyłu patrząc do przodu webasto dajesz do prawej ściany podstawy fotela. Zasys i spaliny wyjdą między podłogą a zbiornikiem pod prawy próg. jest tam na tyle miejsca ze wszystko się mieści. moim zdaniem przy takim montażu wystarczy 2kw bo strat ciepła praktycznie nie ma wcale.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: kuba_mysluk (niedziela, 12 listopada 2017, 21:28)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 16:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 65 razy
hoopsii napisał(a):
Zmieści się bez problemu. siedząc w aucie z tyłu patrząc do przodu webasto dajesz do prawej ściany podstawy fotela. Zasys i spaliny wyjdą między podłogą a zbiornikiem pod prawy próg. jest tam na tyle miejsca ze wszystko się mieści. moim zdaniem przy takim montażu wystarczy 2kw bo strat ciepła praktycznie nie ma wcale.


też bym się skłaniał do wersji 2000ST ( tańsze i mniejsza ) i w zupelności w T4 wystarczy. Na którykolwiek model się zdecyduszej to oba mają włączniki z regulacja temperatury. Nie potrzeba żadnego czujnika urzadzenie mierzy temp na wlocie i na podstawie tego grzeje tak jak ustawisz na pokrętle. Kiedyś jak chciałem zamontowac B1L w swoim starym multivanie to z barku miejsca na wydech odpuściłem sobie podstawę pasażera, papatrzpomierz dokładnie zanim zaczniesz wiercić dziury.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook



Za ten wpis autor vwyogi podziękował: kuba_mysluk (niedziela, 12 listopada 2017, 21:29)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 23:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Dzieki chłopaki :)
Wiem ze lepiej pod autem montować, no ale jesien jest i sie nie piszę na lezenie pod samochodkiem. Bardzo to webasto glosne jest? Z jednej strony spac raczej nie bede, z drugiej kto wie?

Nie mam tych kanałów do webasta, jesli montowac pod podłogą to trzeba by skadś wytrzasnac. Chyba zeby na elementach zwyklych kanalow wentylacyjnych to robic i wiercic dziury otwornicą. Zawsze łatwiej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 10:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 986
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 76 razy
Jeśli dasz pod podłogą to na pewno będziesz potrzebował czujnik zewnętrznego bo są duże straty temperatury i nawet jak dasz minimum to bedzie mocno grzało i ciężko wyregulować odpowiednią temp. Ja mam pod spodem 2000st i dopiero po pidpieciu czujnika jest ok. Ma 2kw a i tak chodzi na 1/3mocy. Chyba ze dasz STC ono jest sterowane cyfrowo i mierzy temperaturę co do stopnia przy zagarze. Kolega ma airtopa 2kw pod prawym fotelem z manualnym pokrętłem i jest maga zadowolony. Zero strat. Ustawił na 1/3 i jest cicho i ciepło. Pamiętaj też ze 2kw zawsze będzie oszczędniejsze w poborze prądu a to bardzo istotne. Arecki z tego forum ma 2000stc w środku miedzy fotelem z lodówkà a boczkiem i też jest ok. Doczytaj cały wątek dokładnie jest opisane co zrobić z kanałami jak chcesz dać pod spodem.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Ostatnio edytowano wtorek, 14 listopada 2017, 10:04 przez hoopsii, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor hoopsii podziękował: kuba_mysluk (niedziela, 12 listopada 2017, 21:28)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 11:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki za info, poszukam 2000 ST, pomysl byl na 3500 dlatego ze T4 ma byc samochodem głównie do obserwscji astronomicznych, tam sie ciagle drzwi boczne otwiera, wlazi i wylazi...

Musze to załóżyc szybko a nie mam cieplego garazu, mozliwe ze teraz wrzuce pod fotel a latem zamontuje pod spodem.

Może ktoś zrobić fotki takuego pod fotelem? Wdzieczny w browarze pozostanę do najbliższego spotkania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 10:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Nie moge znaleźć uzywanej 2000 ST w benzynie, wiez zamowilem to 3500, silniejsze. Zamowilem i czekam
No i przekonaliscie mnie co do montażu pod autkiem, sklaniam sie do nawiewu przez nagrzewnicę tylną. Zasysanie zimnego powietrza raczej okrągłym otworem, jak ktorys z kolegów zrobił. Oryginalne rozwiązanie z cieciem progów jakoś nie usmiecha mi sie - zwlaszcza robienie tego późną jesienia na podwórku... Wrzucę zdjecia dla potomnych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 grudnia 2017, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3078
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 205 razy
Pomógł: 127 razy
A już miałem nadzieję, że Kolega przetestuje Ebera pod fotelem pasażera w moim roczniku Multivana :(
Czy ktoś ma piecyk pod fotelem w aucie z koziołkami? Pytam bo moim zdaniem mocowanie koziołka do podstawy fotela przedniego koliduje nieco z wylotem ciepłego powietrza. Czyli żeby nie podgrzewać głównie fotela trzeba by chyba wypuścić spod fotela rurę karbowaną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 22:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Przyszlo mi to 3500ST, właśnie uruchomilem na stole, i:
Dość głośne jest, nie powiem... Ale powiem ze przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł.
Mam multika, z oryginalnym łóżkiem i zupełnie nie oryginalnym LPG, butla pod półką w bagażniku. Czyli moge zapomnieć o płaskiej podłodze i ew. wykorzystaniu jej do okazjonalnego transportu czegokolwiek, bo z tylu sterczy cholerna butla.
No to może zamontować Webasto pod tylnym siedzeniem?? Wdech i wydech rzucić pod spód, zakombinować cos z wężykiem paliwowym, wyizolowac akustycznie Armaflexem lub gęstą pianką sam agregat a nawiew i wywiew dać elastycznym przewodem powietrznym na front łóżka, tak by sie je spokojnie otwierało..

Pod siedziskiem tylnego fotela miejsca jest po kokardkę, pod spodem nic absolutnie nie ma, wywiercic otwory dwa i po sprawie.

Co myslicie? W busach widywalem Webasta pod tylnymi fotelami, moze i tu nie bedzie głupio?

Pzdrw

Kuba


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 23:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3078
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 205 razy
Pomógł: 127 razy
@kuba_mysluk
Ponoć suche webasta są w miarę ciche dopiero przy minimum mocy. Starałeś się już sterować mocą pieca i czy wywołuje to jakieś zmiany akustyczne?

A co do mocowania pieca pod fotelem pasażera to chodzi mi o ograniczenie naturalnego wylotu spod fotela widoczne na fotce. Wstępne przymiarki przy użyciu prostokątnego kartonika sugerują, że wylot pieca byłby w dużej części przesłonięty mocowaniem koziołka. Czy w naturze też to tak wygląda?

Disklajmer dla dociekliwych: to lustrzane odbicie fotki anglika


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 00:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Może jutro zrzucę fotel i zerknę jak to wchodzi tak w ogóle. Z takiej ogolnej przymiarki wychodzi ze sie zmiesci, ale myślałem zeby go skośnie mocować, a nawet wyciąć otwór w koziolku

Co do sterowania to nie dostalem zewnetrznego czujnika temperatury wiec webasto szło na tym co jest na wlocie, wiec na pelnej mocy. Przez moment myslalem ze czujnik jest w tym takim pilocie, ale niestety...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 grudnia 2017, 00:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3078
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 205 razy
Pomógł: 127 razy
kuba_mysluk napisał(a):
Z takiej ogolnej przymiarki wychodzi ze sie zmiesci, ale myślałem zeby go skośnie mocować, a nawet wyciąć otwór w koziolku
Chodzi Ci o podstawę fotela pasażera? Bo koziołek jako taki od dołu jest wybitnie ażurowy :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 grudnia 2017, 13:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Kupiłem podstawe pod aku, to przypasuje tam 3500ST i zrobie foto jak sie miesci.

Ciagle sie zastanawiam gdzie wsadzic to webasto...



Za ten wpis autor kuba_mysluk podziękował: Adampio (sobota, 9 grudnia 2017, 09:48)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 grudnia 2017, 08:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
Nie mogę wstawić zdjęć z Androida, zmniejszylem jak trzeba..
W każdym razie 3500ST miesci sie pod fotelem na ukos, nadmuch cieplego powietrza jest nieco przesloniety przez mocowanie fotela podwieszonego.

A ja coraz bardziej sklaniam sie do montazu pod łóżkiem, z kanałem nawiewnym elastycznym wypuszczonym na front łóżka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 grudnia 2017, 10:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3078
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 205 razy
Pomógł: 127 razy
Dowiedziałem się właśnie, że wadą ulokowania pieca pod fotelem jest wydech po prawej stronie i dmuchanie spalinami do wnętrza przystawki namiotowej. Ja jeszcze nie mam i nie wiem kiedy mieć będę ale warto wiedzieć o takiej przypadłości.

Natomiast co do lokalizacji podłóżkowej to czy nie masz u siebie maskownicy, z której wystaje "rączka walizki" kanapy? Bo jeśli masz to jak planujesz dostarczać ciepłe powietrze do przestrzeni pasażerskiej przy złożonej kanapie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 grudnia 2017, 22:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 40
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 1 raz
No ale raczej jak uzywasz webasta to przystawka namiotowa jest złożona..

Oczywiście ze mam maskownice pod łóżkiem. I mam tez takie elastyczne rury, płótno i plastik plus sprężyna stalowa, do gorącego powietrza właśnie. Używa sie tego w ukladach ogrzewania samolotów i w przemysle.. Zakres skladania sie tego weza jest taki że ruchy łóżka jestem w stanie nimi spokojnie zniwelować.
Czyli: kratka nawiewu cieplego w maskownicę łóżka, od kratki do webasta w/w przewod elastyczny, a zasysanie albo zostawie otwarte (a niech ciagnie spod łóżka), albo podobnym przewodem w dogodnym miejscu (od bagażnika do maskownicy łóżka)

Paliwo, wdech i wydech pieca pod podłogą oczywiscie; pobor paliwa iglą przez pompę. Pompka webasta pod podłogą, a wszystko co sie da zaizolowanie akustycznie np Armaflexem.

Sterownik na słupek przy oparciu tylnego fotela, i tam tez czujnik temperatury. Zasilanie z akumulatora dodatkowego podlaczonego do podstawowego aku poprzez separator akumulatorów 40A chyba wystarczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 grudnia 2017, 23:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 65 razy
Brzmi teoretycznie dobrze. Zasysanie może w tskim przypadku być bez rury. Będzie cyrkulacja powietrza pod łóżkiem a to dobre vo zawsze jak składałem łóżko po chłodnej nocy to strasznie waliło zimnem spod łóżka. Największy minus tego rozwiązania to hałas jaki będzie generować urzadzenie nawet najniższym biegu, ja bym nie pospał. Dodatkowo stracisz na funkcjonalności bagażnika. Dodatkową trudność na jaką napotkasz przy montażu to grubość podłogi ( deska + pofalowana podłoga)


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 186 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mjanusz69 i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB