T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=3293
Strona 1 z 3

Autor:  alim [ piątek, 18 listopada 2011, 00:11 ]
Tytuł:  Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Witam wszystkich serdecznie .
Mam zamiar zamontować el. podgrzewacz cieczy chłodz. 230 V w bloku silnika, ponoć w każdym silniku jest taka zaślepka zabezpieczająca przed rozmrożeniem bloku i to właśnie w to miejsce zaprojektowane są w/w grzałki a oto moje pytanie:
Gdzie ów zaślepka jest założona, jaki tam jest dostęp i jak ją się wyciąga a może równie dobre będzie zamontowanie przepływowego podgrzewacza na dolnym wężu od chłodnicy i zdecydowanie mniej roboty ?
2.5 TDI 102 kV ACV 1996 r.
Proszę o podpowiedzi i sugestie <bezradny>

Autor:  Kenobi [ piątek, 18 listopada 2011, 07:18 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

alim napisał(a):
a może równie dobre będzie zamontowanie przepływowego podgrzewacza na dolnym wężu od chłodnicy i zdecydowanie mniej roboty ?

czy ten temat czytałeś??
viewtopic.php?f=9&t=3158
silnik inny ale zasada i umiejscowienie jedyne z możliwych - obieg chłodnicy zamyka termostat, więc montowanie tam grzania nie ma sensu bo obieg jest zamknięty do temperatury 87st
2,5 TDI było oryginalnie wyposażone w przepływowy dogrzewacz - też sporo o tym na forum

co do grzałki to nie wiem gdzie by można ją wsadzić

Autor:  FocusMED [ piątek, 18 listopada 2011, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Grzalka oryginalnie jest montowana w broku z tylu silnika od strony skrzyni.

Autor:  grzesiex [ piątek, 18 listopada 2011, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Tak zgadza się montaż w miejsce zaślepki w bloku silnika, 90% aut w Skandynawii ma takie wyposażenie.

http://www.intercars.com.pl/show_str.php?id=321

Autor:  FocusMED [ piątek, 18 listopada 2011, 11:49 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Mam te grzałki oryginalnie w karetkach, i całkiem dobrze się sprawdzają jak samochód jest podpięty pod 230V grzałka utrzymuje silnik w temp. około 60 stopni.

Autor:  alim [ piątek, 18 listopada 2011, 23:31 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

dzięki piękne za podpowiedzi .
zapomniałem dodać że moim celem założenie grzałki jest tylko i wyłącznie celem łatwiejszego uruchomienia silnika przy ujemnych temp.
i jeśli odpada takie miejsce jak "wąż" zostaje blok silnika ten tak zw. brok ale wiem tylko że jest on z tyłu silnika.
proszę o podpowiedź czy to łatwy dostęp, jak wygląda i jak wyciągnąć tą zaślepkę .
dzięki i pozdrawiam

Autor:  syreniarz [ sobota, 19 listopada 2011, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Oczywiście że można montowac grzałkę na węża. Trzeba wtedy wiercic otwór w termostacie by ciecz mogła krążyc.
Średnica otworu ma wynosic od 2 do 6mm (różne dane podają). Podobno nie ma to większego wpływu na działanie termostatu.
Grzałkę trzeba zamontowac w miejscu gdzie wąż idzie do góry do silnika (min.15stopni)w celu dobrej cyrkulacji. Podobno grzałka nie ma dużego wpływu na przepływ cieczy (np. w lato nie trzeba jej demontowac).
Podczas siarczystych mrozów nagrzeje płyn do danej temperatury, pózniej jej już nie podwyższy bo ciepło odbierane jest przez otoczenie, więc włączanie jej dużo wcześniej po prostu nie ma sensu.
Są różne średnice i moce grzałek, trzeba dobrac.

Zaznaczam że sam nie mam tej grzałki, dopiero zamierzam ją zamontowac.
To tylko wyczytane info.

Autor:  FocusMED [ sobota, 19 listopada 2011, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Odradzam montaż na wężu bo: (pomijając kwestię wiercenia termostatu) grzałka w broku musi byś włączona co najmniej 1h żeby dała jako taki efekt. Zaznaczam że włożona jest bezpośrednio w silnik a w oryginale ma kształt litery L i jej koniec idzie w górę dotykając prawie głowicy. Czyli ma bezpośredni kontakt z silnikiem, u mnie grzałki mają po 2200W i tak jak pisałem będąc w bezpośrednim kontakcie z silnikiem potrzebują około 1h przy mrozie powiedzmy -15stopni żeby dać wymierny efekt. Obawiam się że grzałka na wężu czyli poza silnikiem, do działania której potrzebny jest grawitacyjny obieg cieczy będzie na tyle mało wydajna, przy relatywnie dużym poborze prądu że to po prostu mija się z celem. Wracając do pytania brok wygląda mniej więcej jak kapsel od piwa (tyle że większy i z gładkimi brzegami) i wbity jest w silnik na wcisk odwrotnie niż kapsej na butelce. Z kanału jest do niego dobry dostęp. Trzeba wbić miedzy brok a blok cienki śrubokręt i brok podważyć, sam wyskoczy.

Obrazek
Tak wygląda brok.

Autor:  alim [ sobota, 19 listopada 2011, 17:02 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Dzięki wam a szczególnie "FocusMED" Twoje info jest mi bardzo pomocne . Zapytam jeszcze czy montaż w/w grzałki również odbywa się przez wcisk w miejsce broku i czy można to zrobić w domu niemal lai-kowskim sposobem, no może trochę przesadziłem, czy służy do tego nie zbędny sprzęt . Pozdrawiam

Autor:  FocusMED [ sobota, 19 listopada 2011, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Trzeba dobrać odpowiednią tuleję i przez nią wbić grzałkę w miejsce broku.

Autor:  Kenobi [ sobota, 19 listopada 2011, 19:42 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

syreniarz napisał(a):
Trzeba wtedy wiercic otwór w termostacie by ciecz mogła krążyc.


tak ?? niezwykle mądry pomysł szczególnie do TDI którego i z zamkniętym termostatem ciężko rozgrzac przy działającym ogrzewaniu, a już z dwoma nagrzewnicami to wyczyn
wiercic dziurę to sobie możesz w TD lub D, bo w TDI jak zrobisz przepływ przez termostat, a co za tym idzie przez chłodnice to go nigdy nie zagrzejesz poza jazdą autostradową, a i wtedy przy temp grubo poniżej 0 też
coś o tym wiem bo właśnie wymieniłem niedomykający się termostat, szczelinka była minimalna, a już przy 0st na zewnątrz i ledwie podkręconym ogrzewaniu silnik w korku ledwie 70st łapał, a przy ogrzewaniu na maksa temperatura spadała poniżej 60 st

Autor:  alim [ sobota, 19 listopada 2011, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

dzięki jeszcze raz, z mojej strony kończę temat
pozdrawiam

Autor:  grzesiex [ sobota, 19 listopada 2011, 23:41 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Dobrym sposobem na usunięcie broku jest wykonanie w nim otworu i wtedy posługując się np szczypcami jego demontaż. Nie polecam wciskać śrubokręta pomiędzy brok a blok - przy uszkodzeniu powierzchni styku w bloku może być potem problem ze szczelnością.

Autor:  alim [ niedziela, 20 listopada 2011, 11:33 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

też racja
dzięki

Autor:  syreniarz [ niedziela, 20 listopada 2011, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Czy są grzałki w blok do td?

Autor:  FocusMED [ poniedziałek, 21 listopada 2011, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Są, nawet w 1.6TD widziałem grzałkę w 1.9 też.

Autor:  syreniarz [ poniedziałek, 21 listopada 2011, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Szukam grzałki w blok do 1.9td już z miesiąc i nigdzie nie znalazłem. Dlatego poważnie zastanawiałem się nad grzalką na wężu.

Autor:  FocusMED [ poniedziałek, 21 listopada 2011, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

http://moto.allegro.pl/audi-vw-grzalka-podgrzewacz-silnika-230v-i1919606674.html

Autor:  darkob [ środa, 23 listopada 2011, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

Ze 2 lata temu też zamierzałem zamontować taką grzałke ale jakoś tak wyszło że kupiłem i zamontowałem webasto(dogrzewacz D3WZ) nie mając wcześniej z tego typu urządzeniem doczynienia.I teraz nie żałuje bo wtedy cena kompletu Defa była ok.550zł a za tą cene możesz kupić webasto i wystarczy 15min. na podgrzanie silnika.

Autor:  alim [ piątek, 2 grudnia 2011, 23:52 ]
Tytuł:  Re: Elektryczna grzałka cieczy chłodzącej

właśnie zamontowałem do mojego 2.5 tdi 102 ps. ACV grzałkę DEFA . Co do montażu to ciężka sprawa z dostępem do broku a właściwie gorzej było z jego wyciągnięciem, bo brak dostępu żeby można było bezpośrednio przebić i podważyć zaślepkę ale jakoś się uporałem i myślę że sie opłacało. Jak na razie była tylko jedna próba przy temp -3* C grzałka była włączona na 2.5 h i przy odpalaniu silnika kontrolka od świec żarowych włączyła się tylko ułamek sek. bo silnik był zagrzany i odpalił na dotyk jak w lecie. polecam

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/