T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 maja 2012, 17:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Panowie, czy przerabiał ktoś temat związany z montażem podgrzewania przednich siedzeń, jak wygląda ten temat lub w którym dziale jest coś opisane bo szukałem i brak informacji brak (albo szukać nie umiem ??? )


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 maja 2012, 18:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
chcesz dołożyć sobie podgrzewanie foteli ?


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 maja 2012, 18:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
no dokładnie - zastanawiam się jedynie bo nie wiem ile z tym roboty, a nie ma na forum informacji o tym


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 maja 2012, 18:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
1. musisz mieć oryginalne fotele z funkcją podrzewania,
2. jesli masz takie fotele, proponuję zakupić oryginalną wiązkę + włączniki
3. podłączenie jest banalnie proste

twój środek jest po lifcie czy przed ?


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 maja 2012, 18:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=4618&p=53733

Tu masz mojego busa.

Jak w grę wchodzi wymiana foteli to już sprawa odpada
Ale ( bo wiem że czasami VW tak dziwnie robi ) mogę mieć je z taką funkcją tylko wiązka nie poprowadzona - jak to sprawdzić ???


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 maja 2012, 18:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
no innej możliwości raczej nie widzę, najlepiej oryginały zamontować, masz wtedy gwarancję, że wszystko będzie fajnie śmigało, a zimą to super sprawa


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 maja 2012, 22:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Jak pisze Mirecki najlepiej oryginały .Ja odziedziczyłem w moim aucie dokładane podgrzewanie i działa jak nalezy.


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 17:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
ja się zastanawiam nad tematem dokładania mat, na allegro jest taka oferta

http://allegro.pl/mata-grzewcza-fotel-n ... 93909.html


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 20:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
powiem tak, z tymi matami to jest tak samo jak z uniweralnymi siłownikami elektrycznych szyb, jak spóbujesz to się sam przekonasz, że to co oryginał to oryginał, wiem, że cena kusi ale tak naprawde to wszystko to badziew,


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 22:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Mata może i VW ale nie jestem pewien czy zwykłe fotele mają ta samą konstrukcję co zwykłe czy nie ma tam np dodatkowej warstwy chroniącej matę od sprężyn.
Znajomy o słusznej wadze kiedyś prawie spalił sobie allroada bo mu właśnie coś walnęło na macie grzewczej, ale on dość mocno te siedzenia ugniatał :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 22:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
mirecki - w pełni się z tobą zgadzam. Kombinowanie z jakimiś uniwersalnymi matami jest bliskie wyrzuceniu pieniędzy w błoto. Osobiście jestem zwolennikiem używania oryginałów. Dlatego zastanowiła mnie ta aukcja bo jest naklejka VW z numerem części, wtyki typowo VW-wskie - więc śmiem sądzić że to oryginał, po za tym widać po macie że jest ona do wszycia w tapicerkę jak ma to miejsce w oryginałach.

pokor - myślę że konstrukcja ta sama


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 maja 2012, 12:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Trochę poszperałem.
Dołożenie do T4 funkcji grzania siedzeń nie jest jakimś trudnym zabiegiem, kosztowny również nie jest.

Ponieważ niektórym może się to przydać więc podaję to co zdążyłem rozgryźć. Potrzebne są:

Dwa przełączniki do regulacji - na allegro ok. 30 zł/szt.
Dwa przekaźniki 59 (numer 161 919 533) - na allegro znalazłem po 25 zł/szt.
Dwa bezpieczniki 15A - ceny nie sprawdzałem bo grosze kosztują
Skrzynka bezpiecznikowa do zamontowania bezpieczników i przekaźników - spokojnie do 30 zł.
Gniazda do przekaźników - ok. 2-3 zł/szt.
Trochę kabli - najlepiej w kolorach zgodnie ze schematem

Maty grzewcze osobno na siedzisko i oparcie - z tym jest akurat problem. Znalazłem od VW T5 po 200 zł/komplet na fotel
(uważam że cholernie drogo - 200 zł za całość powinna się znaleźć)

Poniżej załączam schemat lekko przerobiony aby wizualnie zrozumieć o co chodzi :

Obrazek

Ten schemat w postaci oryginału jest dostępny w sieci. Jak ktoś chce prześle mailem.

Na schemacie oryginału są po dwa przełączniki ale to dlatego że jest inny kolor przewodu dla wersji multivan i inny dla pozostałych wersji (montujemy oczywiście tylko dwa)

To czego nie rozgryzłem to :

Z przełączników jeden kabel oznaczony jako A15 idzie do oświetlenia kabiny. Tu chodzi zapewne aby przełączniki z regulacją grzania świeciły się na czerwono. Nie wiem tylko gdzie i jak jest on wpinany (czytaj podłączony) ???

Jeden kabel z obu przekaźników nr. 59 idzie do czegoś co oznaczone jest jako A9 czyli wg. legendy schematu - tablica bezpieczników/przekaźników (czyli pewnie skrzynka bezpieczników) oraz jako A1717 czyli wg. legendy schematu - moduł komputera pokładowego - nie wiem co z tym zrobić ???

Poniżej dołączam znalezione dwa manuale co prawda dotyczące golfów ale chodzi o zrozumienie :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=344191
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68357

A tu informacja z wikit4 - http://www.t4-wiki.de/wiki/Sitzheizung - gdzie widać np. jak jest montowana mata

Jak jest ktoś sprytny to niech podpowie co z tymi dwiema zagadkami.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 maja 2012, 13:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Jeden problem rozwiązany - do 1999 całość odpowiedzialna za podgrzewanie mat była pod siedzeniem kierowcy, od 2000 wszystko jest już w skrzynce bezpiecznikowej.

drugi i trzeci problem jaki mam leży w schematach, a posiadam dwa schematy instalacji. Jeden ten który załączyłem do tematu, drugi który jest dostępny na stronie t4-wiki.
W schemacie powyżej instalacja oparta jest na przekaźnikach nr. 59 (lub 459 to - tzw. nowszy model), a w schemacie w t4-wiki ich już nie ma.
Problem z tymi schematami mam też taki że w przełącznikach od sterowania ogrzewaniem ze schematu t4-wiki różni się od tego który załączyłem.
W schemacie samego przełącznika jest 6 przewodów, a na załączonym schemacie są tylko cztery i na dodatek zależnie od wersji są inaczej podpięte. Dziwne. W tym dostępnym na stronie t4-wiki przełączniki są prawidłowo podpięte, za to brak jest przekaźników 59. Pytanie zatem czy w wersji od mojego rocznika (2000/2001) instalacja od grzania pozbawiona jest już przekaźników.

Może mi ktoś w tym pomóc ???


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 maja 2012, 19:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
widzę że pomoc pcha się drzwiami i oknami.
Problem rozwiązałem w całości, w przyszłym miesiącu zabieram się za pracę. Doszedłem do tego jak wygląda cała instalacja w wersji do 1999 i od 1999 <victory>

Szkoda tylko że sam do tego doszedłem <53>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 maja 2012, 20:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tylko po co ten sarkazm
myślisz, że skąd sporo tej wiedzy na forum jest - z serwisu ??
też sami do pewnych rzeczy dochodziliśmy, przynajmniej ja do większości
mam nadzieje, że się tą osobiście zdobytą wiedzą podzielisz
a jest już w tej kwestii jeden chętny


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 maja 2012, 20:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
no to życzę powodzenia i daj znać jak tylko podłączysz


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 maja 2012, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Kenobi - tu nie chodzi o sarkazm tylko o zły ogólnie dzień dzisiejszy. A raczej wymoderowano
Podzielić się podzielę. Akurat należę do osób którzy chętni są do dzielenia się.
W końcu po to otworzyłem ten temat, muszę tylko myśli zebrać i to sensownie opisać.
Dziwi mnie jedynie że tak mało informacji jest w tym zakresie a jest mało.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano piątek, 25 maja 2012, 21:22 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
wulgaryzmy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 maja 2012, 21:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czym jakieś wyposażenie występuje rzadziej i w późniejszych rocznikach to właśnie tak jest
ja mam 2001 i też sporo rzeczy się różni od wcześniejszych modeli i mało jest szczegółowych informacji w przypadku dodatkowego wyposażenia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 maja 2012, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Dobrze – więc po kolei.

Po tym jak dotarłem do swojego mechanika a z elektryki kumaty i po wytłumaczeniu mu w czym problemy widzę (które z resztą opisałem wyżej) problem się rozwiązał. Doszedłem sam do tego bo mnie przy nim oświeciło i co więcej zgodził się w pełni ze mną.

W VW T4 istnieją dwa rodzaje instalacji. Jedne dotyczą wszystkich wyprodukowanych do końca 1998, drugie to wyprodukowane od 1999 do dnia nieszczęśliwego ich wycofania z produkcji.
W trakcie dochodzenia do kłębka dotarłem do schematu który z resztą załączyłem w tym temacie i wspólnie doszliśmy do wniosku że schemat jest również jest ok. Tyle że jest albo czymś przejściowym (czymś pomiędzy instalacją przed 99 i po 99) albo jakimś wymysłem BOSCH-a. Omówię to później.


Przełączniki

http://www.t4-wiki.de/wiki/Schalter_E94_%28Sitzheizung_1996%29
Tutaj znajdziemy jak wygląda przełącznik podgrzewanych foteli w wersjach produkowanych do końca 1998. Poniżej przedstawiony jest schemat tego przełącznika.
Jak widać jest to przełącznik zespolony podwójny. W schemacie (mówiąc łopatologicznie) mamy żaróweczkę świecącą na zielono, i włącznik z regulacją obu foteli.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Schalter_E94_%28Sitzheizung_1998%29
Tutaj natomiast znajdziemy przełącznik podgrzewanych foteli w wersjach produkowanych od 1999 do 2003. Poniżej również przedstawiony jest schemat tego przełącznika. Nawet dla laika widać że się różnią. A no różnią się bo raz – jest pojedynczy, dwa - ma wmontowany przekaźnik ( to to po prawej stronie – styki nr 2, 3, 4, 6), którego nie jeden szuka albo pod fotelem kierowcy lub w skrzynce nad głównymi bezpiecznikami i nadal znaleźć nie może.


Schemat i podłączenie

Pod tym samym tytułem na stronie t4wiki mamy schematy jak to podłączyć.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Sitzheizung
Dwa pierwsze schematy przedstawiają instalację z rocznika 1994/95 oraz z 98 roku.
Różnią się – zasadniczo niczym – to to samo. Na środku mamy omówiony wcześniej przełącznik zespolony ( oznaczony jako E94 i E95), po bokach przekaźniki o nr. 95 (oznaczone jako J131 i J132). Osobno dla kierowcy, osobno dla pasażera.


Poniżej jest następny schemat dotyczący już rocznika od 1999 – 2003.
Jak widać znajdują się tam dwa przełączniki. Również oznaczone są jako E94 i E95 a ich przekaźniki znajdujące się wewnątrz oznaczone są tylko jako J131. Tylko J131 bo nie ma sensu schematycznie ich rozdzielać na dwa oznaczenia.
Na ostatnim schemacie jest już rozrysowane dokładnie jak to wszystko podłączyć, jakich fabrycznie użyto włączek (T2, T4x itp.) oraz ich vw-skie oznakowanie, jakie oznakowanie posiadają całe wiązki.


Co natomiast z tym nieszczęśliwym schematem. To nic innego jak zastosowanie starej wiązki instalacji z rocznika do 1998 na nowych przełącznikach z modelu od 1999-2003. Ominięto po prostu przekaźniki w przełącznikach i błędnie zaznaczono na schemacie podłączenia do nich. Nie ma przełączników osobno dla multivana a osobno dla pozostałych wersji. Jest jeden o nr. 7D0 963 563 - tyle. Domniemywam że schemat ten wziął się przy okazji wymiany deski rozdzielczej w modelu np. z roku 1997 na deskę np. miękką z 2001. Automatycznie trzeba zmienić przełączniki i to było by logiczne wytłumaczenie dla tego schematu.


Przy własnoręcznym robieniu wiązek pracując na powyższym schemacie nie jest aż tak istotna kolorystyka, pod warunkiem że będziemy to robić na spokojnie. Ale ponieważ co oryginał to oryginał – i do tego dojdę. Damy radę.

Pamiętajcie zatem panowie – brązowy to masa <good>

Mam nadzieję że trochę choć pomogłem. Do tematu wrócę odnośnie kolorów kabli i mat (alternatywne możliwości) <taniec>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 maja 2012, 05:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
widzę, że kwestie podrzewania siedzeń rozłożyłeś na najdrobniejsze części, /teoretycznie/ czas zatem przejść do realizacji, daj znać jak poszło, powodzenia życzę


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB