T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 18:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 17:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 09:54
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam w swoim t4 posiadam piec Eberspacher D4WS przy starcie silnika w zimie piec zapala i dogrzewa silnik do 90oC po czym się wyłącza (czyli jako dogrzewacz działa) natomiast od jakiegoś czasu nie jest w stanie pracować jako ogrzewanie postojowe, przy zgaszonym silniku tj, gdy naciskam przycisk ogrzewania na zegarze piec rozpala się i pracuje od 2 do max 10min po czym się wyłącza i próbuje ponownie. Pompkę elektryczną wymieniłem, napięcie na 2 akumulatorze podczas pracy urządzenia spada max. do 10,7 V podczas żarzenia.

Co mógłbym domowym sposobem jeszcze sprawdzić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 18:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Podłącz prostownik pod akumulator i wtedy przetestuj ponownie przy podłączonym prostowniku.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 lutego 2012, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 09:54
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety podłączenie prostownika nic nie dało faktycznie napięcie na klemach było wyższe ale piec wyłączył się. Podpiąłem vag i zczytałem błędy (przerwa lub zwarcie do masy żadnych szczegółów)
Jedyne co przychodzi mi do głowy to spróbować podać napięcia bezpośrednio do wtyczki przy piecu tylko miejsca mało a kabli dużo. Czy ktoś z forumowiczów może polecić jakiegoś speca w okolicach bielska? Pzdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 lutego 2012, 21:14 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Fachowca w okolicach Bielska nie znam ale błędy które sczytałeś z pewnością nie dotyczą ogrzewania - w żadnym T4 ogrzewanie nie daje się diagnozować VAG'iem tylko oryginalnym urządzeniem producenta pieca.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 lutego 2012, 21:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Nie pracuje obiegowa pompka cieczy. Temperatura na postoju osiąga graniczną wartość i sterownik pieca zatrzymuje jego pracę.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2012, 17:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 09:54
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety też już tym tropem podążałem, pompka wymieniona na nową


slimak napisał(a):
Fachowca w okolicach Bielska nie znam ale błędy które sczytałeś z pewnością nie dotyczą ogrzewania - w żadnym T4 ogrzewanie nie daje się diagnozować VAG'iem tylko oryginalnym urządzeniem producenta pieca.
nie wiem jak w innych t4 ale u mnie wtłaczam ogrzewanie daje połącz (polski vag 2.5+ kabel z alleg :)) i w zakładce ogrzewanie dodatkowe program łączy się ze sterownikiem pieca (D/B 4... coś tam coś tam) mogę odczytać bloki np temp.wody , temp. na palniku, kiedy zarżą się świece czy działa pompa wody oraz dmuchawa)


Żeby było śmieszniej to na początku mojej przygody z ogrzewaniem pojechałem do serwisu "autoryzowanego" :) Eberspacher gdzie serwisant po godzinie dłubania stwierdził ze sterownik nie chce się połączyć urządzeniem diagnostycznym = piec do wymiany :) a tu niespodzianka odblokowałem sam kablem za 50zl :) i 2 lata grzało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2012, 20:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
poczytałem o temacie i trochę poszperałem
przy CANie i webaście mokrym montowanym po 2000r po jego włączeniu jest możliwośc diagnozy VAGiem
z tym, że nie uzyskałem info czy wszystkie modele ogrzewania czy tylko jakieś konkretne

co do błędu to podaj jego numer !!


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 00:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 09:54
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
vag raportuje takie błędy
1490 przerwanie płomienia,
1409 nieznany /nie związany ze sprzętem

zauważyłem ze teraz przy dużych mrozach piec nawet na zapalonym silniku nie zawsze rozgrzewa do 90 0C (wyłącza się wcześniej )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 08:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Może być problem z wyprowadzaniem spalin z komory (słaby wirnik) i piec się przegrzewa, wtedy się wyłącza, lub wariuje czujnik przegrzania.


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska



Za ten wpis autor Robin podziękował: ziemniaki12 (czwartek, 9 lutego 2012, 21:57)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 09:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Skoro łączysz się vagiem zrób test wyjść, sprawdzisz wtedy wentylator dmuchawy, pompkę paliwa i pompkę cieczy chłodzącej. Jeśli się nie mylę powinieneś mieć dwie pompki wody, jedna jak w każdym t4 ma chronić silnik przed przegrzaniem, a druga właśnie od webasta, może nie tą wymieniłeś. To typowy objaw uszkodzonej pomki cieczy (tak jak napisał grzesiex), lub masz uszkodzenie na przewodach doprowadzających napięcie do pompki. Robiąc test wyjść bedziesz miał pewność czy pompka pracuje.



Za ten wpis autor BUNIEK podziękował: ziemniaki12 (czwartek, 9 lutego 2012, 21:57)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 09:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
błąd
1490 - błąd czujnika płomienia G64:
- uszkodzenie samego czujnika G 64 płomienia lub jego podłączenia - po nagrzaniu coś świruje
- może też niestety być też problem z samym sterownikiem webasta
1409 - błąd skojarzony z opisanym powyżej: Powtarzające się przerwy w wytwarzaniu płomienia

niestety pewnie będziesz musiał rozebrać i sprawdzić czy brak płomienia po nagrzaniu to usterka czujnika lub jego podłączenia, czy faktycznie płomień się gubi bo coś się zatyka


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: ziemniaki12 (czwartek, 9 lutego 2012, 21:57)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 22:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 09:54
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Test wyjść zrobię jutro ale raczej wyjdzie pozytywnie gdyż pompkę wody(wymieniona w lecie) i paliwa słychać(sprawdzałem wydatek), niestety czujnik płomienia, i przegrzania mogę sprawdzić dopiero wyciągając piec z auta nie dysponuje podnośnikiem będę zmuszony oddać auto do fachowca :) już drżę na samą myśl:)

Zastanawiam się jeszcze nad zaworem trójdzielnym (podciśnieniowym)który puszcza ciepłą wodę z pieca przy wyłączonym silniku na nagrzewnice, przy włączonym na silnik. Czy może tutaj coś się nie popsuło (kuny są częstym gościem komory silnika)

Na aledro wystawia gość piec D4ws po regeneracji za 650 zastanawiam się co wybrać serwis i naprawa czy wymienić na regenerowany u mechanika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 lutego 2012, 18:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Na zimnym silniku wykasuj błędy i odpal jako postojowe sprawdzając węże ręką jak się nagrzewają, jeśli to zawór nie puszcza za nim będą zimne przewody. Czy któryś z błędów się powtarzał?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 czerwca 2010, 20:59
Posty: 32
model: multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam
Przepraszam że wtrącę trzy grosze troszkę z innej beczki, ale ja mam Multivana T4, też z silnikiem ACV, wiecie może gdzie można dokupić webasto suche do takiego autka i czy auto z 1999 r jest technologicznie przystosowane do montażu urządzenia, wiecie chodzi o otwory itp.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 22:22 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Kupisz na alledrogo. Niestety dziury w nadwoziu będziesz musiał wiercić.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 19:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 09:54
Posty: 6
model: caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety od soboty piec przestał odpalać zaczyna się procedura startowa tyka pompka i po ok minucie przechodzi do wygaszenia i ponowny start. Wywala błąd 1409.
Test wyjść przechodzi tzn. testuje dmuchawę w piecu, pompkę paliwa, pompkę wody, oraz nawiew w aucie.

Podejrzewam problem ze świeca aczkolwiek myślę ze nie rozwiozę to pozostałych wad o których pisałem na początku.

Dzęki za sugestie proszę o jeszcze :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 16:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Sprawdź jeszcze dawkę paliwa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB