T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 18:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 19:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
z racji że posiadam t4 bez webasta, które jest strasznie drogie planuje zrobić ogrzewanie postojowe własnej produkcji.

I stąd kilka moich pytań. Najprostszym rozwiązaniem wydaje mi się zakup farelki na 12V
Obrazek
i podłączenie ją do drugiego osobnego aku (które ładował bym raz na tydzień). Farelka sterowana była by elektrycznym programatorem przerobionym z 230V na 12V (co już zrobiłem)
Obrazek.
Niestety zastanawia mnie wydajność takiej farelki. Czy miał ktoś podobne urządzenie i oceni jak działa. Ogólnie nie chodzi mi żeby nagrzało auto do 15stopni. Chodzi mi głównie że jak jest -20 na dworze to żeby dogrzało do 0 stopni.

Co wy na to??:)
może inne propozycje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 19:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kolego powiem tak, ja mam w karetce suche webasto i ogrzewanie elektryczne na 230V o mocy 2000W. O ile webasto jest w stanie zagrzać wnętrze do temp. 20 stopni przy -20 na dworze o tyle elektryczne ogrzewanie daje max 10-15 stopni. Z tym że karetka jest naprawdę dobrze izolowana no i ogrzewanie ma 2000W + naprawdę mocny nawiew. Tak więc sam sobie odpowiedz co da Ci ta farelka.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 19:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Nic dodać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 20:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
dzieki za zainteresowanie tematem. Ale w sumie skoro farelka pobiera 150W to daje 12A. Czyli pobiera prądu tyle co normalna farelka na 230V. Zdaję sobie sprawę że ta farelka nie ma wydajności takiej jak webasto ale czy np. będzie w stała nagrzać do 0 stopni. Albo podnieść temperaturę przez 30min o 10/15 stopni w górę? Chciałbym zaznaczyć że wtedy koszt takiej inwestycji to 100zł więc chyba spróbuję... A może macie jakieś inne nagrzewnice?


znalazłem jeszcze takie coś.... jest już na grzałce ceramicznej...
http://allegro.pl/mini-webasto-ogrzewacz-odmrazacz-szyb120w-usb-i2099354779.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 19:32
Posty: 113
Lokalizacja: TORUŃ
model: Multivan syncro
silnik: mam :)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Mam podobną "farelke"...
Z całą pewnością i odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że przy -20*C to urządzenie nawet do 0*C Ci T4-ki nie nagrzeje :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Ok! Dzięki bardzo. Poczytałem trochę tu i trochę tam. I znalazłem takie coś...
http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i2103606533.html co wy na to?


Ostatnio edytowano wtorek, 7 lutego 2012, 21:24 przez piotruuch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 19:32
Posty: 113
Lokalizacja: TORUŃ
model: Multivan syncro
silnik: mam :)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Link nie lata...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 21:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Kolego mylisz pojęcia, 150W to 150W i to jest zawsze tyle samo energii bez względu w jaki sposób i jakim napięciem ją wytworzysz a że przy 12V potrzeba do jej wytworzenia więcej prądu niż przy 230V to jest inna sprawa. Piszę Ci raz jeszcze 2000W przy -25 stopniach po 40 min pracy podnosi tem. do około -5 natomiast 150W nawet nie poczujesz bez względu na to czy wytworzysz je za pomocą 12V czy 230V czy nawet ogniska, to nadal jest tyle samo ciepła.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 16:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 16 czerwca 2011, 12:22
Posty: 38
Lokalizacja: sosnowiec
model: T4-syncro
silnik: 2,5 tdi ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
piotruuch napisał(a):
Ok! Dzięki bardzo. Poczytałem trochę tu i trochę tam. I znalazłem takie coś...
http://allegro.pl/grzalka-12v-1kw-podgrzewacz-lpg-lub-tdi-i2103606533.html co wy na to?

Mam takie urządzenia zamontowane w samochodach (diesel i benzyna ) ,ale tak .
1. Nie jest to ogrzewanie postojowe bo nie dostarczysz z aku tyle pradu .
2. Jako dogrzewacz przyspieszający nagrzewanie auta robi ,ale bez cudów. Skraca jedynie czas nagrzewania obiegu (szybciej tez leci ciepłe powietrze z nawiewów ,ale wymaga mocniejszych alternatorów i akumulatora (pobiera 100A). Oczywiście pracuje tylko jak pracuje silnik i najlepiej przez elekrtonike sterujacą co pilnuje napiecia w instalacji dopinając kolejne grzałki wraz ze wzrostem napięcia .
3. Moc potrzebna do podgrzania busa i utrzymania w nim temp +10-15 st w budzie izolowanej z tapicerką całości (caravelle , multiwan ) to min. 2500-3500W ,a tej mocy nie dostaniemy z akumulatorów ,tylko z paliwa ,lub z sieci zewnętrznej.
To tyle ,a przedstawiane dmuchawy 150w to można nimi schowek nagrzać i to nie duży.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 08:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2011, 19:56
Posty: 72
Lokalizacja: Tczew
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
Jest szansa że tą farelką 150W odparujesz przednią szybę , ale jak będzie zamarznięta to już nie koniecznie. Na pewno żadną z tych metod wnętrza nie ogrzejesz


_________________
T4 1,9 TD ABL autolaweta

Multivan 2,4 D AAB

i inne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 lutego 2012, 10:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki wszystkim za pomoc w tym wątku. Napewno już z tego pomysłu zrezygnowałem! Cały czas myślę jeszcze co by tu wykombinować. Jak coś wymyśle dam znać.

Pzdr piotrek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 lutego 2012, 12:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jest jedna opcja, webasto.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 lutego 2012, 23:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 października 2011, 08:09
Posty: 27
model: M-B V220
silnik: 2.2CDI 122KM 300Nm

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
zależy do czego ma służyć to Twoje auto i ogrzewanie postojowe? jeśli jako auto do turystyki to można założyć piec gazowy Trumy jak w kamperach lub kempingach :-) wtedy w aucie w środku zimy saune możesz sobie zrobić :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB