T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 16:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 15:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ja mam Podpiete w kostce co idzie do licznika U2/13 i jest ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 maja 2012, 21:00 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
wilu8 napisał(a):
Ja mam Podpiete w kostce co idzie do licznika U2/13 i jest ok


Tzn.masz tam sygnal ladowania aku tak :?:
Po zapaleniu zapaleniu auta pojawia sie ok.14V tak :?:


I dzis musialem odciac zasilanie przekaznika gdyz pojawilo sie migotanie kontrolki od alternatora.
Ledy dzienne zostaly.Wroce do wczesniejszych ustawien,(recznych) gdyz alternator nie kosztuje 10zl.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 grudnia 2012, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2012, 20:38
Posty: 13
Lokalizacja: BSI
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
A czy ktoś się zastanawiał nad takim rozwiązaniem lub coś takiego lub podobnego posiada?

http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-z ... 05710.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 grudnia 2012, 12:23 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Wygląda obiecująco.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 17:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2012, 12:59
Posty: 6
model: t4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
ale to jest na 230v. podczas jazdy odpada :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 grudnia 2012, 18:47 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Ale na poranne rozruchy jak znalazł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 grudnia 2012, 10:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
mucha56 napisał(a):
Witam
ale to jest na 230v. podczas jazdy odpada :)

No to właśnie chodzi o poranny rozruch? Po co dogrzewacz w czasie jazdy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 grudnia 2012, 00:10 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Niech ktos mi doradzi z elektrykow z prawdziwego zdarzenia co mam zrobic.
Zamontowalem sobie ponad rok temu przeplywowy podgrzewacz od auto Citroen C4(cos takiego)
jest to kawalek rurki i w niej 4 swiece o mocy 200W kazda.
Mam sterowanie przez przekaniki o mocy 70A.Sygnal sterowany dwoma przekaznikami jest brany po uruchomieniu auta.
Kilka razy juz przerabialem i ciagle po jakim czasie jest to samo mianowicie zaczyna brzeczyc i miga kontrolka od ladowania.
Kiedys mialem sygnal brany po przekreceniu kluczyka i kilka dni bylo ok,pozniej brzeczyk i migajaca kontrolka alternatora.
Dwa miesiace temu przerobilem urzedzenie tak ze nie powinno sie nic dziac jednak dzis znow sie odezwalo.
Mam zamiar to wywalici zapomiec o przeplywowym podgrzewaczu.
Dzis tak sobie pomyslalem ze skoro auto jest na Canie to kiedys przy rozmowie (nie wiem czy na forum czy u mechaniaka) ktos mi powiedzial ze w tych autach za bardzo nic nie mozna dokladac i grzebac bo bedzie wyskakiwal blad.Chyba tak mam u siebie
Nic sie nie dzieje gdy sterowanie mam podlaczone niezaleznie pod aku i sam steruje kiedy On a kiedy OFF.Ale wtedy grzeje jak auto nie pracuje i 10min aku wydojone i latwo zapomiec OFF.

Mimo tego teraz tez mam podobne sterownie ale cewka przekaznika gdyz nie potrzebuje caly czas podgrzewac auto.(grzeje tylko podczas nagrzewania).
Dla zainteresowanych moge zrobic jakis schemat ale czy bede pamietal wszystko nie obiecuje.

Dzieki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 grudnia 2012, 15:37 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ja myślę ze powinieneś spróbować wzmocnić wzbudzenie żarówką


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 grudnia 2012, 15:51 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
A jaki masz alternator? Może warto pomyśleć nad mocniejszym np. 120A. Szyna CAN nie ma tu raczej znaczenia.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 grudnia 2012, 21:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
ja już różne cuda widziałem z canem w roli głównej łacznie z brakiem palenia auta gdy czujnik abs był uszkodzony, a co do ładowania to wnioskuje że masz licznik z fisem i wzbudzenie idzie przez triaka ( tranzystor) czyli wszystkie ingerencje w układ ładowania (wzbudzenia) będą powodować problemy chyba że zastosowany zostanie układ elektroniczny nad którym pracowałem kiedyś ale pomysł upadł po 2 uwalonych licznikach - może jestem za cienki w tych sprawach, zostawiłem sposób przez włącznik mechaniczny i stycznik ( spr. dotyczyła automatycznego ładowania drugiego akumulatora po odpaleniu caravellki z 2003r)

a co do tego przepływowego ogrzewacza na 230v mam ori założony w fabryce w miejscu zaślepki bloku silnka i do tego zasilanie na elektryczna pompkę obiegu wody tą na przednim pasie montowaną - sprawa zajefajna w czasie mrozów -15st na polu, autko podpięte pod gniazdko temp. silnika 50st. odpalam i ciepło a środku i bez obawy że aku padnie :)


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!



Za ten wpis autor MisiekVW podziękował: peters (niedziela, 15 grudnia 2013, 01:02)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 grudnia 2012, 03:21 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
wilu8 napisał(a):
Ja myślę ze powinieneś spróbować wzmocnić wzbudzenie żarówką


Co masz na mysli,rozwin to szerzej.
Kolego Slimak mam zalozony od jakiegos czasu alternator 120A,gdyz pytalem sie kilku kolegow czy maja jakies przeciwskazania aby go wymienic zamast 90A.

MisiekVW napisał(a):
ja już różne cuda widziałem z canem w roli głównej łacznie z brakiem palenia auta gdy czujnik abs był uszkodzony, a co do ładowania to wnioskuje że masz licznik z fisem i wzbudzenie idzie przez triaka ( tranzystor) czyli wszystkie ingerencje w układ ładowania (wzbudzenia) będą powodować problemy chyba że zastosowany zostanie układ elektroniczny nad którym pracowałem kiedyś ale pomysł upadł po 2 uwalonych licznikach - może jestem za cienki w tych sprawach, zostawiłem sposób przez włącznik mechaniczny i stycznik ( spr. dotyczyła automatycznego ładowania drugiego akumulatora po odpaleniu caravellki z 2003r)

a co do tego przepływowego ogrzewacza na 230v mam ori założony w fabryce w miejscu zaślepki bloku silnka i do tego zasilanie na elektryczna pompkę obiegu wody tą na przednim pasie montowaną - sprawa zajefajna w czasie mrozów -15st na polu, autko podpięte pod gniazdko temp. silnika 50st. odpalam i ciepło a środku i bez obawy że aku padnie :)


Kolego zgadza sie teraz mam z 1/2Fisa,ale wczesniej gdy mialem zwykly bylo to samo.
Moze jak znajde chwile to zrobie schemat to szybciej cos znajdziemy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 grudnia 2012, 10:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Chodzi mi żebyś dał mała żarówke przy liczniku pomiędzy plusem po stacyjce a wzbudzeniem od altka .
ja mam u siebie niebieski za zielony i tak mam zrobione i żadnych problemów nie ma


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 grudnia 2012, 00:03 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
wilu8 napisał(a):
Chodzi mi żebyś dał mała żarówke przy liczniku pomiędzy plusem po stacyjce a wzbudzeniem od altka .
ja mam u siebie niebieski za zielony i tak mam zrobione i żadnych problemów nie ma


Co to daje :?: Wyjasniej szerzej jak wiesz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 grudnia 2012, 15:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 19:32
Posty: 113
Lokalizacja: TORUŃ
model: Multivan syncro
silnik: mam :)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Goliat napisał(a):
Witam
A czy ktoś się zastanawiał nad takim rozwiązaniem lub coś takiego lub podobnego posiada?

http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-z ... 05710.html


Jestem skłonny zainwestować w to urządzenie jako królik doświadczalny :)
Pytanie tylko do fachowców w temacie - który wąż trzeba przeciąć?
Mój silnik to 2,5 tdi. A jakby poprzeć to zgrabną fotką byłby już luksus. :P
Z góry dzięki za podpowiedzi!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 grudnia 2012, 16:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
peters napisał(a):
wilu8 napisał(a):
Chodzi mi żebyś dał mała żarówke przy liczniku pomiędzy plusem po stacyjce a wzbudzeniem od altka .
ja mam u siebie niebieski za zielony i tak mam zrobione i żadnych problemów nie ma


Co to daje :?: Wyjasniej szerzej jak wiesz.

Natychmiastowe podudzenie altka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 grudnia 2012, 00:59 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dzis patologia w moim aucie siegnela zenitu i kontrolka ladowania migala co chwile.Nie szlo jechac gdyz brzeczyk wyprowadzal mnie z rownowagi
Zatrzymalem sie na poboczu odlaczylem wszystko co ma zwiazek z sygnalem ladowania akumulatora i dalej jechalem juz spokojnie.
Nie wiem co sie dzieje,ale po przerobce swiec ( ledy po zapaleniu mam juz ponad rok) minelo ponad 2 msc.i dopiero przez ostatnie kilka dni kontrolka od ladowania zaczela migac + brzeczyk.Rozkladam rece,chyba wroce do ustawien manualnych i juz.
Mysle ze moze regulator ladowania przy alternatorze sie uszkadza i dlatego zaczyna szwankowac.

Szczegolnie odzywal sie na zakretach (dziwne to jakby byl maly stan oleju) i przy zmianie biegu.
Podejrzewam ze sygnal ladowania jest zbyt obciazony cewka przekaznika 20A.(ktory z koleji zalacza przekazniki 2razy po 70A).Ale to tylko moje domysly,gdyz nic innego nie przychodzi mi do glowy co by moglo byc.
Moze trzeba sie rozgladac za jakim ukladem ktory zacznie mi wlaczac swiece i ledy np. po 1 min.od rozruchu silnika,gdyz na sygnal z alternatora nie ma co liczyc.Porazka.

Okazuje sie ze wina lezy po przekazniku zalaczania ledow dziennych.Na razie odlaczone zasilanie z alternatora i jest ok.
Przekaznik co chwila sie ON i OFF dlatego doprowadzalo mnie to do szalu.

Problem sie wyjasnil gdyz pin od przekaznika (dokladnie przewod) zostal ulamany i przekaznik wariowal.Byl to przewod co dochodzil do przekaznika (+15) i przez styki przekaznika plynal prad na Ledy.Przekaznik wariowal gdyz ulamal sie przewod od pinu od przekaznika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2013, 12:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 marca 2011, 14:53
Posty: 3
Lokalizacja: Bogatynia
model: Transporter 9os.
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam mam 2.4D i dłuuugo trwa nagrzanie tego samochodu. Co myślicie o tym zestawie ? http://allegro.pl/grzalka-12v-lpg-tdi-d ... 40698.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2013, 14:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
marcin91 napisał(a):
Witam mam 2.4D i dłuuugo trwa nagrzanie tego samochodu. Co myślicie o tym zestawie ? http://allegro.pl/grzalka-12v-lpg-tdi-d ... 40698.html


z 12V to się za dużo nie nagrzejesz a jak nagrzejesz to potem aku będzie słabe i nie odpalisz. Innymi słowy jak to ma 1KW to podłacz do akumulatora 18 żarówek H4 ( 55W/każda ) i ile Ci aku wytzyma?
Cena w porównaniu do grzałek DEFA atrakcyjna, ale według mnie to nie zrobi to roboty dlatego, ze jest to zasilane 12V a nie 230V jak DEFA którą gorąco polecam. Mam u siebie prawie pełen zestaw od grzałki silnika po prostownik aku, sterowanie programatorem włączania/ wyłączania i farelkę w środku. Minimalna ingerencja w samochód, a efekty super. Teraz to do szczęścia brakuje mi możliwości codziennego podpięcia się pod 230V pod domem.
Postaram sie porobić trochę fotek bo chyba nie za bardzo to jest popularne rozwiązanie u nas w kraju głównie ze względu na cenę.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2013, 15:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
vwyogi napisał(a):
marcin91 napisał(a):
Witam mam 2.4D i dłuuugo trwa nagrzanie tego samochodu. Co myślicie o tym zestawie ? http://allegro.pl/grzalka-12v-lpg-tdi-d ... 40698.html


z 12V to się za dużo nie nagrzejesz a jak nagrzejesz to potem aku będzie słabe i nie odpalisz. Innymi słowy jak to ma 1KW to podłacz do akumulatora 18 żarówek H4 ( 55W/każda ) i ile Ci aku wytzyma?
Cena w porównaniu do grzałek DEFA atrakcyjna, ale według mnie to nie zrobi to roboty dlatego, ze jest to zasilane 12V a nie 230V jak DEFA którą gorąco polecam. Mam u siebie prawie pełen zestaw od grzałki silnika po prostownik aku, sterowanie programatorem włączania/ wyłączania i farelkę w środku. Minimalna ingerencja w samochód, a efekty super. Teraz to do szczęścia brakuje mi możliwości codziennego podpięcia się pod 230V pod domem.
Postaram sie porobić trochę fotek bo chyba nie za bardzo to jest popularne rozwiązanie u nas w kraju głównie ze względu na cenę.

DEFA działa na zasadzie "mokrego webasto" czyli grzeje nam silnik tzn płyn przed startem auta, a kolega pokazał tutaj coś w stylu dogrzewacza (jak w 2.5TDI) już po uruchomieniu auta.
Myślę, że jest to warte zainteresowania i cena wcale nie jest taka zła za komplet do montażu. Mi również zaczął doskwierać chłód po swapie na 1.9TDI, przy TD po 1km miałem już gorąco i to w zimie a teraz już mam problemy na mieście zagrzać samochód. W sumie to dzięki za linka, może się skuszę i zamontuje coś takiego :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB