T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2011, 00:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie .
Mam zamiar zamontować el. podgrzewacz cieczy chłodz. 230 V w bloku silnika, ponoć w każdym silniku jest taka zaślepka zabezpieczająca przed rozmrożeniem bloku i to właśnie w to miejsce zaprojektowane są w/w grzałki a oto moje pytanie:
Gdzie ów zaślepka jest założona, jaki tam jest dostęp i jak ją się wyciąga a może równie dobre będzie zamontowanie przepływowego podgrzewacza na dolnym wężu od chłodnicy i zdecydowanie mniej roboty ?
2.5 TDI 102 kV ACV 1996 r.
Proszę o podpowiedzi i sugestie <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2011, 07:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
alim napisał(a):
a może równie dobre będzie zamontowanie przepływowego podgrzewacza na dolnym wężu od chłodnicy i zdecydowanie mniej roboty ?

czy ten temat czytałeś??
viewtopic.php?f=9&t=3158
silnik inny ale zasada i umiejscowienie jedyne z możliwych - obieg chłodnicy zamyka termostat, więc montowanie tam grzania nie ma sensu bo obieg jest zamknięty do temperatury 87st
2,5 TDI było oryginalnie wyposażone w przepływowy dogrzewacz - też sporo o tym na forum

co do grzałki to nie wiem gdzie by można ją wsadzić


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2011, 10:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Grzalka oryginalnie jest montowana w broku z tylu silnika od strony skrzyni.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2011, 10:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Tak zgadza się montaż w miejsce zaślepki w bloku silnika, 90% aut w Skandynawii ma takie wyposażenie.

http://www.intercars.com.pl/show_str.php?id=321


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2011, 11:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Mam te grzałki oryginalnie w karetkach, i całkiem dobrze się sprawdzają jak samochód jest podpięty pod 230V grzałka utrzymuje silnik w temp. około 60 stopni.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 listopada 2011, 23:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzięki piękne za podpowiedzi .
zapomniałem dodać że moim celem założenie grzałki jest tylko i wyłącznie celem łatwiejszego uruchomienia silnika przy ujemnych temp.
i jeśli odpada takie miejsce jak "wąż" zostaje blok silnika ten tak zw. brok ale wiem tylko że jest on z tyłu silnika.
proszę o podpowiedź czy to łatwy dostęp, jak wygląda i jak wyciągnąć tą zaślepkę .
dzięki i pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 14:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 22:03
Posty: 165
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
Oczywiście że można montowac grzałkę na węża. Trzeba wtedy wiercic otwór w termostacie by ciecz mogła krążyc.
Średnica otworu ma wynosic od 2 do 6mm (różne dane podają). Podobno nie ma to większego wpływu na działanie termostatu.
Grzałkę trzeba zamontowac w miejscu gdzie wąż idzie do góry do silnika (min.15stopni)w celu dobrej cyrkulacji. Podobno grzałka nie ma dużego wpływu na przepływ cieczy (np. w lato nie trzeba jej demontowac).
Podczas siarczystych mrozów nagrzeje płyn do danej temperatury, pózniej jej już nie podwyższy bo ciepło odbierane jest przez otoczenie, więc włączanie jej dużo wcześniej po prostu nie ma sensu.
Są różne średnice i moce grzałek, trzeba dobrac.

Zaznaczam że sam nie mam tej grzałki, dopiero zamierzam ją zamontowac.
To tylko wyczytane info.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 15:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Odradzam montaż na wężu bo: (pomijając kwestię wiercenia termostatu) grzałka w broku musi byś włączona co najmniej 1h żeby dała jako taki efekt. Zaznaczam że włożona jest bezpośrednio w silnik a w oryginale ma kształt litery L i jej koniec idzie w górę dotykając prawie głowicy. Czyli ma bezpośredni kontakt z silnikiem, u mnie grzałki mają po 2200W i tak jak pisałem będąc w bezpośrednim kontakcie z silnikiem potrzebują około 1h przy mrozie powiedzmy -15stopni żeby dać wymierny efekt. Obawiam się że grzałka na wężu czyli poza silnikiem, do działania której potrzebny jest grawitacyjny obieg cieczy będzie na tyle mało wydajna, przy relatywnie dużym poborze prądu że to po prostu mija się z celem. Wracając do pytania brok wygląda mniej więcej jak kapsel od piwa (tyle że większy i z gładkimi brzegami) i wbity jest w silnik na wcisk odwrotnie niż kapsej na butelce. Z kanału jest do niego dobry dostęp. Trzeba wbić miedzy brok a blok cienki śrubokręt i brok podważyć, sam wyskoczy.

Obrazek
Tak wygląda brok.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: alim (sobota, 19 listopada 2011, 16:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 17:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki wam a szczególnie "FocusMED" Twoje info jest mi bardzo pomocne . Zapytam jeszcze czy montaż w/w grzałki również odbywa się przez wcisk w miejsce broku i czy można to zrobić w domu niemal lai-kowskim sposobem, no może trochę przesadziłem, czy służy do tego nie zbędny sprzęt . Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 18:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Trzeba dobrać odpowiednią tuleję i przez nią wbić grzałkę w miejsce broku.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 19:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
syreniarz napisał(a):
Trzeba wtedy wiercic otwór w termostacie by ciecz mogła krążyc.


tak ?? niezwykle mądry pomysł szczególnie do TDI którego i z zamkniętym termostatem ciężko rozgrzac przy działającym ogrzewaniu, a już z dwoma nagrzewnicami to wyczyn
wiercic dziurę to sobie możesz w TD lub D, bo w TDI jak zrobisz przepływ przez termostat, a co za tym idzie przez chłodnice to go nigdy nie zagrzejesz poza jazdą autostradową, a i wtedy przy temp grubo poniżej 0 też
coś o tym wiem bo właśnie wymieniłem niedomykający się termostat, szczelinka była minimalna, a już przy 0st na zewnątrz i ledwie podkręconym ogrzewaniu silnik w korku ledwie 70st łapał, a przy ogrzewaniu na maksa temperatura spadała poniżej 60 st


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzięki jeszcze raz, z mojej strony kończę temat
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 listopada 2011, 23:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Dobrym sposobem na usunięcie broku jest wykonanie w nim otworu i wtedy posługując się np szczypcami jego demontaż. Nie polecam wciskać śrubokręta pomiędzy brok a blok - przy uszkodzeniu powierzchni styku w bloku może być potem problem ze szczelnością.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 11:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
też racja
dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2011, 22:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 22:03
Posty: 165
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
Czy są grzałki w blok do td?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 11:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Są, nawet w 1.6TD widziałem grzałkę w 1.9 też.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 13:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 22:03
Posty: 165
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
Szukam grzałki w blok do 1.9td już z miesiąc i nigdzie nie znalazłem. Dlatego poważnie zastanawiałem się nad grzalką na wężu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2011, 14:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
http://moto.allegro.pl/audi-vw-grzalka-podgrzewacz-silnika-230v-i1919606674.html


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: syreniarz (poniedziałek, 21 listopada 2011, 21:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2011, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
Ze 2 lata temu też zamierzałem zamontować taką grzałke ale jakoś tak wyszło że kupiłem i zamontowałem webasto(dogrzewacz D3WZ) nie mając wcześniej z tego typu urządzeniem doczynienia.I teraz nie żałuje bo wtedy cena kompletu Defa była ok.550zł a za tą cene możesz kupić webasto i wystarczy 15min. na podgrzanie silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 23:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 września 2011, 20:24
Posty: 11
model: transporter
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
właśnie zamontowałem do mojego 2.5 tdi 102 ps. ACV grzałkę DEFA . Co do montażu to ciężka sprawa z dostępem do broku a właściwie gorzej było z jego wyciągnięciem, bo brak dostępu żeby można było bezpośrednio przebić i podważyć zaślepkę ale jakoś się uporałem i myślę że sie opłacało. Jak na razie była tylko jedna próba przy temp -3* C grzałka była włączona na 2.5 h i przy odpalaniu silnika kontrolka od świec żarowych włączyła się tylko ułamek sek. bo silnik był zagrzany i odpalił na dotyk jak w lecie. polecam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB