T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 października 2021, 00:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Witam

Jako, że ostatnio przestala mi dzialać dmuchawa środkowa, ta pod drugim rzędem siedzeń w moim Multiku zabrałem sie za sprawdzenie i porobilem przy okazji troche zdjęć - może komuś się przyda.

Generalnie po lecie dmuchawa się nie kręciła, jak się później okazało dostała się tam woda i "złapało" na tulejkach.

Mam problem ze znalezieniem dobrej i właściwej używki a nówki sporo kosztują (nie mówie tu o zamienniku typu Topran, którego nie kupie).

Numer mojej jednostki to 701 819 024B (zastąpiony później przez 701 819 049) ale dmuchawa nie ma numerow VW :( cos bylo kombinowane bo byla przykrecona na wkretach do blachy takich samowiecących.
Jedyne numery jakie znalazłem były na wirniku po jednej stronie 199506V (nadruk) a po drugiej 01 1942 B (tłoczone). Google po tych drugich numerach pokazalo ze to do Forda Fiesty :/
Reszta na silniku mowiła Siemens 1BB42 13V.
Załącznik:
IMG_20211025_184203a.jpg


Sugerujac sie ETKA to do 701 819 049 powinna pasować dmuchawa 701 819 167 ale dziwne, że u mnie silnik dmuchawy jest po przeciwnej stronie niż etka pokazuje, wszystko jest właściwie w lustrzanym odbiciu bo drzwi przesuwne są z prawej strony:
Załącznik:
2.JPG

Same opisy też mogą być mylące bo przeciez mam wylot pod siedzeniami a powietrze zaciaga przy stopniu wejsciowym:
Załącznik:
3.JPG

Załącznik:
1.JPG

Wg Wiki moj wirnik patrzac po kierunku łopatek to 701 819 167
Załącznik:
Wiki.JPG

Załącznik:
IMG_20211025_180427a.jpg

Załącznik:
IMG_20211025_180434a.jpg


Widok mojej jednostki w kierunku przodu samochodu:
Załącznik:
IMG_20211025_185543a.jpg

Załącznik:
IMG_20211025_185530a.jpg


Zabrałem się więc za demontaż żeby rozruszać dziada dopóki nie znajdę czegoś sensownego na wymianę. Wymontowanie dmuchawy z całej jednostki to błachostka. 5 śrub i odłączenie kostki 2-pinowej.
Wirnik też fajnie się wybiło. Na sworzniu nie było żadnych "ząbków" przez co zszedł gładko:
Załącznik:
IMG_20211030_113557a.jpg


Później należy zdemontować szczotki, które właściwie trzymają się tylko na sprężynach napinających oraz podłączenia elektryczne wkładane na zaczepach (zdjęcie powyżej). I wtedy dostajemy się do samego silnika, ktory od spodu jest pospawany ale od góry tylko "zaciśniety" więc te miejsca należy uwolnić. Poniżej zdjecie już po ponownym "zaciśnieciu":
Załącznik:
IMG_20211030_131032a.jpg


Tak jak pisałem w moim przypadku gdy korozja pojawiła się na tujejkach złapało je. Wymagały przeczyszczenia. Samych tulejek nie miałem na wymianę ale może byłyby do dostania takie baryłki o średnicy wewnętrznej 8mm wysokości 11mm. Średnica zewnętrzna od 15.75mm max do 12mm. Później jest spłaszczenie.
Załącznik:
IMG_20211030_120530a.jpg


Kilka zdjęć z czyszczenia i montażu:
Załącznik:
IMG_20211030_115115a.jpg

Załącznik:
IMG_20211030_115124a.jpg

Załącznik:
IMG_20211030_115259a.jpg

Załącznik:
IMG_20211030_122206a.jpg

Załącznik:
IMG_20211030_124111a.jpg

Załącznik:
IMG_20211030_130125a.jpg


Mozna też przeczyścić komutator bo po ponownym złożeniu szczotki mogą nie siąść tak samo:
Załącznik:
IMG_20211030_132148a.jpg

Przy montażu warto pamiętać aby sobie odgiąć blaszki na wtykach aby się dobrze zablokowały, zależy czy się montuje z wirnikiem (trudniej) czy bez:
Załącznik:
IMG_20211030_132411a.jpg


Mam nadzieję, że powyższy materiał się przyda komuś w razie W. ale życzę Wam aby Wasze T4-ki pracowały nienagannie :)

Arek <vw>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor c2aki podziękowali: 2 mjanusz69 (niedziela, 31 października 2021, 11:28) • rafflex (poniedziałek, 1 listopada 2021, 08:20)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 października 2021, 11:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Jeszcze (narazie ) nie mam takiego problemu ale wielki szacun za przedstawienie dogłębne problemu i rozwiązania <brawo> <dzięki>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB