T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 23:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 00:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Im większa moc pieca tym szybciej nagrzejesz. Czyli krócej będzie chodzić w fazie grzania i krócej będzie się załączać w fazie podtrzymania ciepła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 00:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
To ja teraz zadam troszkę głupie pytanie. A gdyby tak wsadzić drugi akumulator, zamontować porządną przetwornicę i zrobić do tego instalację, czy nie dałoby rady podłączyć pod to farelki 2kW, która powinna ogrzać busika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 00:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Nie tędy droga.
1) Moc farelki nie da się porównać z mocą piecyka. (teoria nie pokrywa się z praktyką)
Proste doświadczenie będąc w domu wrzuć do kabiny farelkę i zobacz czy będziesz zadowolony z efektu jej grzania.
2) Zamiana z 12V stałego na 230V zmiennego to już jest spora strata energii. (przy takim poborze mocy samą przetwornicą możesz już grzać ;) )
3) Aby Ci to ruszyło musiał byś zainwestować w naprawdę dobrą przetwornice a jej nie kupisz za 300pln
4) Istnieją na rynku jakieś pseudo farelki zwane ogrzewaniem na 12/24V - nie polecam
5) W aucie na prąd z reguły jest deficyt a paliwo zawsze się ma ;)
6) To już taniej w kombinacji wyjdzie Cię butla z gazem i słoneczko ;)
7) To jest mój punkt widzenia z którym nie wszyscy muszą się zgadzać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 10:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Ja się zastanawiałem czysto teoretycznie. Albo zamiast farelki można wstawić
olejowo-elektryczny lub ceramiczno elektryczny piecyk. Myślałem nad takim rozwiązaniem, coby podczas jazdy ogrzać tył busa, żeby ludzie jadący w 3 rzędzie nie marzli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 20:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Czester 52. Oblicz sobie potrzebną na takie grzanie moc. Farelka czy grzejnik olejowy to nie mniej niż 1 kW, a raczej nawet 2 kW. Do tego straty na konwektorze, nie są wielkie, ale dodatkowe 5 - 10 %. Czyli prąd do zasilania takiego grzejnika to 150 - 200 A. Więc jak grube muszą być przewody na taki prąd? Ile czasu z takim obciążeniem popracuje nawet wielki akumulator, powiedzmy 120 Ah? Teoretycznie 48 minut /przy prądzie 150 A/ do całkowitego rozładowania, a w rzeczywistości znacznie krócej. A ładowanie z alternatora jest praktycznie niemożliwe. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, mocny i sprawny pracujący alternator /przy silniku na obrotach wyraźnie większych niż wolne!/ zapewni około 100 A. I to kosztem niemałej ilości zużytego paliwa na kręcenie silnikiem. Więc bilans jest ujemny, choć ten czas z 48 minut wydłuża się może dwukrotnie. A jak włączysz światła czy jeszcze wycieraczki, to ładowanie tego "grzejnego" akumulatora będzie zupełnie symboliczne. Więc już bardziej opłaca się uruchomić silnik, przestawić wajchę ogrzewania na fulll i włączyć dmuchawę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB