T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 14:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 187 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 20:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
barti87 napisał(a):
na wyżej pokazanym zdjęciu widać jest że kable zasilające webasto puszczone są w poszyciu progu .. czy tak jest oryginalnie nie wiem chyba nie ale ostatnio miałem t4 gdzie było zamontowane od nowości wszystko co trzeba sobie podpatrzyłem i widziałem że kable szły pod zbiornik i były wypuszczone pod fotelem kierowcy.. i tu mam problem bo zapomniałem w którym miejscu zrobić otwór(pod fotelem) czy mógłby ktoś zrobić fotkę


jak masz podstawę pod aku jak na zdjęciu to przed półka po środku. Tu jeszcze nie wywiercone, ale to jest w tym mijscu gdzie nie ma wykładziny
Obrazek


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook



Za ten wpis autor vwyogi podziękował: barti87 (wtorek, 10 lutego 2015, 21:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lutego 2015, 10:59 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Szkoda wiercić w nadwoziu. Kabel można poprowadzić po podłodze pod wykładziną a do komory silnika przeciągnąć wykorzystując fabryczne otwory w ścianie grodziowej.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lutego 2015, 11:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
slimak napisał(a):
Szkoda wiercić w nadwoziu. Kabel można poprowadzić po podłodze pod wykładziną a do komory silnika przeciągnąć wykorzystując fabryczne otwory w ścianie grodziowej.


Od dodatkowego aku to tak, ale od pieca zamontowanego pod podłogą, to musisz wywiercić otwór pod siedzeniem, bo tam przecież podłączasz piec pod dodatkowy aku i umieszczasz przekaźniki, bezpieczniki i sterownik w przypadku D2L.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lutego 2015, 11:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
"Instalacja piec - akumulator pod siedzeniem" można wykorzystać otwór w którym idzie linka hamulca ręcznego jest tam wystarczająco miejsca, oczywiście przy dobrym zabezpieczeniu kabli przed przetarciem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lutego 2015, 11:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
radecki napisał(a):
"Instalacja piec - akumulator pod siedzeniem" można wykorzystać otwór w którym idzie linka hamulca ręcznego jest tam wystarczająco miejsca, oczywiście przy dobrym zabezpieczeniu kabli przed przetarciem.



Nie da rady. Za dużo tych kabli. Nic zlego w wywierceniu otworu jak w oryginale.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lutego 2015, 13:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
oczywiście zrobie jak oryginał zdarłem trochę tej maty wygłuszającej i widzę że w tym miejscu które wskazał mi vwyogi są punkty nabite fabrycznie w którym miejscu ma być dokładnie otwór ,, pamiętajcie że mam drzwi rozsuwane z obu stron i tam w progu puszczać kable raczej nie bardzo .. a jeden mały otwór nie zaszkodzi , mam jeszcze problem największy mianowicie próg("stopień) od tych rozsuwanych LEWYCH drzwi nie mam tam już za bardzo miejsca na oryginalny kanał zasysanego powietrza


i wyszło mi to tak:
Obrazek


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 lutego 2015, 16:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
Kenobi napisał(a):
ten kawałek płaskiej podłogi to jest zgrzana nakładka z wypłaszczeniem, nałożona na pofalowaną podłogę,
ja szukałem po szrotach i w końcu znalazłem budę z podłogą po wlot nagrzewnicy ( z pobieżnej obserwacji wygląda tak samo jak pod wlot webasta ), czekam aż ją wykopią ze sterty aby była możliwość wycięcia



Właśnie przerabiam ten temat i okazuje się że ten kawałek podłogi z dziurą do nagrzewnicy nie jest identyczny otwór jest 1 +- 1.5cm za szeroki ale to chyba nie duży problem żeby go troszeczkę zmniejszyć


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 lutego 2015, 16:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
barti87 napisał(a):
Kenobi napisał(a):
ten kawałek płaskiej podłogi to jest zgrzana nakładka z wypłaszczeniem, nałożona na pofalowaną podłogę,
ja szukałem po szrotach i w końcu znalazłem budę z podłogą po wlot nagrzewnicy ( z pobieżnej obserwacji wygląda tak samo jak pod wlot webasta ), czekam aż ją wykopią ze sterty aby była możliwość wycięcia



Właśnie przerabiam ten temat i okazuje się że ten kawałek podłogi z dziurą do nagrzewnicy nie jest identyczny otwór jest 1 +- 1.5cm za szeroki ale to chyba nie duży problem żeby go troszeczkę zmniejszyć


Po wycieciu dziury w podłodze ja tą falistoś lekko sklepałem i po nałozeniu kanału gumowego dobrze uszczelniłem sikaflex z dwóch stron i jest elegancko.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 października 2015, 20:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Gdzie się wtyka koniec rury, którą piec D2L zasysa powietrze potrzebne do spalania?? Kiedyś wiedziałem, ale nie mogę sobie przypomnieć.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 października 2015, 21:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w miejscu gdzie podłoga z przestrzeni pasażerskiej idzie w górę do foteli pierwszego rzędu jest otwór, praktycznie centralnie z szerokości


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2016, 22:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dojrzewam do suchego webasto i pojawiło się parę pytań:

1. czy wybrac D3L czy D1L? Ma być tylko do spania i mam już Webasto mokre.

2. na Alledrogo więcej tych słabszych (1,8 kW) ale 3kW miewają gumowe kanały czyli nie trzeba ich samemu strugać

3. czy piec zamontowany pod podłogą musi mieć jakąś obudowę przeciwodno-przwciwbłotną?

4. Wszystkie oferowane używki są na 24V ale już tu pisano żeby zastosować przetwornicę. Jeśli tak to co ze świecą bo chyba taka przetwornica jej nie pociągnie?

5. Czy D1LC(ompact?) wejdzie pod fotel pasazera, szczególnie z zaczepem do koziołka, i czy pod spodem jest miejsce na wyprowadzenie poboru powietrza do spalania i odprowadzenie spalin?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 12:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Montuj pod autem. Powinna być skrzynka metalowa . Ochroni ci całe webasto. Miejsca jest sporo. Zasys daj obojętnie gdzie. Wywierć otwór o średnicy 50mm i wstaw zwykłą "czerpnię" powietrza np ebera. Wlot ciepłego najłatwiej dać w tylną nagrzewnicę. Jest w niej fajne miejsce na to i nie będziesz musiał robić dodatkowych otworów w podłodze. Osobiście nie brnąłbym w webasto 24v.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 15:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dzięki za odzew. Oglądałem zalinkowaną przez kol.Probe przeróbkę i jestem ciekaw czy w Polsce też ktoś wciął się w obudowę dolnej nagrzewnicy. Bo taka zapasową obudowę mam i mogę się bez ryzyka pobawić. Oryginalny chwyt powietrza wygląda imponująco, ale nie jest prosto go kupić. Możesz coś więcej napisać o tym uniwersalnym chwycie fi 50?

No i co konkretnie przemawia przeciw użyciu pieca na 24V i przetwornicy 12/24V?
na tym obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/5337912200_1364244831.jpg dopatrzyłem się że w D3LC świecę załącza zewnętrzny przekaźnik ale cały prąd idzie chyba przez sterownik i tu może być jakiś problem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 16:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Adampio napisał(a):
na tym obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/5337912200_1364244831.jpg dopatrzyłem się że w D3LC świecę załącza zewnętrzny przekaźnik

Ale to jest obrazek od D1LC, a jest to dość istotne w kontekście równoległego tematu <ojojoj> ??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 grudnia 2016, 17:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
No i tak są efekty forumowania przez telefon :)
Poszukam schematu do D3L i podumam ale pytanie nadal aktualne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 00:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
24v webasto bedzie dużo więcej prądu zużywało na przetwornicy. Mam u siebie wpiety wąż od ciepłego tak jak jest na zdjęciu. W nagrzewnicę. Kolega jeszcze jeden też identycznie. Wlot dałem z lewej strony kanapy. Kilka cm od lewego boczku. Otwornicą na wylot. Przeglądałem oryginalne instrukcje montażu webasto do t4 i tak właśnie zalecali. U jednego niemca też identycznie zamontowane widziałem. Rury spiro pod podwoziem ociepliłem żeby za dużych strat nie było.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6595106061


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: Adampio (wtorek, 13 grudnia 2016, 00:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 01:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Znakomity pomysł z tym chwytem, bo rżnięcie dwóch dziur w progu mocno dyskusyjne. W taki razie spokojnie szukam pieca na 12V <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 10:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
hoopsii napisał(a):
Wlot dałem z lewej strony kanapy. Kilka cm od lewego boczku. Otwornicą na wylot. Przeglądałem oryginalne instrukcje montażu webasto do t4 i tak właśnie zalecali. U jednego niemca też identycznie zamontowane widziałem.



Hoopsil a daj jakiegos linka albo zdjecie gdzie vw zaleca montaz zasysania powietrza tak jak u Ciebie. Jak dla mnie to dziwne ze vw tak sugerowalo, raczej mało prawdopodobne. Mam instrukcje montażu z VW z początku lat 90 tych jak zamontowac D1L/B1L w pojedynczej kabinie i sugerują przy lewarku zmiany biegów.
Na forum jest tez mój temat ze zdjęciami jak montowac D3LC i ja wycinalem dziury w progu, jest trochę zabawy ale to najlepsze rozwiązanie.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 10:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
W zasadzie co za różnica skąd powietrze zasysa i którędy wdmuchuje gorące.
Chyba każdy robi jak mu najbardziej pasuje, jak mu się wydaje najmniej inwazyjnie itp., w zależności od posiadanej wersji samochodu. Czasem inwencja twórcza jest lepsza niż rozwiązania fabryczne.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2016, 13:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Poczytałem wątek @wvyogi-ego o montażu ogrzewania i tym bardziej przekonałem się do wersji @hoopsii-la :shock:
Jedyne co MSZ grodzi to przypadkowe rozdeptanie plastikowego sitka lub uszkodzenie go ładunkiem, gdy się będzie busem jakiś złom wozić przy wyjętej kanapie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 187 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB