T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 24 maja 2022, 23:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 23:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 08:12
Posty: 16
Lokalizacja: RUMIA
model: multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
VW MULTIVAN 151KM webasto suche i dogrzewacz .
Mam auto od 1 miesiąca i nieco dziwi mnie działanie klimatronic. Napisze w punktach bo trudno będzie inaczej:
1 Rano włączam autko i z nawiewów leci zimne powietrze (ustawiona klima na 20deg)
2 Rozgrzewa się szybko i leci ciepłe powietrze i jest git (ustawiona klima na 20deg)
3 Jak silnik ma 90deg to z nawiewów leci coraz cieplejsze powietrze na pewno wyżej niż 20deg (muszę zmniejszyć na 18deg bo za gorąco)
4 teraz jako tako jest ok (cały czas 18deg)
5 mija 30minut jazdy i temperatura spada (podnoszę na 25deg) na nogi leci ciepłe a z bocznych nawiewów (i środkowego ale to chyba norma) wściekle zimne
6 tylko jazda z temperatura na poziomie 24deg daje komfort jako taki.
Wygląda że na nogi sterowanie działa a na górę coś szwankuje.
Miałem taka klimatronic w VW bora i praktycznie jej nie dotykałem a temperatura była jak należy.
Na komputerku niby wszystko ok .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2012, 07:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7363
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 784 razy
pałka napisał(a):
(i środkowego ale to chyba norma) wściekle zimne

nie to nie jest norma, przy klimatronicu leci i ze środka ciepłe
pałka napisał(a):
3 Jak silnik ma 90deg to z nawiewów leci coraz cieplejsze powietrze na pewno wyżej niż 20deg (muszę zmniejszyć na 18deg bo za gorąco)

przecież klimatronik ustala temperaturę dla wnętrza, a nie dla wylatującego powietrza z nawiewów
jak we wnętrzu jest bardzo zimno to na początku będzie dmuchało maksymalnie gorącym powietrzem aby jak najszybciej wnętrze uzyskało zadaną temperaturę
pałka napisał(a):
Na komputerku niby wszystko ok .


co to znaczy niby o.k. jak nie ma żadnych błędów to trzeba podłączyć vag-a w czasie gdy dzieją się cyrki i sprawdzać odczyty z poszczególnych czujników temperatury lub sprawdzać które klapy lub zawory źle działają

ale zacząłbym od przeczyszczenia dolotu do czujnika temperatury wewnętrznej w panelu klimatronica ( jest to opisane na forum )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2012, 07:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Pierwsze co ja bym zrobił to rozebrał panel klimatronika i go dokładnie umył i wydmuchał, jest w nim czujnik i wentylatorek,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2012, 21:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1257
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 117 razy
Podłącz VAG-a wejdź w sterownik klimatyzacji i zrób "Test Outputs" następnie odczytaj błędy.
Jeżeli będzie bez błędów to możesz przeprowadzić nastawy podstawowe:wchodzisz w sterownik klimatyzacji (08), następnie Basic Settings (04), wybierasz grupę 001 i czekasz aż wszystkie wartości w okienkach wskażą 000 (między czasie wszystkie silniczki climatronika powinno być słychać jak ustawiają się od pozycji min. do max.)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 listopada 2012, 13:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 08:12
Posty: 16
Lokalizacja: RUMIA
model: multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki za podpowiedzi w sobotę jadę na warsztat i pojeżdżę sobie z komputerkiem...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 listopada 2012, 17:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
W końcu się uporałem, problem tkwi w wentylatorku czujnika w panelu climatonica.
Choć raz już go czyściłem to po prostu po 30 minutach lub po zgaszeniu silnika i ponownemu zapaleniu zatrzymywał się.
Nie włączał się ponownie. Wystarczyło dmuchnąć w niego i zaczynał ponownie się kręcić. Rozebrałem go, był czysty, nasmarowałem wałek, podłączyłem na krótko na godzinę po akumulator na stole.
Na początku miał duży pobór prądu, po godzinie i kilkukrotnym włączeniu spadł o połowę.
Przy okazji sprawdzone silniczki od regulacji klap i temperatury.

Pomocne było nasze forum oraz t4-wiki.

http://t4-wiki.de/wiki/Climatronic

Jeździłem cały dzień i jak na razie ogrzewanie działało.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 15:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 08:12
Posty: 16
Lokalizacja: RUMIA
model: multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Właśnie dobrałem się do tego wentylatorka.
Niestety nie chce sam ruszyć dopiero jak mu pomogę to działa (oczywiście na krótko)
Czy można kupić taki wentylatorek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2012, 20:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Rozbierz go, wyczyść, nasmaruj wałek i będzie działać.
Podoginaj blaszki, gniazda, w które wkładamy jego nóżki w płytce.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 13:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 08:12
Posty: 16
Lokalizacja: RUMIA
model: multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Zrobiłem wszystko jak piszecie i niestety wentylatorek o własnych siłach sam ruszyć nie chce.
Mam porządny zasilacz widzę pobór prądu stąd wiem że jedno z jego uzwojeń jest trafione.
Wystarczy nieco obrócić nim i startuje. Teraz codziennie przy każdym uruchomieniu teczki muszę dmuchać w kratkę klimatronic i wtedy temperatura jak marzenie.
Tylko to nieco komicznie wygląda...
Na allegro znalazłem takie sterowanie:
http://allegro.pl/climatronic-klimatron ... 29084.html
Czy ona będzie miała taki wentylatorek jak mój?
Jak rozumiem wyświetlacz jest inny ze względu na dwie strefy w T4 i jedną na powyższym urządzeniu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 listopada 2012, 23:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
kupuj, przełóż wentylatorek i będzie śmigać.

Ps. ja też przez pól roku dmuchałem w kratkę :D


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 listopada 2012, 14:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 08:12
Posty: 16
Lokalizacja: RUMIA
model: multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
niestety wentylatorek inny...
ale co tam POLAK da rady i coś wymodzę aby tylko dmuchało.
Niestety te wentylatorki są tylko podobne i nie da rady ich elektrycznie ożenić
Kupię zwykły wentylatorek na 12VDC i wsadzę tam do klimatronic. Zamówiłem sonie taki:
http://www.tme.eu/pl/details/mc25101v1- ... 000u-g99/#
ograniczę mu obroty aby zbytnio nie hałasował i po sprawie z klimą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 12:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 08:12
Posty: 16
Lokalizacja: RUMIA
model: multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
rozwiązanie problemu:
kupiłem wentylator :
http://www.tme.eu/pl/details/gm1202pfv2 ... pfv2-8gn/#
oraz rezystor 100ohm w szereg z plusem i zamocowałem jak na zdjęciu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 19:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
bardzo ładnie, gratuluje :D


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 listopada 2015, 22:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 maja 2015, 22:06
Posty: 23
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
w końcu odgrzebałem ten wątek. Jutro podłącze się VAG-iem, jak przyjdzie kabel.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB