T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 187 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 grudnia 2017, 23:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Mocowanie pieca mozna dorobic zeby z deska i pofalowana podloga nie kolidowalo.
Np.jak tutaj http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f= ... 2&start=20
Ale ja Vwyogi pisze piec halasuje i dobrze byc w ogolnym znieczuleniu podczas spania.
Mozna dorobic obudowe i go wyciszyc,bo nawet rzucenie spiwora na piec powoduje ze halas jest zdecydowanie mniejszy.
Ja sie juz do wyciszenia ktorys rok zabieram i jakos do tej pory zeszlo


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Ostatnio edytowano niedziela, 10 grudnia 2017, 00:28 przez kurol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 grudnia 2017, 23:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@kurolu:
jak/którędy Ci to dmucha gdy masz złożoną kanapę? Miejsce kuszące bo i tak nie wykorzystane na nic innego.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 grudnia 2017, 00:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
W krotkim chyba tam piec nie wejdzie.
Dmucha przez zalozona rure aluminiowa elastyczna,cos jak spiro do piecykow lazienkowych.
Nie mam maskownicy dolnej do wyrka wiec dmucha gdzie sobie rure wywine :)


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: Adampio (niedziela, 10 grudnia 2017, 01:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 grudnia 2017, 01:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
kurol napisał(a):
W krotkim chyba tam piec nie wejdzie.
Chyba masz racje <44>
Long ma longi rozstaw osi, czyli wracam do miejsca równoległego do lewego koziołka...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 grudnia 2017, 09:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Ja nie robie kampera zimowego, tylko samochod na obserwacje astronomiczne, wiec zasadniczo halas nie jest jakimś problemem szczególnym.

Piec da sie zaizolowac akustycznie np znaleźć/zrobić skrzynke, i zalac pianką, (owijajac piec uprzednio folią, zeby sie nie przykleilo i bylo rozbieralne), albo ciasno dopasować styropian. Wszystko jak najszczelniej oczywiście, zwlaszcza podstawka i okolice wydechu. Największy problem z halasem ktory idzie kanałami, tu w zasadzie nic sie nie da zrobic. Są tlumiki kanalowe do wentylacji, ale raczej nie do zastosowania u nas. Moze dam dluzsze kanaly i je zawine w ksztalt S.

Wiem ze trace miejsce, ale to pod kanapą jest dla mnie slabo wykorzystywalne - w bagazniku siedzi butla LPG, musze odsuwac łóżko i podnosic oparcie zeby tam sięgnąć.

Coraz bardziej mi sie taka instalacja podoba, praktycznie wszystko poza wydechami i doprowadzeniem paliwa
da sie zrobić od środka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 grudnia 2017, 12:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 31 sierpnia 2016, 00:33
Posty: 19
Lokalizacja: Jarosław
model: t4
silnik: ajt, acv, acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Nie przesadzajcie z hałasem, w trakcie uruchamiania owszem jest głośniej, ale podczas pracy na najniższym "biegu" jest względnie cicho, oczywiście słychać szum, ale mi osobiście nie przeszkadzał.
Piecyk zamontowany pod fotelem pasażera przednim


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 grudnia 2017, 21:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
maxiek napisał(a):
Piecyk zamontowany pod fotelem pasażera przednim
Wczołgałem się pod automobil i... lekkie zaskoczenie <szok>
Zbiornik od prawa do lewa i jeszcze osłonięty jakąś blachą. Czy w każdej Teczce nad zbiornikiem po prawej stronie jest jakaś przestrzeń pozwalająca na bezkolizyjne montowanie suchego webasta? Bo u mnie idą tamtędy rurki nagrzewnicy podpodłogowej.
Czy może ktoś niedawno zdejmował zbiornik albo nie niedawno ale ma dobrą pamięć i mógłby opowiedzieć jak wygląda przestrzeń nad zbiornikiem po prawej stronie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 grudnia 2017, 10:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Webasto suche jest montowane po lewej stronie, a nie po prawej, po przeciwnej stronie jak nagrzewnica tylna. Nie nad zbiornikiem tylko za zbiornikiem. Moim zdaniem cytat użyty przez ciebie odnosi się do wnętrza samochodu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 grudnia 2017, 11:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kenobi napisał(a):
Moim zdaniem cytat użyty przez ciebie odnosi się do wnętrza samochodu.
Jak najbardziej odnosi się do wnętrza, ale poza piecem websato ma także wydech, chwyt powietrza do spalania oraz zasilanie paliwem. A te są już pod podłogą, stąd moje pytanie o dostateczną przestrzeń pod podłogą.
W tzw.międzyczasie stwierdziłem, że zbiornik ma po prawej stronie uskok, który rodzi jakąś nadzieję o ile nie będzie kolizji z rurkami do nagrzewnicy podpodłogowej :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 grudnia 2017, 12:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 19:57
Posty: 56
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna
model: T4 Multivan '95
silnik: 2,5 B + LPG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
Uff, wreszcie zamontowałem.
Straszne druciarstwo, az mi wstyd. Ale dziala i robi ciepło jak trzeba. Jeszcze zamocowac aku i ogarnac wiazki.
Dwa dni leżenia na zimnie pod samochodem na podwórku... Teraz leżę i kuruje sie w łóżku, przynajmniej mam czas napisać.
U mnie priorytetem byla łatwość montażu nie oszczędność miejsca, wiec:
Zdjąłem osłonę łóżka, piec posadowilem ukosnie. Wzdłuż nie moglem bo w tym miejscu są wahacze.. A ja nie mam nawet kanalu zeby tam sięgnąć a co dopiero cos tam zrobic.
W poprzek samochodu nie moglem, bo nie chcialem podgrzewac butli LPG wyrzutem goracego powietrza. Ustawilem go wiec tak by dmuchal na drzwi tworzac coś w rodzaju kurtyny powietrznej, (w trakcie obserw astronomicznych non stop ktos je otwiera).
Drugi aku dałem też pod pod łóżko, obok webasta, przynajmniej tą zimę przejezdzi tak. Jeszcze nie skończyłem ukladu ładowania, na razie prostownik zalatwi sprawe.

Problemy:
1. Nie doczytałem i pociagnalem paliwo rurka wewn. 6mm. Błąd. Poprawilem na 2mm i od razu OK.

2. Przy probach używałem akumulatorka rozruchowego, a nie zwyklego. Jego slaba pojemnosc powodowala spadki napiecia w trakcie pracy swiecy żarowej. I wylaczanie pieca. Dobrze ze wpadłem na to wczesniej i nie zablokowałem go sobie na amen.

3. Nie doczytalem i podciagnalem zasilanie pieca od fotela kablem 1,5mm2, spadki napiecia byly... Na razie kabel ten posłuży do ladowania aku przez separator, latem pomyślę czy nie wymienie go na wiekszy i przeniosę aku pod fotel.

4. Kupe czasu stracilem na zalewanie i odpowietrzanie instalacji paliwowej, generalnie na uruchomieniu pieca Niepotrzebnie. Wystarczylo pocykac pompą zasilajac ją wprost z akumulatora jakas minute, az pociekło z króćca przy webascie, podlaczyc do pieca i już.

Hałas.. Jest, ale jak z wiekszej farelki. I nie tyle nawet ten szum pieca przeszkadza co stukanie pompy, jest pod spodem samochodu, na gumie, a odglos jakby ktos pukal lekko gumowym mlotkiem od spodu, z wyjątkowo wkurzającą częstotliwością.

Pozdrawia
Kuba


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 grudnia 2017, 13:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co do pompki to @hoopsii radzi dac ją przez poduszkę gumową, taką na przykład jak do wanny z tyłu. Ja mam webasto marki Webasto i pompki nie słychać w ogóle


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2018, 14:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Tak pro memoria mała przestroga. Planując nocleg w cieple pilnujcie poziomu paliwa w baku. Ja przemarzlem dwie noce na ostanim Zlocie bo przyjechałem ze zbiornikiem napełnionym w 3/8 (w polowie miedzy pół i ćwierć) i to już bylo za malo, wiec pompka mi się zapowietrzyła. W telekonferencji zakładający potwierdził, że rurka paliwowa kończy się maks. 5 cm nad dnem i to jest zrobione celowo, żeby nie wyssać sobie w mroźną noc całego paliwa i przy okazji nie zapowietrzyć silnika. Poniewaz byłem obstawiony innymi samochodami i miałem rozpięty daszek zatankowałem dopiero po zlocie i oczywiscie piec odpalił.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: rafflex (poniedziałek, 17 września 2018, 15:02)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2018, 17:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Prościej było przewody paliwowe wymienić na takie z ori trójnikiem niż rzeźbić dodatkowe zasysanie "rurką paliwową"


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2018, 19:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Właśnie sam się zastanawiałem o jakiej tu rurce mowa, jak dla mnie przerost formy nad treścią i jak widać z kiepskim skutkiem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 września 2018, 20:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Zakladał mi facet, ktory w okresie poźnojesienno-zimowo-wczesnowiosennym zaklada co najmniej jedną sztukę ogrzewania dziennie i to od lat. Twierdził że teraz sa takie zalecenia producenta i pokazywał mi rurkę dedykowaną do T4, a innne zewnętrzne znamiona wskazują, że jakies biezące konszachty z Webasto ma.
Chetnie przepnę się na głowny pobór paliwa tylko potrzebuję wskazówek.

P.S. rurka z króccem wbita w otwór (na klej) w zbiorniku.

P.S.2 według instrukcji do Air Top 2000ST (ja mam A T 2000S) w dieslu ma być odrębny pobór paliwa


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 07:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Teraz to problem, bo musiałbyś zaślepiać niepotrzebnie wykonany otwór w zbiorniku. To już łatwiej wydłużyć to co wsadził ten majster.
Odnośnie zasysania z dna -jeden z moich d3wz chodził na stole podczas testów na jakichś zlewkach rozpuszczalnikowo - olejowych (sam olej był za gęsty), więc nie sądzę, aby paproch z dna zaszkodził jakiemuś piecowi, zwłaszcza, że pompka paliwa ma sitko.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 08:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pływak zawsze ssie paliwo z dna baku, więc nie wiem skąd ta paranoja o syfie z dna baku, zresztą jest sitko ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 08:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
niebieski-n2 napisał(a):
rozpuszczalnikowo - olejowych (sam olej był za gęsty), więc nie sądzę, aby paproch z dna zaszkodził jakiemuś piecowi, zwłaszcza, że pompka paliwa ma sitko.


Samemu piecowi oczywiście nie zaszkodzi ale na wlocie pompki pod króćcem jest gęste sitko i łatwo się zapycha


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 08:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Oczywiście był problem z ponownym odpaleniem, ale chodziło mi o to, że nie wiem co musiałoby być w baku auta, aby miało wpływ na piec.
A skoro tak, to nie potrzebny cyrk z krótkimi rurkami.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 08:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kurna, czytajcie Panowie ze zrozumieniem!
Napisałem o uniknięciu ryzyka wyssania całego paliwa ze zbiornika a nie o żadnych paprochach czy innym zanieczyszczonym paliwie!
I podałem rysunek z oficjalnej instrukcji dla pieców na ropę. Chyba że tak interpretujecie te minimum 25mm od dna?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 187 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB