T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 01:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Słabo grzeje
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 19:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, jestem posiadaczem VW T4 2,5 TDI z 1999r 102KM, i mam z ni mały problem z ogrzewaniem. Nagrzewnice są nowe, pompa cieczy chłodzącej nowa, doszłem że obiegowa elektryczna pompka cieczy nie działa. Podłączyłem ją na krótko i okazało się że ruszyła.
I tu jest moje pytanie czym jest ona sterowana?
Bezpieczniki wszystkie OK.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 19:52 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Witaj. Nie chcę być niemiły ale czy zadałeś obie odrobinę trudu i użyłeś wyszukiwarki? Ja tak i oto co znalazłem : KLIK


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 20:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki. Mam oryginalną książkę napraw i tam nic nie znalazłem na ten temat, a codo tego czujnika to pisało tylko że jest on od jakiejś kontrolki. Jednak to nie rozwiązuje mojego problemu, ponieważ w T4 wynika t tego że jest to tylko pompka usprawniająca chłodzenie silnika. już dużo czytałem na tematy ogrzewania w t4 sprawdzałem sporo części i nadal kiepsko grzeje, a mnie już powoli .......
Wszystko niby nowe, nagrzewnice odpowietrzone, a ledwo co grzeje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 20:39 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Ta pompka nie ma nic wspólnego z grzaniem silnika. Sprawdź termostat, żaluzje na wentylatorach i przede wszystkim dogrzewacz silnika.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 20:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Termostat nowy, zresztą temperatura OK deczko przed 90 stopni, dogrzewacz sprawny, działa i grzeje, żaluzje na wentylatorach zamknięte, i nadal kiepsko grzeje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 21:44 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Układ odpowietrzony?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
to oczywiste


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 22:22 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Sprawdź temperaturę VAG'iem, być może wskaźnik oszukuje... Z nawiewów leci gorące czy letnie powietrze?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 22:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Juto sprawdzę teperaturę jakimś innym termometrem, ale wydaje mi się że jest ok, węże są gorące że ręką nie utrzymasz, a z nawiewu leci ledwo co letnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 22:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
bajkowy napisał(a):
, węże są gorące że ręką nie utrzymasz,


które ? te idące do nagrzewnicy ??

i kolejne pytanie masz jedną nagrzewnicę czy dwie ? z klimą czy bez ? a może klimatronik ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 22:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam 2 nagrzewnice, obie są nowe, samochód mam bez klimy, a wszystkie przewody mają podobną temperaturę .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 23:19 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
A zimne leci ze wszystkich nawiewów czy tylko ze środkowych?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ze wszwstkich


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2012, 22:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, doszedłem co było w moim T4, czemu nie grzał pomimo tego że wszystko było OK.
Przyczyną była nowa nagrzewnica, powtarzam NOWA!!!, którą założyłem ponieważ parowały mi szyby. Przyczyną parowania jak się później okazało była tylna nagrzewnica, ją wymieniłem jaką drugą. Szyby przestały parować, a samochód przestał grzać. Przejrzałem wszystko, wymieniłbym pół samochodu a i tak nic to nie dawało. Na koniec tonący się brzytwy trzyma, tak więc założyłem starą nagrzewnicę przednią, ta była OK, i nagle ogrzewanie wróciło. Grzeje jak dawniej na zewnątrz minus 20 a w samochodzie cieplutko, Grzeje nawet na wolnych obrotach, a wcześniej tylko powyżej 1500 . Tak więc ORYGINALNA nagrzewnica i wszystko OK, nawet nie trzeba odpowietrzać, jeśli wszystko jest OK to układ sam się odpowietrzy i tak było, i powróciło ciepło do samochodu. Wniosek nasuwa się sam kupować tylko oryginalne części VW a nie akcesoryjne podróbki, niby to samo a na złom od razu się nadają a nie do samochodu.
Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2012, 23:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tak z ciekawości jakiej firmy była ta nagrzewnica? Bo oryginał VW to przeważnie Valeo lub Nissens i takie też należy kupować.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2012, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 21:28
Posty: 28
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Powiem szczerze że nie zwróciłem na to uwagi, brałem ją ze sklepu od znajomego i właśnie oddałem mu ją aby ją reklamował. Przed oddaniem sprawdziłem ją nalewając do niej wrzątku, woda przelała się przez króćce a nagrzewnica była ledwo co letnia, ta stara po takim zabiegu była tak gorąca że nie szło się do niej dotknąć. Ta była ledwo co letnia a co najciekawsze miała normalny przepływ wody.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2012, 21:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ta nagrzewnica była rurkowa czy sodkowa? Może w tym tkwi problem?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB