T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 listopada 2013, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 marca 2011, 14:53
Posty: 3
Lokalizacja: Bogatynia
model: Transporter 9os.
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wiem ze jako webasto to to sie nie sprawdzi. Chodzi mi o uruchamianie po rozruchu silnika, w passatach, citroenach fabrycznie jest cos takiego montowane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 listopada 2013, 14:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
marcin91 napisał(a):
Wiem ze jako webasto to to sie nie sprawdzi. Chodzi mi o uruchamianie po rozruchu silnika, w passatach, citroenach fabrycznie jest cos takiego montowane.


pytanie jest czy alternator który masz da radę ładowac aku i obsługiwac ten dogrzewacz który ma 1kW. Nawet jak zamontujesz albo juz masz alternator 120A to będą problemy z doładowaniem aku.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 01:09 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
MisiekVW napisał(a):
ja już różne cuda widziałem z canem w roli głównej łacznie z brakiem palenia auta gdy czujnik abs był uszkodzony, a co do ładowania to wnioskuje że masz licznik z fisem i wzbudzenie idzie przez triaka ( tranzystor) czyli wszystkie ingerencje w układ ładowania (wzbudzenia) będą powodować problemy chyba że zastosowany zostanie układ elektroniczny nad którym pracowałem kiedyś ale pomysł upadł po 2 uwalonych licznikach - może jestem za cienki w tych sprawach, zostawiłem sposób przez włącznik mechaniczny i stycznik ( spr. dotyczyła automatycznego ładowania drugiego akumulatora po odpaleniu caravellki z 2003r)

a co do tego przepływowego ogrzewacza na 230v mam ori założony w fabryce w miejscu zaślepki bloku silnka i do tego zasilanie na elektryczna pompkę obiegu wody tą na przednim pasie montowaną - sprawa zajefajna w czasie mrozów -15st na polu, autko podpięte pod gniazdko temp. silnika 50st. odpalam i ciepło a środku i bez obawy że aku padnie :)


Moze masz kolego racje,gdyz tez zimy nie uzywam elektrycznego podgrzewacza i nie mam problemow z brzeczykiem w liczniku.Z migajaca kontrolka od aku sobie poradzilem zmieniajac troche uklad.

Ale powiem ci ze u mnie ledy dzienne sa podlaczone pod wzbudzenia z alternatora i jest ok( brany jest tylko sygnal co idzie na przekaznik)
Z tego co pamietam to i dogrzewacz musi miec sygnal ladowania aku przez ten sam pin i nic sie nie dzieje.
A cos wiecej jak podlacze( wszystko na przekazniki ) to od razu go glupota bierze. :evil:
Ale gdy ten sam sygnal idzie na wiekszy przekaznik to za jakis czas kontrolka lub brzeczyk daje znac.Co wkurza.
Kiedys jak mialem tylko reczne sterowanie tego problemu nie bylo.Ale strach komus auta porzyczac gdyz moze spalic auto lub wydoic aku co pozniej stanowi nie lada problem. :o


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 01:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 września 2013, 23:43
Posty: 66
Lokalizacja: Puszcza Biała 100 km do stolicy
model: trike, T4
silnik: 650cm3, ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 10 razy
Temperatura spadła u mnie już poniżej -20*, więc zastanawiam się nad zastosowaniem jakiegoś sposobu grzania silnika przed rozruchem... i tak myślę nad tym urządzeniem: http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-g ... 29575.html
Dlaczego to urządzenie? Porównując do wyżej wspomnianej DEFY ze względów finansowych, ale też 'osiągów' i miejsca podłączenia urządzenia.
Posiadam swoją pierwszą, wymarzoną T4, z jedynie słusznym silnikiem ACV, i podczas jazdy jest mi zimno w nogi - czy w Waszych autkach macie tak samo? Jak temu zaradzić...?


_________________
qwerty Obrazek ACV Long Caravelle


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 10:38 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Cieplejsze buty lub dłuższe trasy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 11:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
qwertyftp napisał(a):
Temperatura spadła u mnie już poniżej -20*, więc zastanawiam się nad zastosowaniem jakiegoś sposobu grzania silnika przed rozruchem... i tak myślę nad tym urządzeniem: http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-g ... 29575.html
Dlaczego to urządzenie? Porównując do wyżej wspomnianej DEFY ze względów finansowych, ale też 'osiągów' i miejsca podłączenia urządzenia.
Posiadam swoją pierwszą, wymarzoną T4, z jedynie słusznym silnikiem ACV, i podczas jazdy jest mi zimno w nogi - czy w Waszych autkach macie tak samo? Jak temu zaradzić...?


Przewaga nad DEFA taka, że ma wbudowana pompkę i 2x większą moc, ale koszt z zestawem przyłączeniowym chyba wyższy niż DEFA ( grzałka do ACV to jakieś 200pln + okablowanie ). Pytanie gdzie to upchasz w T4? zmieści się? No i kto to produkuje czy czasem to nie jest chińczyk, DEFA raczej się nie psuje


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 14:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2012, 20:38
Posty: 13
Lokalizacja: BSI
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
qwertyftp napisał(a):
Temperatura spadła u mnie już poniżej -20*, więc zastanawiam się nad zastosowaniem jakiegoś sposobu grzania silnika przed rozruchem... i tak myślę nad tym urządzeniem: http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-g ... 29575.html
Dlaczego to urządzenie? Porównując do wyżej wspomnianej DEFY ze względów finansowych, ale też 'osiągów' i miejsca podłączenia urządzenia.
Posiadam swoją pierwszą, wymarzoną T4, z jedynie słusznym silnikiem ACV, i podczas jazdy jest mi zimno w nogi - czy w Waszych autkach macie tak samo? Jak temu zaradzić...?


Proponuje zakupić większą wersje tego podgrzewacza (sprzedawca ma 3kw z pompa za 399pln) standardowy dogrzewacz ma tez 3kw i pracuje razem z silnikiem. zastosowanie 1,1kw przy tak niskiej temperaturze to nic nie da - a jeśli to nie wiele (dużo płynu w układzie , namarznięty silnik) dodatkowo ile czasu wcześniej trzeba by było włączyć taki podgrzewacz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 października 2014, 12:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Z uwagi na to że zima już całkiem blisko pozwoliłem sobie odświeżyć temat. Zakupiłem już ten podgrzewać do swojego mulivana:Mam nieogrzewany garaż a właściwie wiate generalnie na auto nie pada ale temperatura taka sama jak pod gołym niebem. 230v zaraz pod ręką wiec mysle że się sprawdzi

http://allegro.pl/pompowy-podgrzewacz-s ... 97838.html

Bardzo proszę o sugestie gdzie przeciąć wąż aby zainstalować podgrzewacz. Myślałem o najprostszym szeregowym montażu Producent podaje że na małym obiegu czyli z wyjścia od nagrzewnicy przed blokiem silnika. Jak wszyscy wiemy pod maską multivana jest "trochę" wiecej węży niż w zwykłym aucie.

Posiadam 2.5 tdi ACV Klimatronik i dogrzewacz silnika D3


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 października 2014, 13:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
a weryfikował kolega srednice króćca tego podgrzewacza z tym co jest pod maska? Zeby sie nie okazalo, ze średnica bedzie za mała lub za duża bo wtedy wybór miejsca montazu moze byc mocno ograniczony.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 października 2014, 16:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
No własnie rozważam czy dać pierwszym sposobem między silnik i nagrzewnice zarazem najprostszym. Czy dać sposób nr 2 wg rysunku producenta i wtedy bedzie tylko grzany blok silnika. Srednica wejscia wyjścia podgrzewacza do 16mm wiec zakładam ze będą to węże małego obiegu do nagrzewnicy ew przed lub za dogrzewaczem. Boje się , że jeśli dam szeregowo w mały obieg miedzy blokiem a nagrzewnicą to na wyłączonym urządzeniu i pracującym normalnie silniku będą występowały opory tłoczenia płynu i któraś z nagrzewnic może nie dogrzewać.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 października 2014, 13:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wiec decyzja padła na przecięcie węża prowadzącego do dogrzewacza. Generalnie z uwagi na pozamykany układ zaworami na nagrzewnice. Panowie mam pytanie odnośnie samego podgrzewania. Czy na wyłączonym silniku jest przez niego swobodny przepływ czy może być w nim w środku jakiś elektrozawór. Pytanie nr dwa: który wąż w podgrzewaczu jest wlotowy a który wylotowy? górny czy dolny ( zwykły dogrzewacz d3 )


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 października 2014, 13:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Wczoraj akurat oglądałem grzałkę przepływową firmy Defa która działa dokładnie tak samo jak ta z Twojego linka. W dużym skrócie taka grzałka wygląda w środku jak grzałka do wody, kiedyś taki były do gotowania wody w szklance i przepływ jest swobodny. Obieg ma być grawitacyjny. Według mnie jak zamontujemy ją na przewodzie do dogrzewacza to za wydajne to nie będzie, przy mrozach będą duże straty. Przemyśl jeszcze opcje zamontowania oryginalnej grzałki Defa w blok silnika. Do TDI kosztuje jakieś 230pln +okablowanie i montaż w blok zamiast broka . Max czas grzania według instrukcji w największe mrozy to 195minut. Mam taką grzałkę w swoim LT i t4 z silnikiem benzynowym


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 października 2014, 15:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wszystko super z ta defą tylko raczej nie podejmę się sam zakładania grzałki. Jest nawet w tej chwili w promocji 181 zł do tego komplet kabli tez jest promiocja 109 zł. Zamontowanie w zakładzie zajmującym sie tego typu ogrzewaniami 200 zł do t4. Grzałka defy ma 600 W. Ta którą kupiłem ma 1500 wiec raczej da rade. Decyzja o zamontowaniu podjęta, najwyżej zdemontuje i napisze wszystkim że poroniony pomysł :) Proszę tylko o info jesli ktoś wie z kierunkiem przepływu przez podgrzewacz i czy jest on udrożniony w stanie spoczynku.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 października 2014, 20:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jeśli chodzi o dogrzewacz:
wlot dół, wylot góra
przepływ swobodny


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 października 2014, 11:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wiec tak. Podgrzewacz podłączony. Na ta chwilę sprawdza się idealnie. Przetestowany przy 8 stopniach. 30 45 min i cały układ nagrzany do 60 stopni. Odpala bez grzania świec tak jak na rozgrzanym w pełni silniku. Zamontowany na wyjściu dogrzewacza. Pompa ma tyle siły , że przepycha płyn po całym bloku silnika oraz przedniej i tylnej nagrzewnicy. Oczywiście dam znaka jak urządzenie radzi sobie za jakiś czas w mrozach.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 października 2014, 11:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
hoopsii napisał(a):
Wiec tak. Podgrzewacz podłączony. Na ta chwilę sprawdza się idealnie. Przetestowany przy 8 stopniach. 30 45 min i cały układ nagrzany do 60 stopni. Odpala bez grzania świec tak jak na rozgrzanym w pełni silniku. Zamontowany na wyjściu dogrzewacza. Pompa ma tyle siły , że przepycha płyn po całym bloku silnika oraz przedniej i tylnej nagrzewnicy. Oczywiście dam znaka jak urządzenie radzi sobie za jakiś czas w mrozach.


daj foty jak zamontowałeś i jak na zewnątrz wyprowdziłeś podłączenie do 230V


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 października 2014, 21:27 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Powiem tak, u mnie w ACV jak zamontowalem elektryczny podgrzewacz(na 2 przekaznikach i 2 bezpiecznikiach )(podobny jak na stronie 1) to zapalala sie i gasla kontrolka od ladowania,brzeczal przy tym brzeczyk w liczniku wiec go nie uzywam (gdyz juz przerabialem kilka razy instalacje,najlepiej bylo jak wszystko robilem recznie ON i OFF) ale to niebezpieczne gdyz moze doprowadzic do wydojenia aku.
Teraz uznaje tylko spalinowe.A to ze kolega zamontowal to chwala mu za to,niech sluzy jak najdluzej i najlepiej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 października 2014, 12:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
vwyogi napisał(a):
hoopsii napisał(a):
Wiec tak. Podgrzewacz podłączony. Na ta chwilę sprawdza się idealnie. Przetestowany przy 8 stopniach. 30 45 min i cały układ nagrzany do 60 stopni. Odpala bez grzania świec tak jak na rozgrzanym w pełni silniku. Zamontowany na wyjściu dogrzewacza. Pompa ma tyle siły , że przepycha płyn po całym bloku silnika oraz przedniej i tylnej nagrzewnicy. Oczywiście dam znaka jak urządzenie radzi sobie za jakiś czas w mrozach.


daj foty jak zamontowałeś i jak na zewnątrz wyprowdziłeś podłączenie do 230V


Dzisiaj dopiero doszły kable DEFY wiec fotki za kilka dni po skończonym montażu. Przetestowalem dzisiaj przy -2 stopniach i po 60 min grzania silnik nagrzany w pełni. Odpalił tak jak rozgrzany latem. Zero dymienia i od razy miękka praca i reakcja na gaz. Odpala bez jakiegokolwiek grzania świec. Czekam na mrozy :)


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 października 2014, 12:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
peters napisał(a):
Powiem tak, u mnie w ACV jak zamontowalem elektryczny podgrzewacz(na 2 przekaznikach i 2 bezpiecznikiach )(podobny jak na stronie 1) to zapalala sie i gasla kontrolka od ladowania,brzeczal przy tym brzeczyk w liczniku wiec go nie uzywam (gdyz juz przerabialem kilka razy instalacje,najlepiej bylo jak wszystko robilem recznie ON i OFF) ale to niebezpieczne gdyz moze doprowadzic do wydojenia aku.
Teraz uznaje tylko spalinowe.A to ze kolega zamontowal to chwala mu za to,niech sluzy jak najdluzej i najlepiej


Tylko co ma grzałka na 220v do akumulatora??
Pewnie, że grzałki na 12v zasilane z instalacji samochodu to bezsens - skórka za wyprawkę.
Jeszcze można zastosować taki programowalny włącznik-wyłącznik w gniazdko 220v, jak już przetestuje się własną grzałkę i wiadomo ile czasu mniej więcej potrzeba przy danej temperaturze otoczenia na zagrzanie płynu. Takie dodatkowe zabezpieczenie obok termostatu i nie trzeba łazić do garażu załączać tylko ustawić np. na pracę w godz. 5.00 - 6.30, wychodzisz z domu 6.32 i auto ciepłe.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 października 2014, 12:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Jeszcze można zastosować taki programowalny włącznik-wyłącznik w gniazdko 220v, jak już przetestuje się własną grzałkę i wiadomo ile czasu mniej więcej potrzeba przy danej temperaturze otoczenia na zagrzanie płynu. Takie dodatkowe zabezpieczenie obok termostatu i nie trzeba łazić do garażu załączać tylko ustawić np. na pracę w godz. 5.00 - 6.30, wychodzisz z domu 6.32 i auto ciepłe.


z DEFA jest taki plus, że w trybie automatycznym ustawiasz tylko godzine wyjazdu a programator na podstawie temperatury zewnetrznej dobierze optymalną długośc grzania. Oczywiscie mowa o pełnym systemie z ładowarka i programatorem. Ostatnio dołzyłem taki zestaw do mojego LT-ka którym zimą praktycznie nie jeżdże i jest na stałe podpiety pod 230 z tym, że grzałka silnika jest wyłaczona i ładuje/doładowuje w miare potrzeb tylko aku. Wkurzało mnie w zime targanie się z ciezkim akumulatorem lub ciagłe podłączanie prostownika.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB