T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 20:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 16:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 grudnia 2010, 23:31
Posty: 194
Lokalizacja: Krosno
opis: TDI
TYLKO DLA
INTELIGENTNYCH
model: T4 LONG
silnik: 2.5TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
no ja mam taki dogrzewacz fabrycznie zamontowany w mojej Borze ale jakoś słabo się grzeje.Dodam że termostat wymieniłem na nowy i tak żeby uzyskać temp. 90st. C musze przejechać z 10km.


_________________
TDI----TYLKO DLA INTELIGENTNYCH!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 16:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
pawela122 napisał(a):
no ja mam taki dogrzewacz fabrycznie zamontowany w mojej Borze ale jakoś słabo się grzeje.Dodam że termostat wymieniłem na nowy i tak żeby uzyskać temp. 90st. C musze przejechać z 10km.

Rzeczywiście jakiś bubel , w moim B5 AFN wystarczy 2 km.
Dogrzewanie fabryczne.


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 17:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To że wskaźnik pokazuje Ci 90 to wcale nie oznacza że silnik tyle ma. Gwarantuje Ci że po 2km jak jest 70 to jest dobrze a przy dużym mrozie nawet tego nie będzie. Nie ma szans żeby TDI przy mrozie miał 90 po 2km. W twoim samochodzie wskaźnikiem steruje komputer i nie ma on żadnego odzwierciedlenia w stanie faktycznym.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 17:35 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
FocusMED napisał(a):
W twoim samochodzie wskaźnikiem steruje komputer i nie ma on żadnego odzwierciedlenia w stanie faktycznym.


Nic bardziej błędnego. Wskaźnikiem steruje czujnik, drugi czujnik dostarcza danych sterownikowi.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 17:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
FocusMED napisał(a):
To że wskaźnik pokazuje Ci 90 to wcale nie oznacza że silnik tyle ma. Gwarantuje Ci że po 2km jak jest 70 to jest dobrze a przy dużym mrozie nawet tego nie będzie. Nie ma szans żeby TDI przy mrozie miał 90 po 2km. W twoim samochodzie wskaźnikiem steruje komputer i nie ma on żadnego odzwierciedlenia w stanie faktycznym.

A kto tu pisał o trzaskającym mrozie ?


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 17:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To inaczej, przy takiej temp. jak teraz też nie będziesz miał 90 po 2km mimo że wskaźnik tyle pokazuje.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 18:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
A jaka jest różnica między wskaźnikiem a miernikiem ?
1% czy powyżej 20% wskazań ?


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 19:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Nie bardzo rozumiem twoje pytanie.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 19:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
Na wskaźniku może być 90 st. a miernik pokaże 70 st.


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 20:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Dokładnie tak jak piszesz, w TDI 90 stopni na wskaźniku odpowiada zakresowi od 70 do 90.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 20:46 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
W zakresie 78-105 stopni wskaźnik pokazuje 90 st.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 21:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Nie zapomnijcie ze w tdi podgrzewaczem steruje ecu w zależności od obciążenia 50% alternatora i czasu od uruchomienia silnika i temperatury poniżej 5 stopni
A u mnie wystarczy pobudzenie z altka i grzeje i sam wybieram ile chcę aby grzało świec.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 22:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
slimak napisał(a):
W zakresie 78-105 stopni wskaźnik pokazuje 90 st.


Być może, w każdym razie 90 nie zawsze oznacza 90.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2011, 22:57 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
FocusMED napisał(a):
slimak napisał(a):
W zakresie 78-105 stopni wskaźnik pokazuje 90 st.


Być może, w każdym razie 90 nie zawsze oznacza 90.


Wydawało mi się, że to jasno wynika z mojego poprzedniego postu...


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2011, 03:36 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
wilu8 napisał(a):
W przypadku zastosowania takie podwójnego przełącznika kołyskowego możesz zrobic 1-2-3-4 tylko wtedy trza by zastosować na każdą świece przekażnik .
U mnie na przekażniku 30/40A spokojnie chodzą 2 świece , zabezpieczenie to fabryczny duży bezpiecznik 50A od instalacji audi a4
Można to zgrabnie ustawić obok aku w dość ergonomiczy sposób co by plątaniny nie było za dużej
Ja zrobiłem instalacje na zewnątrz wy testowałem ją i dopiero potem zabudowałem w pojezdzię .
Mijają kolejne dni pracy urządzenia bez problemu , na stałe załączone 2 świece


Powiem tak,zrobie polaczenie dwie swiece na dwa razy.Aby zbytnio nie bawic sie.Ale kiedy to zrobie to nie powiem ,chyba na wiosne. :!:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2011, 09:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Dziś wsumie przypadkiem miałem zakręcony zawór ogrzewania i dopiero po chwili to zauważyłem , pomacałem kruciec pod maską był gorący i odrazu odkręciłem zawór , ciepły płyn poszedł na nagrzewnice i odrazu szyby odmroziło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 17:05 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
FocusMED napisał(a):
Nie uważało się na fizyce :P

Więc tak, jest taki wzór na moc P(W)=U(V)*I(A)
I - prąd w amperach
U - napięcie w woltach
P- moc w watach
Czyli po przekształceniu I=P:U co nam daje I(A)=200(W):12(V) czyli I=(w przybliżeniu)16,6A dla jednej świecy.
Więc dwie świece dadzą nam około 33,2A analogicznie cztery 66,4A
Tak że bezpiecznik i przekaźnik 40A to absolutne min. na dwie świece ale ja bym dał więcej bo jednak bardzo zimne świece w początkowej fazie grzania mogą mieć większy chwilowy pobór i zbliżysz się mocno do granicy. Najlepszy był by oryginalny przekaźnik z T4 czy golfa II a najlepiej dwa takie bo on teoretycznie ma 60A.


Powiem tak mam dwa przekaźniki po 70A i dwa bezpieczniki po 60A.
Tylko te 60A dzielimy na dwa ( dwie swiece bedzie uruchamial ) wiec wychodzi po 35A ,moze byc przy malo :?:
Podpowiedz kolego,nie chce miec stopionych kabli w komorze silnika. :roll:
Poprawilem ,gdyz przekazniki ma 70A.Dwa razy sprawdzilem.A poprzednio pisalem w biegu.Nic nie skonczylem dzis gdyz braklo mi przewodu ok,50cm takiego grubszego.
Robie sterowanie masa (dla przekaznikow,na wylacznik na 3 z kokpitu).Reszte ustrojstwa elektroniki (bezpieczniki i przekazniki),mam zamiar przymocowac obok aku po prawej stronie patrzac od przodu,jest troche miejsca i blisko plus za aku.


Ostatnio edytowano niedziela, 4 grudnia 2011, 20:44 przez peters, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 18:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jedna świeca bierze 16,6A więc przekaźnik i bezpiecznik 60A na dwie świece wystarczy z powodzeniem będziesz miał ponad 20A zapasu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 20:46 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dzieki kolego,okazalo sie ze przekazniki mam 70A.Wiec jest spoko.A przewody prądowe daje takie jaki sa od świec żarowych w 2,4D.

FocusMED napisał(a):
Jedna świeca bierze 16,6A więc przekaźnik i bezpiecznik 60A na dwie świece wystarczy z powodzeniem będziesz miał ponad 20A zapasu.

Tylko teraz nasuwa mi sie pytanie czy nie jest to za duży zapas :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 15:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
U mnie 3 świece obsługuje 50A i nie pali go ani nic się nie dzieje , moim zdaniem 20A na świece to max
Bezpiecznik ma chronić wiec powinien ciut większy od poboru i tyle


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB