T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2016, 21:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jak oczko wychodzi pod maską i kabel jest gruby i czerwony to oczywiście do klemy plusowej


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2016, 21:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Tylko bardzo dokładnie zabezpiecz antykorozyjnie po tym wierceniu. Jest to jedno z miejsc które w oryginałach wyposażonych w klimę bywa najczęściej zgniłe.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2016, 21:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
U mnie całe szczęście nic nie wyłazi a już 2 zimy przejeździło od tamtego czasu a zbytnio się nie postarałem z zabezpieczeniem tego. Od spodu to chyba był z 1 cm baranka w tym miejscu. Warto założyć ori nadkola przy okazji, bo zasłaniają te przewody i tak tam sól nie leci wtedy. Ja może wreszcie w lecie to zrobię, tylko że mam pod górkę bo mocowań nie ma w moim nadwoziu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 08:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Do zestawu dostałem zestaw węży wody do silnika, zauważyłem że jest bardziej rozbudowany od mojego:
Załącznik:
weze.jpg


U mnie jest prostsze rozwiązanie, nie ma tych dwóch zaworków sterowanych podciśnieniem, pompka jest oczywiscie, troche mniej tych wezy jest u mnie. Czy jest konieczność montowania tych węży ? może są one pod wersję z webasto ?. U mnie występuje dogrzewacz ale nie mam sterowania w kabinie


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 09:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Na górny wąż chłodnicy musisz założyć zielony czujnik z króćcem, idzie na niego brązowa 4 pinowa wtyczka
http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F163_(Thermoschalter_f%C3%BCr_Klimaanlagenabschaltung)

Zawór podciśnieniowy wg wiki był przy climatronicu
http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_(K%C3%BChlerabsperrung)
Ja niestety go nie mam, sterowany jest wydaje mi się zaworem pod serwo, są tam wyjścia na podciśnienia. W zimie narzekam na kiepskie grzanie, muszę wachlować temperaturą. Nie do końca wiem czy z tego powodu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano niedziela, 8 maja 2016, 19:27 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 maja 2016, 19:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Czyli wychodzi na to że wypadało by podłączyć dla pełnego sprawnego działania ogrzewania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 maja 2016, 14:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Odebrałem dzisiaj rurki klimatyzacji przedłużenie po znajomości kosztowało mnie 70 zł. Mam pytanie czy jest jakis sposób na wsadzenie tych rurek, jakaś kolejność ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 maja 2016, 14:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jak masz kanał to od spodu, jak nie masz to opuszczasz silnik na łapie (bez chłodnic) i pchasz od przodu a druga osoba pod autem (które jest podniesione dosyć wysoko). Rozkręć sobie je z tyłu na łączeniu gdzie są węże elastyczne


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: virus (wtorek, 10 maja 2016, 15:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 maja 2016, 16:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Czy przewody klimy mają iść nad drążkiem skrętnym ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 maja 2016, 16:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Tak, drążek prawy (strona pasażera) trzeba odkręcić, bak też musi być zdjęty


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: virus (wtorek, 10 maja 2016, 19:46)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 maja 2016, 19:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Dzięki wielkie przewody pod autem zamontowane :)


Tak wygląda przedłużenie rurek klimatyzacji, zrobiłem to w miejscu elastycznego przewodu by uniknąć spawania aluminium, na zdjęciu jeszcze nie do końca na swoim miejscu ale finalnie trochę inaczej to ogarnąłem
Załącznik:
rurki.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2016, 15:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Parownik melduje się na swoim miejscu :)
Załącznik:
parownik.jpg


Jeszcze muszę odwodnienie podłączyć ale to już na spokojnie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 21:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Witam dziś pojawił mi się problem.
Zeczeło się od tego że przełożyłem klimę manualną na climatronic, wszystko się pięknie układało do dziś. Poskładałem auto pospinałem kable dziś chciałem uruchomić silnik i tu zonk, odpala i gaśnie tak jak by immo było wywalone. Podpiąłem pod kompa i tu brak komunikacji ze sterownikiem silnika, korzystałem z dwóch interfejsów i na żadnym niema komunikacji a wcześniej przed przeróbką była. Gdzieś popełniłem błąd w sztuce. Po wstępnej obserwacji zauważyłem że nie mam podpiętych dwóch kabli, męskiej i żeńskiej wtyczki obydwie kabel w kolorze szarym po sprawdzeniu miernikiem one maja ze sobą połączenie tylko pytanie gdzie trzeba je wpiąć, robiłem niby zdjęcia przy demontażu ale to mi gdzieś umknęło. Druga sprawa z OBDII wychodzi szaro-biały pin który też nie wiem gdzie ma być wpięty, znalazłem miejsce według kolorów na skrzynce bezpieczników gdzie da się go wpiąć pytanie tylko czy to tutaj.

Proszę o jakieś wskazówki bo utknąłem całkowicie..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 21:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Musisz określić dokąd idą te szare kable dokładnie.

Szaro biały kabel to K-line i masz nad skrzynką gniazda gdzie się go wpina, bez niego nie połączysz się z niczym jak jest niepodpięte gniazdo w rozdzielnię.
http://t4-wiki.de/wiki/Diagnoseschnitts ... eschaltung
wpinasz go w Kl.K http://t4-wiki.de/wiki/Leitungsverteile ... ljahr_1999

Mi zostały takie kable niepodpięte od klimatronika
Obrazek
I z tego co pamiętam to wtyczka 4 pin jest dla FIS, a któreś były właśnie od IMMO bo w wiązce w nowszych rocznikach jest wplecione właśnie pod nowsze immo. Tutaj masz schemat http://t4-wiki.de/wiki/Wegfahrsicherung ... _Anschluss i z tego co widzę to szary kabelek ma iść od puszki immo do ECU aby immo nie blokowało

Dokladniej ten kabelek ma dolecieć na pin 16 wtyczki t121 ECU ( T121/16 ), dopisałem bo na wiki tego nie ma


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: virus (poniedziałek, 16 maja 2016, 21:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2016, 15:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Udało się rozwiązać problem. Sprawdziłem wszystkie te wtyki i szaro biały był podłączony w niebieskiej wtyczce tak jak być powinien dwa szare te które pisze Probe041 u mnie też zostały wolne. Problemem okazała się nie wpięta inna wtyczka które schowała się pod cała kabelkologią wtyczka czarna jedno pinowa z jednej strony jeden cieniutki czarny kabel z drugiej wtyk dwu kabelkowy zapięty w jeden pin. Szaro biały w białej wtyce wpiąłem tak jak pisał kolega wyżej.

Dzieki wielkie i Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lipca 2016, 11:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Mam pytanie czy sprężarka klimy do jedno strefowej a dwu strefowej ma taką samą wydajność ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lipca 2016, 12:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
virus napisał(a):
Mam pytanie czy sprężarka klimy do jedno strefowej a dwu strefowej ma taką samą wydajność ?


Np SANDEN 7V16 ma regulowaną wydajność. (ma wbudowany zawór regulacyjny)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lipca 2016, 12:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 stycznia 2016, 20:36
Posty: 169
Lokalizacja: Dębica
model: T4
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 10 razy
Problem mam następujący przy napełnianiu klimy wszystko zaczęło śmigać i tył chłodził, jednak po dłuższej chwili niestety przestał chłodzić wogole rurki z tyłu nie robią się zimne tak jak by jakiś zawór odcinający zablokował dopływ. Nabite 1350 czynnika

Zaznaczam że przód chłodzi wspaniale po prostu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lipca 2016, 13:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Podpinałeś vagcom? Są jakieś błędy?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lipca 2016, 15:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
virus napisał(a):
Problem mam następujący przy napełnianiu klimy wszystko zaczęło śmigać i tył chłodził, jednak po dłuższej chwili niestety przestał chłodzić wogole rurki z tyłu nie robią się zimne tak jak by jakiś zawór odcinający zablokował dopływ. Nabite 1350 czynnika

Zaznaczam że przód chłodzi wspaniale po prostu.


... zakładam, że elektromagnes w tylnym parowniku działa? więc pierwszym i chyba jedynym podejrzanym będzie zawór rozprężny. pewnie zawaliło go jakimś syfem z układu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 167 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB