T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2022, 14:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:50
Posty: 10
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Posiadam wersję T4 z 1995 roku z klimatyzacją manualną. Sterowane jest suwakami. Są dwa suwaki - górny od klimatyzacji i kierunków nawiewu a dolny od temperatury.
Przestało mi działać przełączanie kierunków nawiewu. Jest zablokowane w kierunku na szybę. Klimatyzacja działa w położeniach w których powinna działać. Zajrzałem pod osłonę która znajduje się pod środkową konsolą i jest tam taka bańka z tłokiem i sprężyną i jak przesuwałem tłok napinając sprężynę to kierunki się zmieniają. Problem w tym, że nie wiem jak to jest zbudowane i co mogło ulec uszkodzeniu. Wiem, że steruje tym pneumatyka bo dochodzą rurki gumowe wszędzie. Jak ktoś ma jakieś pomysły to poproszę o podsunięcie pomysłów na rozwiązanie. Szukałem informacji na ten temat w książce sam naprawiam i w internecie, ale są tylko info o polifcie albo przedlift bez klimy a to inaczej jest zbudowane chyba. Chciałbym coś wiedzieć, żeby nie popsuć zanim rozbiorę. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lipca 2022, 16:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Najprawdopodobniej spadł lub pęk wężyk podciśnieniowy ,wyjmij suwaki całą kasete i zobacz czy wszystkie przewody gumowe są na miejscu potem sprawdz stan tych wężyków może któryś jest uszkodzony i nie ma sterowani bo podciśnienie ucieka bokiem



Za ten wpis autor mjanusz69 podziękował: kufel1233 (wtorek, 19 lipca 2022, 12:44)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lipca 2022, 10:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Potwierdzam to co napisał Janusz, w przedlifcie górny suwak przełącza źródło podciśnienia (pompa vacum) na kolejne siłowniczki (takie same jak przy przełączaniu obieg zamknięty/otwarty)



Za ten wpis autor Adampio podziękował: kufel1233 (wtorek, 19 lipca 2022, 12:44)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lipca 2022, 12:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 15 czerwca 2021, 10:50
Posty: 10
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Rozebrałem z przodu wszystko co się dało , sprawdziłem wężyki i wszystko wyglądało galanto. Potem doszedłem, że podciśnienie idzie bierze się z rurki łączącej vakum pompę z serwo i okazało się , że spadła. Założyłem i wszystko gra. Dziękuję za pomoc Panowie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB