T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 16:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lipca 2022, 09:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 9 lutego 2022, 15:38
Posty: 1
model: T4 1996
silnik: 2.5 tdi 75 kW

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,
od dwóch lar jestem szczęśliwym posiadaczem T4 rocznik 96 z silnikiem 2,5 tdi 102 KM.
Półtora roku temu kupiłem "kompletną" klimatyzację manualną. Nie przedłużając w wyniku nieuczciwości pewnego mechanika auto pół roku stało, a klima nie działała. Kolejny polecony mechanik potwierdził prawidłowość montażu i szczelności instalacji, ale kable to dramat i jego elektryk powiedział, że przed zimą się tego nie podejmie, prawdopodobnie trzeba załatwić nową wiązkę.

Po analizie na T4 Wiki wpadłem na pomysł tymczasowego obejścia całości wiązki w uproszczony sposób tj. połączenia na krótko:
- Przełącznik F129 (presostat klimatyzacji) odpowiadający za wyłączenie sprężarki przy zbyt wysokim lub niskim ciśnieniu, włączenie wentylatora
- Przełącznik F163 (wyłącznik termiczny do wyłączania klimatyzacji) wyłącza sprężarkę jeśli płyn chłodniczy/ silnik jest za ciepły
- Przełącznik F165 (wyłącznik termiczny dla poziomu wentylatora 3) włącza szybciej wentylator
- Przełącznik E33 (wyłącznik termiczny parownika) zapobiega oblodzeniu parownika. Zastanawiam się nad podłączeniem
- Bezpiecznik :P

Czy pominięcie:
- Przekaźnik J365 (wyłączenie AC)
- Przekaźnik J32 (klimatyzacja)

Rozumiem, że cała reszta klimatyzacji działa analogowo tj. czynnik krąży bez kontroli w postaci elektrozaworów.

Tymczasowa "modyfikacja" wpłynie na bezpieczeństwo? Czy popełniłem jakiś kardynalny błąd którego nie widzę?

Bardzo dziękuję za pomoc i zapraszam do dyskusji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lipca 2022, 09:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Najpierw znajdź schemat swojej klimy i wstaw tutaj, to wtedy może komuś będzie się chciało myśleć ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lipca 2022, 15:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przekaźnik140 musi być. załącza on też wentylatory chłodnicy. Bez załączenia ich nie muszę pisać co by się stało. Przekaźnik 147 można ominąć ale przy słabym silniku mogą być problemy z przeciążeniem go.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB