T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Dodatkowy przepływowy podgrzewacz
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=3158
Strona 1 z 6

Autor:  wilu8 [ piątek, 28 października 2011, 18:56 ]
Tytuł:  Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Witam zamierzam zamontować przepływowy podgrzewacz płynu elektryczny ze świecami grzewczymi , zapożyczony od innego auta . Proszę o sugestie jak go zamontować i czym sterować ?

Autor:  b8tz [ piątek, 28 października 2011, 19:07 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Jeśli to nie tajemnica to z czego go wyjąłeś?

Autor:  wilu8 [ piątek, 28 października 2011, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Jest made i czech a z czego jest nie mam pojęcia wygrzebałem z klamotów u kolegi na szrocie jest cały z aluminium
,sa na nim numery tylko i nazwa producenta samego ale nic z czego pochodzi

Autor:  grzesiex [ piątek, 28 października 2011, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Najlepiej zrobić to podobnie jak w autach VAG TDI czyli na przewodzie zasilającym nagrzewnicę wnętrza. Sterowanie za pośrednictwem przekaźnika - potrzebny spory amperaż, czyli przekaźnik świec żarowych.

Autor:  slimak [ piątek, 28 października 2011, 23:25 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Podobne dogrzewacze mają silniki 1,9 TDI...

Autor:  wilu8 [ sobota, 29 października 2011, 08:32 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Tak wiem AFN ma na wyjściu z głowicy na nagrzewnice , i w 2.4 myśle założyć to na weżu który wychodzi z głowicy do nagrzewnicy . A do zasilania 2 przekażniki 30/40A załanczane albo włącznikiem albo na wzrost napięcia , rozłanczane bimetalem na 70 stopni mocowanym gdzieś na rurce wokoło skrzyni

Te uszy obetne i sam kruciec zamontuje na wężu

Autor:  mikoli [ sobota, 29 października 2011, 11:25 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Mam u siebie takie cuś na AFN-ie, jednak szału nie ma, jak spalił się bezpiecznik na przekaźniku od tych świec, to właściwie nawet nie wyczułem że to nie działa.
Jednak u mnie jest to przykręcone do głowicy, podgrzewa wyjście na nagrzewnicę i właściwie silnik poprzez dodatkową pompkę elektryczną, która fakt, że na zimnym silniku jest w stanie spoczynku jednak obieg jest otwarty.
W osobówce z tego króćca płyn idzie tylko na nagrzewnicę, więc efekt na pewno jest lepszy.
U mnie steruje tym ECU i sam nawet nie wiem, kiedy to włącza, jednak ma opcję włączenia jednej świecy (poprzez jeden obwód), albo dwóch (poprzez drugi obwód), ewentualnie włączy oba obwody i wtedy mogą grzać trzy świece.
Tak to u mnie wygląda:

Autor:  chemik211 [ sobota, 29 października 2011, 18:26 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Ten dogrzewacz wygląda mi na jakąś renówkę służy do dogrzania żeby silnik się szybciej nagrzał, czasem się to stosuje dodatkowo w bęzynie żeby szybciej przełączył się na gaz, polecam dokupić termostat do sterowania i mocny akumulator razem z alternatorem

Autor:  wilu8 [ sobota, 29 października 2011, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

No właśnie nie moge się zdecydować jak go podłączyć jest kilka opcji załanczany samym przyciskiem na desce rozłanczany bimetalem , albo na skok napięcia , albo na przekażnik czasowy , mam jeszcze ori przekazniki od vw/audi sterujące świecami i samym stykiem roboczym i nie wiem co zastosować

Autor:  wilu8 [ niedziela, 13 listopada 2011, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Prace ukończone wrzucam pare fotek jak to wygląda zamontowane

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  peters [ wtorek, 15 listopada 2011, 01:03 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Po prostu fajna sprawa.Nawet może lepsze pod niejednym względem od pieca.
Jak nie zapomne to zrobie fotke ustrojstwa ktore ja kupilem.

Powiedz ile wat maja te twoje swieczki,gdyz moje maja po 200W.Teraz sie zastanawiam czy nie rozwala mu aku jak bede tego uzywal bez zapalonego auta.
Wyciagnolem to z jakiegos francuza chyba Citroen Picasso,i bylo zamontowane zaraz przy wejsciu przewodow wodnych do nagrzewnicy.A bylo osadzone w komorze silnika na scianie dzialowej.

Autor:  wilu8 [ piątek, 25 listopada 2011, 21:54 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Mała relacja z 2 tyg użytkowania co dzień
Praktycznie cały czas ustawiona na 2 śwece czasem 3
odcinki po 2 km , aku nie padło
widoczny spadek spalania (o ile jeszcze nie wiem ale sprawdze)
silnik błyskawicznie nagrzewa się i napewno mu jest o wiele lżej
powietrze z nawiewu nie leci zimny tylko juz takie łagodniejsze
Pobór jest spory bo wentylator na 2 biegu zwalnia jak sa 2 załączone ale to tylko po rozruchu świeżo
Ogólnie za koszt częsci ok 80zł
Było warto ...

Autor:  peters [ niedziela, 27 listopada 2011, 00:32 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Nie no wiadomo ze jest to dobra sprawa.
Tylko dobrze to podłączyć i dać odpowiednie zabezpieczenie.

Autor:  FocusMED [ niedziela, 27 listopada 2011, 12:15 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Obawiam się że przy takim poborze prądu (co najmniej 20-25A) to raczej spalanie nie spadnie. Mi w AAB po 2km powietrze leci ciepłe bez dogrzewacza.
Natomiast w golfie TDI mam oryginalny dogrzewacz i faktycznie w TDI jest sens takiego urządzenia bo wybitnie trudno go dogrzać.

Autor:  peters [ wtorek, 29 listopada 2011, 01:23 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

To prawda co piszesz,lecz kazdy silnik czy to zwykly Diesel czy TDI jak najszybciej dogrzany do temp.pracy ok.90'C bedzie ekonomiczny.
Zastanawiam sie nad tym jakie dac zabezpieczenie przy tych moich swiecach 4 razy 200W ???
I jaki zastosowac przekaznik,chce podlaczyc 2 razy po 2 gdyz tak sa polaczone blaszkami.Bede grzal albo 4 albo 2.
Moze jakis elektryk mi to ladnie opracuje.Czy bezpiecznik 40,60 lub 70A starczy na dwie swiece ? I czy przekaznik 40A na dwie swieczki to bedzie malo czy wystarczy.Pisze tym co dysponuje na zapleczu.

Autor:  FocusMED [ wtorek, 29 listopada 2011, 11:43 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Nie uważało się na fizyce :P

Więc tak, jest taki wzór na moc P(W)=U(V)*I(A)
I - prąd w amperach
U - napięcie w woltach
P- moc w watach
Czyli po przekształceniu I=P:U co nam daje I(A)=200(W):12(V) czyli I=(w przybliżeniu)16,6A dla jednej świecy.
Więc dwie świece dadzą nam około 33,2A analogicznie cztery 66,4A
Tak że bezpiecznik i przekaźnik 40A to absolutne min. na dwie świece ale ja bym dał więcej bo jednak bardzo zimne świece w początkowej fazie grzania mogą mieć większy chwilowy pobór i zbliżysz się mocno do granicy. Najlepszy był by oryginalny przekaźnik z T4 czy golfa II a najlepiej dwa takie bo on teoretycznie ma 60A.

Autor:  peters [ wtorek, 29 listopada 2011, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

Dzieki kolego.Nie powiem ze z wyksztalcenia jestem elektryk bo mnie zastrzelisz.
Ale teraz wszystko pozapominałem umiem tylko kabelki prowadzić i lutowac. :oops:

Autor:  wilu8 [ wtorek, 29 listopada 2011, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

W przypadku zastosowania takie podwójnego przełącznika kołyskowego możesz zrobic 1-2-3-4 tylko wtedy trza by zastosować na każdą świece przekażnik .
U mnie na przekażniku 30/40A spokojnie chodzą 2 świece , zabezpieczenie to fabryczny duży bezpiecznik 50A od instalacji audi a4
Można to zgrabnie ustawić obok aku w dość ergonomiczy sposób co by plątaniny nie było za dużej
Ja zrobiłem instalacje na zewnątrz wy testowałem ją i dopiero potem zabudowałem w pojezdzię .
Mijają kolejne dni pracy urządzenia bez problemu , na stałe załączone 2 świece

Autor:  pawela122 [ wtorek, 29 listopada 2011, 15:33 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

a jak wygląda efektywność tych 2 świec.Odczuwalna jest duża różnica w nagrzewaniu silnika????

Autor:  wilu8 [ wtorek, 29 listopada 2011, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowy przepływowy podgrzewacz

oczywiscie po ok 2 km jazdy i kilku sekundach na jałowym (zanim otworze wyjade i zamkne brame) wskazówka sie podnisi na 90 a dmuch ciepłe po kilku sekundach od uruchomienia silnika
Oczywiście mogę i 3 załączyć wtedy jest jeszcze szybciej ale na krótkich ocinkach nie ma potrzeby

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/