T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 17:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 18:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Witam zamierzam zamontować przepływowy podgrzewacz płynu elektryczny ze świecami grzewczymi , zapożyczony od innego auta . Proszę o sugestie jak go zamontować i czym sterować ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 19:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Jeśli to nie tajemnica to z czego go wyjąłeś?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 19:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Jest made i czech a z czego jest nie mam pojęcia wygrzebałem z klamotów u kolegi na szrocie jest cały z aluminium
,sa na nim numery tylko i nazwa producenta samego ale nic z czego pochodzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 23:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Najlepiej zrobić to podobnie jak w autach VAG TDI czyli na przewodzie zasilającym nagrzewnicę wnętrza. Sterowanie za pośrednictwem przekaźnika - potrzebny spory amperaż, czyli przekaźnik świec żarowych.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 października 2011, 23:25 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Podobne dogrzewacze mają silniki 1,9 TDI...


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 08:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Tak wiem AFN ma na wyjściu z głowicy na nagrzewnice , i w 2.4 myśle założyć to na weżu który wychodzi z głowicy do nagrzewnicy . A do zasilania 2 przekażniki 30/40A załanczane albo włącznikiem albo na wzrost napięcia , rozłanczane bimetalem na 70 stopni mocowanym gdzieś na rurce wokoło skrzyni

Te uszy obetne i sam kruciec zamontuje na wężu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 11:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Mam u siebie takie cuś na AFN-ie, jednak szału nie ma, jak spalił się bezpiecznik na przekaźniku od tych świec, to właściwie nawet nie wyczułem że to nie działa.
Jednak u mnie jest to przykręcone do głowicy, podgrzewa wyjście na nagrzewnicę i właściwie silnik poprzez dodatkową pompkę elektryczną, która fakt, że na zimnym silniku jest w stanie spoczynku jednak obieg jest otwarty.
W osobówce z tego króćca płyn idzie tylko na nagrzewnicę, więc efekt na pewno jest lepszy.
U mnie steruje tym ECU i sam nawet nie wiem, kiedy to włącza, jednak ma opcję włączenia jednej świecy (poprzez jeden obwód), albo dwóch (poprzez drugi obwód), ewentualnie włączy oba obwody i wtedy mogą grzać trzy świece.
Tak to u mnie wygląda:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 18:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ten dogrzewacz wygląda mi na jakąś renówkę służy do dogrzania żeby silnik się szybciej nagrzał, czasem się to stosuje dodatkowo w bęzynie żeby szybciej przełączył się na gaz, polecam dokupić termostat do sterowania i mocny akumulator razem z alternatorem


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 19:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
No właśnie nie moge się zdecydować jak go podłączyć jest kilka opcji załanczany samym przyciskiem na desce rozłanczany bimetalem , albo na skok napięcia , albo na przekażnik czasowy , mam jeszcze ori przekazniki od vw/audi sterujące świecami i samym stykiem roboczym i nie wiem co zastosować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 20:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Prace ukończone wrzucam pare fotek jak to wygląda zamontowane

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 01:03 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Po prostu fajna sprawa.Nawet może lepsze pod niejednym względem od pieca.
Jak nie zapomne to zrobie fotke ustrojstwa ktore ja kupilem.

Powiedz ile wat maja te twoje swieczki,gdyz moje maja po 200W.Teraz sie zastanawiam czy nie rozwala mu aku jak bede tego uzywal bez zapalonego auta.
Wyciagnolem to z jakiegos francuza chyba Citroen Picasso,i bylo zamontowane zaraz przy wejsciu przewodow wodnych do nagrzewnicy.A bylo osadzone w komorze silnika na scianie dzialowej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2011, 21:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Mała relacja z 2 tyg użytkowania co dzień
Praktycznie cały czas ustawiona na 2 śwece czasem 3
odcinki po 2 km , aku nie padło
widoczny spadek spalania (o ile jeszcze nie wiem ale sprawdze)
silnik błyskawicznie nagrzewa się i napewno mu jest o wiele lżej
powietrze z nawiewu nie leci zimny tylko juz takie łagodniejsze
Pobór jest spory bo wentylator na 2 biegu zwalnia jak sa 2 załączone ale to tylko po rozruchu świeżo
Ogólnie za koszt częsci ok 80zł
Było warto ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 00:32 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Nie no wiadomo ze jest to dobra sprawa.
Tylko dobrze to podłączyć i dać odpowiednie zabezpieczenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 12:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Obawiam się że przy takim poborze prądu (co najmniej 20-25A) to raczej spalanie nie spadnie. Mi w AAB po 2km powietrze leci ciepłe bez dogrzewacza.
Natomiast w golfie TDI mam oryginalny dogrzewacz i faktycznie w TDI jest sens takiego urządzenia bo wybitnie trudno go dogrzać.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 01:23 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
To prawda co piszesz,lecz kazdy silnik czy to zwykly Diesel czy TDI jak najszybciej dogrzany do temp.pracy ok.90'C bedzie ekonomiczny.
Zastanawiam sie nad tym jakie dac zabezpieczenie przy tych moich swiecach 4 razy 200W ???
I jaki zastosowac przekaznik,chce podlaczyc 2 razy po 2 gdyz tak sa polaczone blaszkami.Bede grzal albo 4 albo 2.
Moze jakis elektryk mi to ladnie opracuje.Czy bezpiecznik 40,60 lub 70A starczy na dwie swiece ? I czy przekaznik 40A na dwie swieczki to bedzie malo czy wystarczy.Pisze tym co dysponuje na zapleczu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 11:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Nie uważało się na fizyce :P

Więc tak, jest taki wzór na moc P(W)=U(V)*I(A)
I - prąd w amperach
U - napięcie w woltach
P- moc w watach
Czyli po przekształceniu I=P:U co nam daje I(A)=200(W):12(V) czyli I=(w przybliżeniu)16,6A dla jednej świecy.
Więc dwie świece dadzą nam około 33,2A analogicznie cztery 66,4A
Tak że bezpiecznik i przekaźnik 40A to absolutne min. na dwie świece ale ja bym dał więcej bo jednak bardzo zimne świece w początkowej fazie grzania mogą mieć większy chwilowy pobór i zbliżysz się mocno do granicy. Najlepszy był by oryginalny przekaźnik z T4 czy golfa II a najlepiej dwa takie bo on teoretycznie ma 60A.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 12:02 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dzieki kolego.Nie powiem ze z wyksztalcenia jestem elektryk bo mnie zastrzelisz.
Ale teraz wszystko pozapominałem umiem tylko kabelki prowadzić i lutowac. :oops:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 14:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
W przypadku zastosowania takie podwójnego przełącznika kołyskowego możesz zrobic 1-2-3-4 tylko wtedy trza by zastosować na każdą świece przekażnik .
U mnie na przekażniku 30/40A spokojnie chodzą 2 świece , zabezpieczenie to fabryczny duży bezpiecznik 50A od instalacji audi a4
Można to zgrabnie ustawić obok aku w dość ergonomiczy sposób co by plątaniny nie było za dużej
Ja zrobiłem instalacje na zewnątrz wy testowałem ją i dopiero potem zabudowałem w pojezdzię .
Mijają kolejne dni pracy urządzenia bez problemu , na stałe załączone 2 świece


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 15:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 grudnia 2010, 23:31
Posty: 194
Lokalizacja: Krosno
opis: TDI
TYLKO DLA
INTELIGENTNYCH
model: T4 LONG
silnik: 2.5TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
a jak wygląda efektywność tych 2 świec.Odczuwalna jest duża różnica w nagrzewaniu silnika????


_________________
TDI----TYLKO DLA INTELIGENTNYCH!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 15:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
oczywiscie po ok 2 km jazdy i kilku sekundach na jałowym (zanim otworze wyjade i zamkne brame) wskazówka sie podnisi na 90 a dmuch ciepłe po kilku sekundach od uruchomienia silnika
Oczywiście mogę i 3 załączyć wtedy jest jeszcze szybciej ale na krótkich ocinkach nie ma potrzeby


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB