T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lipca 2022, 11:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 sierpnia 2013, 20:36
Posty: 11
model: Caravelle
silnik: 2.5 AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam problem z t4, silnik 2.5 benzyna AAF
Mam już 4 sprężarkę - 2 używane, 1 regenerowana i teraz mam nową.
Sprężarka się uruchamia (widać, że zapina sprzęgło), układ jest szczelny i nabity.
Niestety obie rurki na całej długości nie robią się chłodne.

Macie jakiś pomysł?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lipca 2022, 12:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Co pokazują manometry na wysokim i niskim ciśnieniu podczas pracy sprężarki?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lipca 2022, 14:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Układ jest zakmnięty i nie ma przepływu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lipca 2022, 15:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 sierpnia 2013, 20:36
Posty: 11
model: Caravelle
silnik: 2.5 AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
maja napisał(a):
Układ jest zakmnięty i nie ma przepływu.

A masz pomysł, gdzie może być zamknięty?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lipca 2022, 21:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
A osuszacz wymieniałeś? Może się zapchał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lipca 2022, 22:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak wymieniane były sprężarki to też nie chłodziło. Chociaż przez chwilę. Jak nie to tylko osuszacz. W t4 nie ma skomplikowanej klimy. Jeszcze jedno czemu była wymieniana sprężarka pierwsza?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2022, 10:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 sierpnia 2013, 20:36
Posty: 11
model: Caravelle
silnik: 2.5 AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
lukikiller napisał(a):
A osuszacz wymieniałeś? Może się zapchał.

Wymieniałem przy wymianie pierwszej sprężarki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2022, 10:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 sierpnia 2013, 20:36
Posty: 11
model: Caravelle
silnik: 2.5 AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
bigos1966 napisał(a):
Jak wymieniane były sprężarki to też nie chłodziło. Chociaż przez chwilę. Jak nie to tylko osuszacz. W t4 nie ma skomplikowanej klimy. Jeszcze jedno czemu była wymieniana sprężarka pierwsza?

To od początku. Auto kupiłem 2 lata temu bez sprężarki. Kupiłem wtedy używaną, wymieniłem osuszacz i nie ruszyło, następnie kolejne sprężarki. Każdy mechanik zaczyna rozmowę, że to wina sprężarki, że używana zła bo pewnie uszkodzona, regenerowana zła bo nie wiadomo jak zrobiona. Teraz jest nowa i dalej to samo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2022, 12:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak to instalacja była sprężarki nie było. Układ był sprawdzany, płukany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 lipca 2022, 19:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Nie odpowiedziałeś na podstawowe pytanie:
grzesiex napisał(a):
Co pokazują manometry na wysokim i niskim ciśnieniu podczas pracy sprężarki?

więc dalsze gdybanie, to sztuka dla sztuki - dla zabicia czasu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2022, 22:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Pierwsza sprawa to sprawdzenie ciśnień na zegarach.
Ponadto czy załączają się wentylatory chłodnicy?
Masz 1, czy 2 parowniki? --> Ile czynnika uzupełniałeś po sprawdzeniu szczelności?

Jak jesteś z moich okolic to podjedź - zdiagnozujemy co mu dolega... Zrzucanie winy na regenerowaną sprężarkę to jak wyzywanie że wszystko zdrożało przez putina....

Ja chętnie odkupię te stare kompresory od Ciebie.....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2022, 21:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Patrząc od strony hydraulika to pierwsze sprawdziłbym układ zwykłym powietrzem ze sprężarki. Rozpiąć układ i każde połączenie sprawdzać.
Zwykłe myślenie z mojej strony . Chłodnica , rury czy mają przepływ , wszystko co ma wejście i wyjście . Ta sama zasada działania jak przy ogrzewaniu , tylko tu mamy chłodzenie . Instalacje w autach nie są młode a każdy poprzedni właściciel różnie używał.

Koledze tylko pękł wąż chłodzenia w BMW a mechanik od razu powiedział ,że uszczelka pod głowicą.

W cedntralnym ogrzewaniu jak masz powietrze w układzie to nie będzie grzać . Tu musi byc też jakiś korek skoro nie działa. Ciśnienie też swoją drogą jak wspomniał Grześ na pewno musi być. Piec kondensacyjny minimum musi mieć 0,9bar aby ruszyło C.O.

Szukaj więc ,bo w tych autach nie ma zbytnio zawanasowanej techniki .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2022, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 sierpnia 2013, 20:36
Posty: 11
model: Caravelle
silnik: 2.5 AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Nie zgadniecie co się stało?
Węże w sprężarce były podłączone odwrotnie i dlatego nie chłodziło.
Znalazłem dobrego mechanika, który to ogarnął i wszystko działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB